Billigste boligkredit?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87174
    AnonymForfatter

    Jeg har noget friværdi i mit hus, som jeg godt kunne tænke mig at udnytte. Jeg synes i den forbindelse, at en boligkredit/prioritetslån i en bank er en forholdsvis billig og fleksibel løsning.

    Problemet er imidlertid, at mange af de prioritetslån der udbydes, kræver, at hele kreditforeningslånt skal lægges om. Jeg er dog blot interesseret i at optage et tillægslån i belåningsintervallet 60-80%.

    Er der nogen der har et bud på hvem der tilbyder de bedste renter for et sådant lån?

    Jeg mener at Amagerbanken tilbyder en rente der ligger mellem 5 og 6% (kan ikke lige huske den præcise rente).

    #106390
    NultopskatForfatter

    Jeg ved af erfaring at Ringkjobing bank giver et godt tilbud når du er indenfor 80 % af værdien.
    Jeg er næsten sikker på at mange andre banker også gerne vil give et godt bud. Prøv at spørge nogle banker og sammenlign deres tilbud.

    #106392
    AnonymForfatter

    Nykredits Friværdikonto er billig. Jeg har netop selv været ude på “markedet" og lede efter en boligkredit / friværdikonto / priorieteskonto….. , kært barn har mange navne.. :o) Jeg har selv kun gode erfaringer med Nykredit og det tog ingen tid at få tingene igennem. Så min anbefaling vil være Nykredit.

    #106394
    AnonymForfatter

    Tak for svarene.

    Mht. Nykredit, så har jeg også luret lidt på deres løsning.

    Der er blot den hage ved Nykredit (i fald jeg har forstået oplysningerne på deres hjemmeside korrekt) at de opkræver et ‘gebyr’ på 0.5 % p.a. af kreditmaksimum – uanset at man benytter sig af kreditten eller ej.

    Umiddelbart synes jeg det virker som meget, hvis man vælger ikke at benytte kreditten fuldt ud med det samme.

    #106410
    AnonymForfatter

    Først og fremmest kommer det an på det beløb du mangler. Lad være med at se dig blind på en kredit. Det billigeste i markedet rent rentemæssigt er jo et rentetilpasningslån..

    Det drejer sig om rådgivning ud fra dine behov og ønsker..

    #106424
    AnonymForfatter

    Kig på Alm Brand Bank, de starter med en rente på 3,2% afhængig af alder og belåningsgrad.
    Og selvfølgelig også hvort stort lånet er og om du skal lave nedsparing.
    Brug en kredit hvis ikke overstiger ca 300.000.

    Nykredit er ikke attraktiv idet de tager 0,5 i provision af max.

    #106450
    AnonymForfatter

    Du skal være opmærksom at Alm Brand Bank starter (som du selv skriver) med en rente på 3,22% – men der går ikke lang tid inden de når op på 4,47%, hvis belåningsgraden er over 60 %, så at sige at Nykredit ikke er attraktivt passer jo ikke.

    #106562
    kallesoeForfatter

    Hej
    Jeg kan klart anbefale Bonusbanken. Jeg har endnu ikke fundet et bedre tilbud end det de tilbyder.

    3,75% i rente i op til 80% af friværdi
    4,75% i rente fra 80% til 100% af friværdi
    Låneomkostninger 3000 kr
    Evt tinglysningsafgifter til staten

    Krav er dog at du har realkreditlån hos Totalkredit (måske tillader de i dag også hos Nykredit – det skulle man tro, når de har samme ejer)

    Ingen andre skjulte gebyrer og provision a la Nykredit (som godt nok er lavere men du betaler gebyr pr transaktion og provision af maximum og det kan blive meget, hvis man har 300.000 kr)

    mvh. Bjarne Kallesø

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.