hjælp ang gæld

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 49 i alt)
  • Indlæg
  • #156942
    AnonymForfatter

    pointe 1 : jeg vil hellere end gerne betale min gæld , men er bange for de går ind og roder hvis vi gerne vil købe et hus en dag , da 124000 jo ikke kun tager 2 mdr at komme af med og 1000 kr i afdrag er jo ingenting i forhold til hvad der ryger til renter osv .. Men hvis jeg laver det afdrag på 1000 kr kan de SÅ rode? eller holder det dem væk ? .. og hvor mange der køber hus osv osv har ikke både gæld i bil osv osv .. jeg har INGEN gæld udover denne her ..
    pointe 2 : Vi HAR det rådighedsbeløb vi skal have for at købe hus ..
    Pointe 3 : min samlever har ikke noget at gøre med min gæld til det Lorte boligselskab ..
    Og en sidste pointe : Jeg ville ALDRIG købe hus hvis vi har risiko for at få “ødelagt" det .. Og det er nu stadig derfor jeg stiller ? til det med denne gæld .. Og IKKE fordi jeg bare tager ud og køber hus og håber på det bedste ..

    #156944
    testForfatter

    Hvad tror du selv? Det jeg tror har jeg jo skrevet. Se at få den gæld betalt og før den er betalt glem alt om et hus

    #156946
    AnonymForfatter

    synes nu stadig ikke der var svar på mit? Jeg vil jo gerne afdrage til dem , men det kommer jo stadig ikke til at tage kun 1 år eller lign , og forskellen på afdrag bliver ikke anerledes om vi køber hus eller ikke , for her hvor vi bor koster et hus mindre pr måned ved at købe end at leje.. Så økonomisk ville vores beløber i sidste ende blive større i rådighed end det er nu..
    Ikke sagt at dine svar ikke er brugbare , for du er klart den der er kommet med mest relevante svar ..

    #156952
    HalliHalloForfatter

    Christina, der er ikke nogen der kan sige om boligselskabet vil forfølge deres krav ved at hive dig i fogedretten igen inden der er gået 5 år. Hvis ikke de gør det, så vil deres tilgodehavende – efter min opfattelse – blive forældet.

    Det der med at konsultere en advokat om et så lille spørgsmål er ikke nødvendigt, da du kan finde mange af svarene ved at google og spørge i banken, men du kan selvfølgelig også henvende dig i retshjælpen, hvis der findes sådan en i din by, hvilket jo er gratis.

    I øvrigt bærer dit spørgsmål meget præg af, at du mere er interessret i at sidde og “chatte" lidt, men du ved at der findes andre sites til dette. Alene det der med at du oplyser at du er på kontanthjælp er jo ret uvigtigt, og kan få generalen ud af busken og oplyse at du først skal have dig et arbejde, og igen remse Danske Banks rådighedbeløbsatser op, som er gjort til bevidstløshed.

    Spøg til side: God fornøjelse med at få svar på evt. ubesvarede spørgsmål.

    #156956
    AnonymForfatter

    Jeg er ikke intereseret i at “chatte" .. men blev jo “nød" til det for at få nogle folk til at få deres blik hen på ? istedet for alt andet .. Og jo min fejl at skrive jeg var på kontanthjælp , men havde ikke regnet med at blive rakket ned på baggrund af det .. Da jeg ikke synes det var det sagen drejede sig om , men alligevel synes jeg at det kunne være et tillæg til at få et ordentligt svar .. Men jeg ser nu bortfra alle svar der ikke drejer sig om det ? jeg stillede , da alt andet er urelevant.. Men kan jo kun grine lidt af at man kan få folk op af stolen som kun kan svare på alt andet som jeg ikke har behov for at vide og så tænke på om de ikke selv har et arbejde siden de hænger ud herinde i døgndrift for at genere og komme med urelevante svar til folk (hvilket jeg også kan se i alle andre indlæg som folk har sat ind) .. Og igen tak for svar og tror nu jeg vil gå i banken og få en god snak med dem og få lavet en ordentlig ordning med det hele.. og med at google : det har jeg prøvet , men synes ikke der kom noget ud af det , som jeg kunne bruge , så derfor et forsøg her 🙂

    #156958
    AnonymForfatter

    Det er sgu da meget relevant at vide du er på kontanthjælp – det er jo (som du selv skriver) årsagen til at du ikke har mulighed for at afdrage gælden !!

    Og uanset jeres rådighedsbeløb, vil banken/realkreditten vægte din STORE gæld højt og det kan derfor blive meget svært at få godkendt en låneansøgning.

    #156960
    AnonymForfatter

    Hej Christine

    Du skriver først du står i RKI, derefter at bolig selskabet ikke har ikke smidt dig i RKI

    Derefter
    “jeg har INGEN gæld udover denne her"

    så forstår jeg virkelig ikke du står i RKI, har jeg overset noget?

    #156974
    AnonymForfatter

    Jo jeg står i Rki .. er ude i næste måned . Og SÅ har jeg ikke anden gæld end den her .. Og nej denne sag er ikke i Rki ..

    #156978
    testForfatter

    Tror roligt du kan regne med at de vil sikrer at deres krav ikke bliver forældet og at du ryger i rki igen

    #156980
    AnonymForfatter

    men tror du så ikke de havde smidt den i rki for længe siden ? er jo alligevel fra 2005? ingen krig , bare et helt almindeligt spørgsmål *S* Jeg synes da ellers nok de er hurtige nok til at smide en i rki hvis man ikke betaler .. sorry ved bare ikke hvordan de ting forgår ..

    #156988
    HalliHalloForfatter

    Jeg tror det er meget få boligselskaber, der indberetter til RKI, da det jo også koster penge at have mulighed for dette.

    Ring dog til RKI og forhør dig…..tror egentlig godt de oplyser sådan noget, men jeg ved det ikke……

    #156990
    AnonymForfatter

    Det vil jeg gøre .. Og tror nu heller ikke de smider den i Rki , så tror jeg som tidligere skrevet at de havde gjort det for længst ..
    Mit håb er jo så bare at de ikke gør , nu jeg har kæmpet min kamp med at komme ud , og det giver kun besvær at stå der .. Og jeg ender der ALDRIG igen hvis denne her sag ikke kommer deri .. det stensikkert .. Og håber jo så bare i min nærmeste fremtid at jeg kan få en god ordning med dem her , så jeg kan få den ud af verdnen .. Og endnu en gang Tak for svar .. Jeg tror jeg klare resten herfra ..

    #156992
    AnonymForfatter

    Jeg savner viden om:

    Hvorfor du har fået en regning på kr. 100.000?
    Renterne kan jeg måske godt forstå, når man ikke betaler af på sin gæld.

    Er det fraflyttede en ejet og/eller lejet lejlighed?
    Har der været en mega fest/voldelig sambo/sjusket rengøring/manglende vedligeholdelse?

    Vi har også boet i lejet lejlighed på et tidspunkt og har aldrig fået fraflytningsregninger i den størrelsesorden, så for at forholde sig til dine problemer i den forbindelse, skal disse ting også belyses, ellers kan vi jo ikke rådgive dig.

    #156994
    AnonymForfatter

    det var en lejebolig .. Jeg skred fra det hele .. ( vil ikke oplyse videre) .. så jo der var en god oprydning ( eller tømning af lejlighed) .. Jeg har fået bon på TOTAL renovering af lejlighed (hvilket jeg ikke har været skyld i )det er alt fra gulve til lofter til køkken til skabe osv osv .. Men det vel en nem måde for afdelingen ikke selv at skulle betale for at få skiftet ud og samtidig var der fyldt med skimmelsvamp , så kunne de jo bruge min regning til at få ordnet køkkenet og alle andre ting…. men sådan var den afdeling bare jeg boede i .. selv formanden sagde sit job op , fordi han ikke ville være med til deres fusk og folk der var svage i forvejen kunne få mega boner for ingenting .. Da jeg var i en meget svær situation i forvejen , kunne det hele nærmest sagt rende mig et stykke og derfor fik jeg aldrig klaget over afgørelsen og alt det de ville have jeg skulle betale for .. Så jeg er blevet taget godt og grundigt ved røven , og har kun mig selv at takke for det idag , fordi jeg ikke havde overskud til andet dengang ..
    Så ja 100000 kr regning for en fraflytning af en lejlighed.
    Skal siges at dengang jeg var i fogedretten spurgte damen (hende der snakker ens sag ) om hvordan fand den regning kunne blive så høj .. Og dertil svarede jeg bare at det måtte hun jo spørge dem om (boligselskab) og kiggede over på hende advokat fra boligselskabet .. hun kiggede bare ned i sine papire og sagde ingenting.. tror sq alle kan hører at det lyder sindsygt at få sådan en regning .. Men nu er jeg kommet videre , (godt nok hængene med regningen ) , men er nået dertil hvor jeg acceptere den er der , og der skal findes en løsning 🙂 håber du kunne bruge dette info .. Og klart at blive nys ..

    #157016
    NicklausForfatter

    Lun nu denne debat, den var ovre efter Generalens indlæg.

    Du har 124.000kr i gæld du ikke mener du kan afdrage nok på til at betale renterne, men du kan sagtens betale renterne til et nyt lån til at købe hus for? Det er jo til grin.

    Vågn og betal din gæld, så kan du bagefter låne til et hus. At du ikke kan lide de råd du har fået herinde gør ikke rådene dårligere, det viser på at du søger en nem løsning på dine problemer. Med mindre du har en rig ukendt onkel eller vinder i lotto, så hedder løsningen BETAL DIN GÆLD.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 49 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.