For høj rente ??

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91204
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har i dag et lån i Danske Bank på 400.000 med sikkerhed i mit hus
    (RD lån på 2 mill og huset har en værdi på 2,5 mill) – så det er de sidste 20 % de har sikkerhed i.

    Vi betaler 6,85 % i rente og mit spørgsmål er om det er højt?
    Skal jeg få kigget på Nordea Prioritet og helt skifte bank

    Vi har i hustanden begge gode indtægter og betaler altid til tiden og har styr på vores budget

    Håber der er nogen som har gode forslag 🙂

    #157106
    AnonymForfatter

    Nordea Prioritet boligkøb (de sidste 20%) har pt en rente på 4,75%, så hvis lånet er på 400 tkr, kunne der være penge at spare

    #157108
    AnonymForfatter

    Well kun hvis man er Fordel+ kunde hos nordea, ellers er den 7.75% eller 5.75% hvis man er fordelskunde.
    Der er dog muligvis ikke noget problem at blive dette, men det skal vel tages med i betragtning hvad der eventuelt er af omkostninger der som ikke er ved den nuværende bank.

    #157164
    thsvForfatter

    Endnu et eksempel på, hvor grådige Danske Bank er, med deres rente på boliglån.

    Nordea ville give 4,75% på deres boligkøbskredit, men kræver at realkreditlånet skiftes til Nordea Kredit.
    Fordel+kunde bliver I automatisk med jeres store lån.

    Start med at forhandle med Danske Bank om at sænke renten til de 5,05 der er deres minimum, så er forskellen til Nordea ikke så stor, selvom en prioritetskonto er en stor fordel, idet den jo fungerer ligesom en kassekredit.

    #157218
    AnonymForfatter

    Jeg har netop oprettet en profil da den anden aldrig fik tilsendt en bekræftelsesmail.

    Status nu er at jeg har aftalt møde med Nordea i starten af august og vil så evt. tage deres tilbud og præsentere for Danske Bank – men hvor har i de 5,05% fra i Danske Bank?

    #157220
    AnonymForfatter

    Vores situation ligner fuldstændig jeres. Vores rente var ligesom jeres på 6.85% – vi tog et møde med DB efter et tilbud fra Nordea (som iøvrigt ikke var billigere samlet inkl. prioritetslån!). Vi fik vores rente ned på 5% i Danske bank.

    #157224
    AnonymForfatter

    Fuglen,

    Hvad mener du med at de ikke var billigere samlet?
    Og jeg formoder at du ved at smække Nordeas tilbud på bordet havde argumentation nok til at presse Danske Bank ned på de 5 %

    Det værste er at da jeg sidst talte med Danske Bank forklarede de at 6,85 % var det absolut laveste for en person med mit engagement – og det piner mig at det så alligevel ikke er sandt

    Men det er absolut værd at kæmpe for da bare et par % kan betyde 150.000+ i lånets samlede løbetid, så det er jo ikke småpenge vi skal handle om!

    #157226
    AnonymForfatter

    6,85% har været det bedste de kunne tilbyde og det er relativt nyt med de 5%. Ja – jeg tror da helt sikkert at Nordeas tilbud har hjulpet. Jeg vil dog snakke med min rådgiver og sige du har været i kontakt med Nordea og umiddelbart er de billigere og så se, hvad han/hun siger til det!

    Nordea var dyrere på de 2 lån vi har i Danske Bank – Danske Prioritet (under 80% af ejendomsværdien) og boliglån (80-100% af ejendomsværdien). Derudover ville hun have vi skulle betale noget af gebyret på oprettelsen af prioritetskontoen.

    Det koster iøvrigt også et gebyr at have netbank i Nordea, hvilket jeg finder meget mærkeligt!

    #157228
    Mr.M.Forfatter

    Du skal bare tilmelde dig gratis hverdag, så slipper du også for en del rudekuverter 😉

    Hvorfor have boliglån i 80-100? Både billigere og mere fleksibelt.

    #157230
    AnonymForfatter

    Nordeas Prioritetslån er som øvrige prioritetslån et lån med realkreditlignende vilkår.
    Det vil sige at den skal holde sig inden for 80 % af din ejendoms værdi.

    Med udgangspunkt i en bolig som vurderes til kroner 2.500.000, og der skyldes kroner 2.000.000 til realkreditten vil dette altså ikke være en lånemulighed.

    Med hensyn til din rente, så ring da til din rådgiver og forelig de aktuelle fakts. Meget er jo til forhandling, og hvis du ligger over rentespændet så skal du naturligvis gøre opmærksom på dette.

    #157232
    AnonymForfatter

    Jeg beklager. Jeg havde ikke sat mig grundigt nok ind i stoffet.
    Der kan faktisk laves et prioritetslån over de 80%.
    Det lader til at være et ret godt setup som Nordea har lavet der.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.