Må jeg gøre som jeg vil?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91259
    AnonymForfatter

    Hvis jeg laver et tillægslån i min lejlighed hos mit realkdreit institut må jeg så gøre med pengene som jeg har lyst? Nu spørger de hvad pengene skal bruges til hvad hvis jeg siger noget der er løgn?

    #157818
    MichaelForfatter

    Hvorfor overhovedet overveje at lyve? Det var da en mærkelig indgangsvinkel

    #157820
    testForfatter

    for nu at svare på det du spørg om, ikke at jeg er uenig i Michaels kommater så findes der to type tillægslån. Dem der er betinget af at du investere dem til et givet formål og dem der ikke er.

    #157826
    AnonymForfatter

    Du gør klogest i at være ærlig om hvad pengene skal bruges til. Dette gør at du får det rigtige lån. Selvfølgelig er de interesseret i hvad pengene skal bruges til. Er det noget som i deres øjne er en fornuftig investering såsom renovering eller er det en mindre fornuftig investering såsom forbrugsgoder eller rejser?

    #157828
    onkelForfatter

    Loven kræver at kreditforeningen notere om pengene skal bruges til forbedringer (på ejendommen) eller til forbrug. Det har ingen betydning for kreditvurderingen.

    Det er altid en dårlig idé at lyve overfor sin bank/kreditforening (og vel også i andre forhold i livet ;o) – hvis du tages I en løgn bliver samarbejdet rigtigt svært fremover.

    mvh

    Onkel

    #157838
    testForfatter

    ps det vil ofte være sådan at kreditforeingen hvis lånet er betinget af at det bruges til huset, lejligheden vil se på hvad der er lavet bagefter. Lånet gives jo med bagrund i at deres pant bliver mere værd. De vil så evt. kræve lånet tilbagebetalt.

    #157854
    AnonymForfatter

    Her er jeg sådan lidt både og.

    Jeg kender intet til at der skulle stå nogen steder hvad pengene fra et realkreditlån skal bruges til. Sålænge den samlede realkreditfinansiering holder sig under 80 % Kan realkrediselskabet dybest set være ligeglad. Hvis jeg tage fejl må i gerne lige smide et link på så jeg kan blive klogere.

    Banken vil selvfølgelig gerne vide hvad du skal bruge pengene til da de måske kunne lave forretningen bedre i stedet for.

    Mvh Mads

    #157860
    testForfatter

    altså der er ingen grund til gætterier. det afhænger af de forudsætninger lånet er givet under. Det kan være en forudsætning for lånet at det gør pantet mere værd og det kan ikke være en forudsætning. I det første tilfælde kan resultat af at købe en A4 for pengende være at man skal betale lånet retur i det andet tilfælde er det bare helt i orden.

    om det bliver det ene eller andet er noget kreditforeningens vurdering afgøre. Det er ikke alle huse der kan belånes til 80%. Det er bare lovens maks

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.