Amagerbanken – Er den død nu

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 65 i alt)
  • Indlæg
  • #158122
    AnonymForfatter

    Hans bevæggrunder er for så vidt ligegyldige. Bottom line er at han bakker op og smider penge efter AmBk, hvis artiklen står til troende.

    #158124
    Michael01Forfatter

    Sjovt nok sidder hamn også i bankens bestyrelse, så det må han jo sige

    Men sjovt nok havde de slet ikke nogen tilsagn igår på generalforsamlingen

    #158136
    testForfatter

    det virker på mig mere som en politisk udmelding. I øvrigt er der betalt chokerende høje lønning og bonusser til direktøren.

    #158216
    Michael01Forfatter

    Amagerbanken øger udlån til ejendomme

    Ja, og banken udvider låneporteføljen med ejendomsbranchen

    http://www.business.dk/finans/amagerbanken-oeger-udlaan-til-ejendomme

    #158222
    AnonymForfatter

    Amagerbanken er piske til løbende at øge kreditterne til de fallerede ejendomsspekulanter, fordi man ikke har råd til at tage konkursen. Problemet med at Amagerbanken på denne måde tager konkurserne på afbetaling, i håb om bedre tider er bare, at den grundlæggende rentabilitet i disse ejendomme ikke kan bære den gæld de løber rundt med – ikke engang når flexrenten er 1,4%

    Hvordan skal det så gå når flexrenten kommer op i et mere normalt niveau omkring 4% ? Svaret er, at det vil slet ikke gå. Ejendommene kommuer ud i massive underskud.

    Amagerbanken håber selv på bedre tider, underforstået at ejendommene pludselig stiger nok i værdi til at de kan sælges, så ejendomsudlånet kan afvikles. Problemet er bare, at det aldrig kommer til at ske, så længe den grundlæggende driftsøkonomi ikke er i orden. Til det nuværende prisniveau indbringer ejendommene et negativt cashflow, hvilket ganske enkelt ikke er attraktivt for investor. Derfor vil ejendommene i fremtiden snarere blive handlet ned i pris end op i pris.

    Vi kan med andre ord konstatere, at Amagerbanken på et eller andet tidspunkt må tage et meget stort tab på ejendommene. Enten i form af en gældssanering, så driftsøkonomien bliver tilstrækkelig god til ejendomsselskaberne kan køre videre, eller gennem en konkurs, så engagementerne lukkes helt ned til den pris de kan indbringe her og nu.

    Begge alternativer duer ikke for Amagerbanken, fordi der skal tages så store nedskrivninger, at egenkapitalen er væk x3. Mine personlige beregninger viser, at Amagerbanken formentlig mangler at nedskrive et sted mellem 4 og 5 mia. kr yderligere.
    Det efterlader ingen realistisk håb om at Amagerbanken kan komme igen, heller ikke selv om der skydes yderligere 750 mio. kr igen. Gør man det, gør der blot 6-12 månder, før der igen er behov for et kapitalindskud i samme størrelsesorden.

    Noget helt andet er, at de to bestyrelsesmedlemmer, som staten sætter nu sætter ind, ikke vil godkende, at Amagerbanken holder usunde kunder flydende. Amagerbanken vil blive tvunget til at vurdere kunderne realistisk, og det tvinger Amagerbanken til at tage langt flere tab!

    #158224
    HalliHalloForfatter

    GP: Hvad Ambk har råd til er der vist kun Finanstilsynet der har indblik i.

    Alt andet er det rene gætværk. Fordi Forstædernes Bank har hensat 4-5 milliarder er jo ikke ensbetydende med at AmBk har behov for samme beløb. Og hvorfor har et så stort foretagende ikke kunnet gennemskue at de købte et fallitbo? Det undrer mig nok så meget.

    Personlig er jeg sikker på at dit ønske om at AmBk går konkurs ikke går i opfyldelse.

    Men lad os nu se, om et par måneder ved vi mere.

    #158226
    HalliHalloForfatter

    Skulle have stået: Et så stort foretagende som Nykredit.

    #158232
    AnonymForfatter

    Til HalliHallo:

    Alt hvad du skriver er det rene gætværk!

    At sammenligne FB og AB er meget naturligt – det har adskillige kloge hoveder gjort.

    Bankerne havde nogenlunde samme størrelse, kundesegmentet meget lig med hinanden og dermed nok også nogenlunde de samme udfordringer mht. afskrivninger.

    GP fremhæver noget meget væsentligt – AB giver deres erhvervskunder kunstigt åndedræt uden det hjælper – patienten i sin nuværende form er død!

    #158234
    testForfatter

    gætværket og vrøvlet forsætter. halihalo der er ingen der ønsker at amagerbank går konkurs. Det er bare desvære en ret sansynlig udgang

    #158252
    testForfatter

    “send flere penge eller se din investering fordampe" kalder JP oplægget til kapital udvidelse i amagerbanke. Nu har jeg ikke nær læst forslaget men har de gamle investorer en fordel frem for nye i den her kapital “udvidelse"?

    det her forslag om at skyde flere penge i banken mindre mig lidt om en bekendt der ville lån penge ved mig til at fylde i en enarmet tyveknægt. Jo fordi jeg var jo sikker på at vinde med alle de penge der var rullet igennem maskinen uden gevinst.

    hvis man vil investere i en bank virker det mere rationelt at købe aktier i en eller anden anden bank som står med færre tab.

    #158256
    Michael01Forfatter

    Ja ….

    Ligesom man får 82% i forrentning på deres obligationer, så vil de sælge aktier med en rabat på 82%

    http://www.business.dk/finans/pfa-kaemperabat-paa-amagerbanken-noedvendig

    Hvem sagde lige Amagerbanken er på r…. ?

    #158258
    HalliHalloForfatter

    Gummisko, Test og Mikael T: I er en flok dikkende lammehaler til GP.

    Man forventer ligesom han selv uddyber sine påstande, der i øvrigt blot er en afskrift af det der er skrevet i pressen.

    #158262
    AnonymForfatter

    Der er generelt ret meget afskrift fra medierne på denne debat.

    #158274
    Michael01Forfatter

    Ja, men nu er Magerbanken blevet flyttet til observationslisten pga den er særdeles risikofyldt.

    Ikke suspenderet i handlen endnu, men ……..

    “11:46 Amagerbanken er for få minutter siden blevet overført til Fondsbørsens observationsliste."

    http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/187793/fondsboersen_skaerper_opsyn_med_amagerbanken.html

    #158294
    testForfatter

    sikke da noget vrøvl du kan skrive halihalo siger jeg bare udokumenterede påstande siger du. vel yderste veldokumenteret vil jeg mene. du påstår at det er en fantastisk forretning skyde penge i banken. hali og haalo siger jeg bare

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 65 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.