hjælp ang gæld

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 49 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91199
    AnonymForfatter

    Jeg har nu de sidste år kæmpet en kamp for at komme ud af Rki .. Jeg er så snart helt ude af Rki 🙂 MEEEEEN så her i år 2005 fraflyttede jeg en lejlighed jeg havde boet i ET år .. fik en fraflytningsregning på 100000 kr .. og ja det er rigtigt 100000 kr .. som så er løbet op i 124000 kr .. Ja jeg fik deværre aldrig klaget da jeg stod i en rigtig skod situation dengang og bare ikke havde overskud til noget ..
    Den røg så i fogedretten i 2007 hvor jeg blev erklæret insolvent i et halvt år .. og hørte så ikke mere fra dem før NU .. De skriver så at jeg skal lave en afdragsordning eller betale fulde beløb (frivilligt forlig) .. og at de må holde øje med hvad jeg ejer og om jeg står i Rki osv .. Men de har så ikke smidt mig i rki selv for beløbet??
    Hvordan skal jeg lige forholde mig i den sag .. ærlig talt kan jeg bare ikke se nogen ende i at afdrage til dem da jeg er på kontanthjælp og self så ikke har flere tusind kroner at smide til dem pr måned .. Men jeg har jo så også ønske om at købe hus når alt med mit rki og anden gæld er væk .. men så er jeg bare bange for at de kan gå ind og “ødelægge " det ??? .. er der nogen der kan hjælpe mig hvad jeg skal gøre i denne situation?
    mvh Christina

    #156894
    AnonymForfatter

    hov glemte lige : tror i de smider sagen i rki nu , eller burde de så ikke have gjort det for længe siden?

    #156896
    AnonymForfatter

    Hvis du gerne vil købe hus, skal du først og fremmest få dig et arbejde.

    Man kan IKKE låne til køb af fast ejendom, når man er på kontanthjælp.

    #156898
    AnonymForfatter

    kunne jo være der var en grund til jeg var på kontanthjælp , og ikke søger job .. men det ikke noget jeg gider uddybe for det andet spørgsmål .. Og vi kan godt købe hus , er kun min Rki der er i vejen , men den er jo væk lige om snart .. Synes det var et temlig nedeladene svar at få , som jeg ikke synes drejede sig om det ? jeg stilte ..

    #156900
    MichaelForfatter

    Hvilken planet er du landet fra Christina? Du kan ikke afdrage en lille gæld på >100K, men har på den anden side økonomien til at købe hus og betale renter+afdrag?

    Anyway – General har fuldstændig ret. Der findes ikke én bank i Danmark der giver realkreditlån til kontanthjælpsmodtagere. Desuden må man ikke have en formue >10K som kontanthjælpsmodtager, så kommunen kan kræve huset solgt eller lukke kassen i.

    #156902
    HalliHalloForfatter

    Du skal ikke tage dig af generalen, han kender jo ikke din livshistorie.

    Selvfølgelig skal du og din familie da have jer et hus, når du snart omsider bliver gældfri.

    Har du ikke spurgt om lignende ting før herinde. Jeg syntes bare at jeg kan genkende spørgsmålet eller er det bare skriften?

    #156904
    AnonymForfatter

    se nu for pokker da væk fra det kontanthjælp .. Det IKKE det sagen drejer sig om .. Jeg kender UDEMÆRKET godt regler for køb af hus og kontanthjælp osv osv .. Og mht denne her gæld , så er 124000 sq meget at afdrage af på , beløbet skal jo vildt højt op for ikke kun at afdrage renter .. Og mht køb af hus , bliver vores beløb ikke større pr måned end det vi allerede sidder for .. Kom nu til sagen istedet for bare at rakke ned , jeg kender udemærket godt min situation , jeg har sq kæmpet min del for at komme væk med alt det gæld jeg har været dum at få i mine unge dage ..

    Jeg har nok haft et indlæg herinde før , men ikke lige om dette her .. Jeg synes 100% at jeg har styr på min økonomi nu , men ved bare ikke lige hvad er bedst at gøre mht denne sag .. Og det er det jeg søger råd til og ingenting andet .. Og tak fordi at der i det mindste er en der har en ordentlig tone herinde 🙂

    #156908
    AnonymForfatter

    og JO der findes banker der låner ud .. Du kender ikke vores økonomi ud over det ? jeg stiller og at JEG får kontanthjælp lige pt .. Og er nu heller ikke fordi jeg skal fortsætte med kontanthjælp (nu i er så nys) .. men min indtægt bliver desværre ikke meget større alligevel (så derfor udgangspunkt i kontanthjælpen) ..

    #156910
    HalliHalloForfatter

    Hvad er det helt konkret du ønsker oplyst?

    Undskyld, men dit spørgsmål er lidt rodet, hvilket måske er grunden til gode brugbare svar.

    Hvad siger din bank til spørgsmålet og RKI og dit fraflyttede boligselskab?

    Evt. kan I jo flot flytte i hus og blot lade din samlever stå som ejer, og gøre ligesom Helle Thornig-Schmidt, og det fungerer da vist meget fint.

    #156912
    testForfatter

    c123 du kan prøve at tale med en advokat, men umiddelbart tror jeg du kan glemme alt om at anfægte flytte regningen på nuværende tidspunkt. Så der er jo nok ikke så meget andet at gøre ind at forsøge på at betale din gæld af. Ideen om at købe hus er da en dejlig drøm men det kræver en indtægt, en hvis kapital og mulighed for at låne-

    #156918
    AnonymForfatter

    Det spørgsmålet egentligt var , er nu mere om der kan ske noget hvis vi køber hus .. Kan de så gå ind og gøre noget (altså dem jeg skylder de penge til ) og nu de ikke har puttet det i rki : gør de så det nu efter så lang tid? Og jo jeg vil hellere end gerne begynde afdrage til dem , men som sagt er det sulme et højt beløb , hvis pengene ikke kun skal gå til renter .. Og det er nu mere det jeg søger råd til hvordan man kan ordne sådan en gæld .. Og unskyld hvis det første måske blev lidt rodet .. Og med Rki er jeg jo ude i næste måned efter en hård og lang kamp .. har ikke snakket med bank ang det fraflyttede boligselskab , da jeg ikke har set nogen muligheder i noget der pga min rkisager .. Og vores ønske i sidste ende (IKKE imorgen ) er jo på sigt at kunne købe et hus sammen .. Håber det giver lidt mere mening? 🙂

    #156920
    AnonymForfatter

    Jo har jeg også tænkt på med advokat , ville bare hører om nogen kunne hjælpe mig lidt på vej her .. vi har været i bank før ang køb af hus , bare for at få et overblik .. det eneste der hindrede os der , var min rki .. Kan godt være det har været på baggrund af min samleveres indtægt .. for vores økonomi var helt fint til at købe hus ( rådighedsbeløb osv) .. Men jo vil ihvertfald overveje at snakke med en advokat og prøve få det udredet *S* og tak for svar

    #156934
    testForfatter

    hvis du med en advokats hjælp skal ud af gælde skal du på en eller anden måde kunne bestride gælden eller størrelsen. For at vurdere om det er muligt kræves der langt flere detaljer men det virker næste håbløst da du jo allerede har været fodgereten. Fodgereten ville have afvist sagen hvis ikke den havde ment det var et legalt krav der var rejst mod dig. Med en regning på 100.000 findes der sikkert en god dokumentation på hvad du har ødelagt i lejligheden-

    om du kan forhandle dig til en reduceret gæld tvivler jeg også på. Det ville et eller andet sted nok kræve at du kunne tilbyde dem noget som f.eks. her og nu at betale 100.000 kroner

    så et eller andet sted er det nok bare at betale gælden af. hvis du ikke har økonomi til at betale 100.000 kroner af har du det heller ikke til at købe et hus

    held og lykke

    #156936
    AnonymForfatter

    HalliHallo: “Du skal ikke tage dig af generalen, han kender jo ikke din livshistorie. Selvfølgelig skal du og din familie da have jer et hus, når du snart omsider bliver gældfri."

    HalliHallo: “Undskyld, men dit spørgsmål er lidt rodet, hvilket måske er grunden til gode brugbare svar."

    Det kan man vist kalde for sort snak!

    Du skal ikke tage dig af hofnarren HalliHallo, men i stedet lytte til de langt mere fornuftige (men sikkert upopulære) råd om IKKE at optage låne til hus i din nuværende situation. Kan du ikke betale din nuværende gæld – som du i øvrigt selv så flot bagatelliserer – bør du droppe enhver tanke om at stifte yderligere gæld.

    #156940
    AnonymForfatter

    Tommelfingerreglerne for krav til rådighedsbeløb er følgnede:

    1. Enlige skal have ca. 6.500 kr. efter alle faste udgifter er betalt.

    2. Par uden børn skal have ca. 9.500 kr efter alle faste udgifter er betalt.

    3. Et par med 2 børn skal have ca. 14.000 kr efter alle faste udgifter er betalt.

    Med faste udgifter mener bankerne:
    – Udgifter til boligen: Realkreditlån, boliglån, varme, vand, el, forsikring
    – Udgifter til vedligeholdelse af ejerboligen, typisk 2.000 kr pr måned
    – Udgifter til andre personforsikringer
    – Udgifter til befordring: bil, benzin, buskort etc.
    – Udgifter til daginstitutioner
    – Osv.

    Pointen er at bankerne trækker rigtig meget fra til de faste udgifter, og derfor kan jeg slet ikke se hvordan du skulle kunne købe noget som helst på en kontanthjælpe eller en førtidspension. Dit rådighedsbeløb vil være alt alt for lille!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 49 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.