Eik Bank bliver en Sparekasse ?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91244
    AnonymForfatter

    Jf deres stillingsopslag, klip:

    “Du bliver en del af en BackOffice funktion, og vil i samarbejde med dine kolleger forestå håndteringen af betalinger til og fra udlandet baseret på BEC’s systemer indtil banken pr. ultimo oktober overgår til SDC’s systemer."

    #157564
    OBSForfatter

    Nej det tror jeg da ikke er planen… Tænker du at det kun er sparekasser der er tilknyttet SDC?

    Mig bekendt er f.eks. Spar Nord overgået fra at være en sparekasse (Sparekassen Nordjylland) til at være en bank. Så jeg tror da bestemt godt at man kan være bank og være tilknyttet SDC.

    #157566
    PD 99Forfatter

    Var det ikke kun i “gamle dage" at der var forskel mellem banker hhv. sparekasser? Mig bekendt er der ikke forskel i dag.

    SDC-kundeoversigt:

    http://www.skandinaviskdatacenter.dk/DA/Kunder/Kundeoversigt/

    #157574
    AnonymForfatter

    Aha jeg troede SDC stod for SparekassernesDataCenter 🙂

    men nu går de sammen:

    “Nyt fælles selskab: Nordisk Finans IT
    I september 2009 offentliggjorde BEC og SDC (Skandinavisk Data Center) et nyt og vidtrækkende samarbejde i regi af et fælles selskab. Den 30. oktober 2009 kom selskabet et væsentligt skridt nærmere sin identitet, da selskabets navn blev offentliggjort:
    nordisk finans it
    Af navnet fremgår, at kerneydelsen ligger inden for it. Navnet afspejler ligeledes, at selskabet henvender sig til den nordiske finanssektor.
    I december 2009 er der indgået partnerskab med JN Data, som fremover skal varetage alle it-driftsopgaver og teknisk infrastruktur for både Nordisk Finans IT, BEC og SDC. Læs pressemeddelelsen BEC, SDC og JN Data indgår rammeaftale om it-drift."

    #157578
    PD 99Forfatter

    Det gjorde det vist også tidligere – eller Sparekassernes Datacentral – men det lød åbenbart ikke smart nok.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.