Boliginvestering

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91255
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg planlægger at investere i boliger.

    Jeg har pt 110.000

    Jeg regner med at vente et års tid og så købe en mindre lejlighed i DK til udlejning.

    På den måde kan jeg nøjes med at tage et realkreditlån.

    Er der nogen herinde som har erfaring med at investere på denne facon?

    Gode råd søges.

    #157780
    AnonymForfatter

    Husk at vi ikke har fri huslejefastsættelse i DK.

    Lejeloven forhindrer som hovedregel dig i at tage en leje der overstiger den omkostningsbestemte leje, dvs. husleje må ikke være højere end 7% af den offentlige vurdering i 1970 + forbedringer.

    I de fleste tilfælde giver det en leje der er så lav, at det overhovedet ikke kan betale sig at leje ud.

    Mange forsøger at leje ud til en ulovlig høj leje, men kommer grueligt galt afsted, når lejerne trækker udlejer i huslejenævnet og får nedsat lejen på en 90 m2 lejlighed til 3.500 kr pr måned. Er man først kommet galt afsted, kan man heller ikke opsige lejeren, der sidder med den lave leje, fordi en sådan opsigelse ligeledes vil blive kendt ugyldig af huslejenævnet eller boligretten.

    Forsøger man at tidsbegrænse lejemålet, så man kan komme af med lejeren, kommer man også tit galt afsted, fordi tidsbegrænsningen skal være begrundet i udlejers forhold, hvilket meget ofte fører til at boligretten kender opsigelsen ugyldig, og omstøder til tidsubegrænset lejemål.

    Sagt med andre ord – udlejning er for professionelle, ikke for private fuskere!

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.