tips omkring gæld

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91229
    AnonymForfatter

    Hej alle 🙂

    jeg skylder 294000 kr. væk, som er en gammel gæld jeg har andraget via et skidt ægteskab, hvor jeg var naiv og mistede en masse masse penge..

    jeg står om en uge og har et bankmøde med danske bank om mulig overtagelse af lånet..

    idag har jeg sparekassen sjælland, som ikke vil give mig bedre betingelser end 10 % i rente!
    jeg har alle dage betalt mine ting, står ikke i rki eller noget andet -er det en fair rente, selvom der ingen sikkerhed er for lånet ? jeg betaler iøjeblikket 3000 kr. om måneden på lånet og vil efter bankskiftet gerne op på et meget højere beløb og har nu råd til at give den en ekstra skalle, da jeg arbejder alt hvad remmer og tøj kan holde.

    vil det kunne betale sig for mig at binde nogle penge i feks 3 år og så høste renterne af dem og indbetale dem på lånet, istedet for at sætte den månedlige betaling på lånet op ?

    eller findes der andre små invisteringer man kan lave eller måder at tjene penge på, så jeg hurtigst muligt bliver gældfri ?

    håber så meget der er nogle der har erfaring med dette og kan give tips, ieer og råd videre, da jeg brænder for at få min frihed igen 🙂

    endvidere skal det siges at jeg selvom jeg arbejder meget har en del fritid om natten, da jeg ind imellem mine arbejdsopgaver har fri rum og mulighed for at lave hvad jeg vil 🙂

    glæder mig til at høre fra jer 🙂

    #157362
    AnonymForfatter

    Du kan ikke få en bedre rente for dine penge end den, du får hver gang du afdrager på gælden! Punktum. Hver gang du indbetaler 1000 kr på den, får du faktisk 10% i rente, fordi du SPARER 10% af 1000 kr. i RENTEUDGIFT!
    En evt. investering skal give MERE end de 10% i rente, for at DET kan betale sig, -og så er det stensikkert en ret risikofyldt investering (aktier o.l.)
    Så det kan ikke anbefales.
    Ekstrajob: Løb med aviser f.eks, og hver lønudbetaling skal gå direkte ind som afdrag på lånet.

    #157364
    PrasmusForfatter

    Hejsa

    Dejligt for en gangs skyld at læse om en der tager ansvar og ikke blot klynker!

    Jeg tror desværre at de 10% du har i rente er meget rimeligt, men det tager jeg kun ud fra hvad andre har skrevet her. Mit lægmands bud er, at du nok bør have en rente mellem 8 og 12%.
    Det lyder som om du er sikret de 10% i rente, hvis du ikke skifter bank, det er jo fint, så har du det som holdepunkt. Du kan altid forsøge at gå til andre banker og høre om de kan gøre det billigere. Dertil skal du medbringe et udførligt budget samt den positive og realistiske ånd som dit indlæg her viser, så kan du måske få renten en lille smule ned, men det er sikkert kun i småtings afdelingen.

    Ang. investering: Teoretisk kan du opnå mere end 10%, men i praksis nej. Desuden vil risikoen ved en sådan investering være at du kan tabe penge på det i stedet for at vinde.

    Indbetal så meget du kan på lånet, det er klart det bedste. For det første forrentes din ‘investering’ i afdrag på lånet med hele 10%, for det andet er det helt uden risiko for dig, du kan ikke tabe på det overhovedet.

    Behold dog lidt penge til uforudsete udgifter etc. så du ikke skal ud og låne til disse, hvis du ikke har en kassekredit eller lignende.

    En lille ekstra bonus ved at bringe din gæld ned, samt ved at afdrage regelmæssigt og holde alle aftaler, kunne være at banken på sigt vil gå med til at sænke renten, eller du kan skifte bank til en som er villig til en lavere rente. Jo mindre gæld og en historie om stabilitet gør det altid nemmere.

    Mvh Peter

    #157366
    testForfatter

    ja der var mange af os der ville ønske os en forretning på 10% på vores penge. meget bedre bliver det ikke.

    kan du ikke altid afdrage mere?

    #157370
    AnonymForfatter

    Du bliver nød til at afdrage mere på lånet end du gør nu, ellers bliver du først færdig om 15 år.

    Vil også mene at 10% lyder fair, måske kan du få den ned på 9% hvis du er heldig, men jeg tror egentligt at du skal være glad for 10%

    #157386
    AnonymForfatter

    TUSIND TAK FOR DE GODE RÅD DE VAR SUPER 😉

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.