Afvist på kreditvurdering til mastercard med kredit

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91202
    AnonymForfatter

    Jeg har for få dage siden søgt om et FDM Mastercard med en kredit på 30.000 kr gennem Lån & Spar bank, men har modtaget et brev fra dem, hvori de skriver at de desværre ikke kan tilbyde mig kortet. Jeg har ønsket at bore lidt i, hvorfor jeg er blevet afvist – og efterfølgende rettet henvendelse til dem omkring mit spørgsmål, men kortfattet lyder beskeden bare “Det kan vi ikke oplyse om!". Kan det virkelig være rigtig ?. Jeg er hverken medlem af “RKI-klubben", opført i noget kredit – og checkmisbrugsregister og har i følge min ordinære bank en solid og stabil økonomi, hvor jeg sagtens har kunnet få kreditter ?. Har banken virkelig ikke på forespørgsel pligt til at udtale sig, hvorfor de er tilbageholdende med udstedelse af kreditten ?.

    #157040
    MichaelForfatter

    Spørgsmålet er besvaret et utal af gange før: Nej, banken er ikke forpligtet til at give dig en grund på afslaget. En bank kan låne penge ud efter de kriterier de lyster og behøver ikke forklare sig til kunderne hver gang.

    #157048
    AnonymForfatter

    Jeg synes, at du skal klage til FDM – man må sikre, at medlemmerne får en seriøs behandling – og ikke alt det fis med FDM-mastercard og Lån og Spar.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.