Lånerente 2,25%

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91236
    AnonymForfatter

    Vi har takket nej til en dyr Bankpakke II – og det skal komme kunderne til gode
    Vi yder nu lån med en rente fra 2,25% med Topprioritet.
    Topprioritet er lån mod sikkerhed i din bolig og er et alternativ til realkreditlån.
    Du kan låne op til 80% af din boligs værdi.
    ÅOP er 2,4% før skat og 1,6% efter skat. Den årlige nominelle rente er 2,27%.
    Mere om Topprioritet

    http://www.jyskebank.dk/forside/nykunde/329198.asp

    Kan det være rigtigt læst ?

    #157430
    MichaelForfatter

    Nja…

    Læser man nærmere finder man dette:

    “Vi yder nu lån med en rente fra 2,25% med Topprioritet." – hæft dig ved ordet FRA. På denne side:

    http://www.jyskebank.dk/privat/privatkunde/priser/95722.asp

    Finder du priserne og kan se, at renten svinger mellem 2,25%-4,2%. Jyske Bank skriver selv:

    “Det er en økonomisk naturlov, at prisen på et lån blandt andet afhænger af, hvem der vil låne. Derfor synes vi, det er rimeligt, at du får tilbudt en ekstra god rente, hvis netop din økonomi og dit kundeforhold taler for det.

    Kun meget få af vores kunder kommer i nærheden af den laveste eller den højeste rente. Blandt det store flertal ligger renten inden for et meget snævrere bånd"

    Hele teksten er her:

    http://www.jyskebank.dk/privat/privatkunde/priser/95939.asp

    Så jo du læste rigtigt, men formentlig er det kun et fåtal der får laveste rente. Dog er en rente på op til 4,2% jo ikke en decideret høj rente, men man skal gøre sig klart om man reelt har behov for en bolig-kassekredit. Ellers er man bedre tjent med et flekslån, som er nærmeste låntype ellers.

    #157432
    AnonymForfatter

    Vi har samme låntype i Danske Bank til 2%, men jeg tror jeg de har hævet prisen en smule sidenhen. Så der er vel åben for en forhandling! Mit indtryk er, at Jyske Bank er en dyr bank. Og derudover er der sagerne om Jyske Hedge, som er rigelig diskuteret i andre tråde, men for mig efterlader det et indtryk af en bank jeg ikke vil være kunde i…

    #157444
    AnonymForfatter

    Jeg har også bemærket JB`s TV-reklame.
    Det virker voldsomt, at JB behøver at køre TV reklamer – for at betjene de få kunder, der kan opnå disse betingelser……………….
    Eller er JB interesseret i en stærk og billig reklamer – på kundernes bekostning ???

    #157452
    AnonymForfatter

    Hej Fuglen

    Jeg vil lige høre, om du har en fornemmelse af, om de er specielt dyre på deres ind-/udlån rentesats eller om det er på deres gebyr/omkostninger? Jeg mener, at JB har et produkt der hedder “gebyr zone", der gør, at du ikke skal betale de daglige gebyr.

    #157514
    AnonymForfatter

    Da vi indhentede et tilbud fra dem på vores boligkøb var de klart dyrere end Danske Bank plus et par andre banker, så det var på udlån. Hvis du laver prissammenligner på bankernes egen prisportal (kan ikke lige huske, hvad den hedder, så kommer de også dyrt ud sammenlignet med andre).

    Danske Bank har i flere år haft 24/7 gebyrfri bank, så det er altså ikke noget unikt de har et gebyrfrit koncept.

    Jeg synes sagen om deres Jyske Invest Hedge siger utroligt om banken. Det er ok de gerne vil sagen prøvet i retssystemet, men i min optik står de allerede nu som en bank, der har solgt et produkt de ikke selv fatter en meter af! Og nu vil de slås med kunderne om regningen – det er IKKE en bank jeg vil være kunde i under nogen omstændigheder efter sådan en sag.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.