Registeret i Debitor registeret selvom jeg overholdte min afdragsordning.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91188
    AnonymForfatter

    Hej.

    Jeg har lige et spørgsmål.
    Jeg har en afdragsordning med DKS (Dansk Kreditor Service), hvor jeg skulle betale et bestemt beløb hver måned. Det har jeg så gjort i nu 7 mdr., men så kommer der lige pludselig en meddelse fra DKS, hvor de skriver at de har indberette mig til debitor registeret, da man ikke har modtaget betaling vedr. min gæld, og der fulgte også en registeringsmeddelse fra debitor registeret med. Er der nogen der har erfaring med dette, må de gerne skrive.

    På forhånd tak.

    #156674
    AnonymForfatter

    Skal lige siges at jeg har kviteringer på at alle de hidtidige afdrag er betalt til tiden.

    #156676
    AnonymForfatter

    Hej,

    Ring dog til virksomhenden/firmaet som du har skylder pengene og har lavet ordningen med. Det er da den aboslutte nemmeste og hurtigste måde at få svar på. ( Og de er de neeste som kender svaret, på hvorfor du er belvet det)!

    Når det så er sagt, virker det besynderligt, hvis du har betalt alt til tiden, siden aftalen blev indgået. Og til tiden, mener ikke engang én dag over aftalt dato.

    Hvordan din aftale hænger sammen ift. evt. at blive registreret kender jeg ikke, ligesom jeg heller ikke selv, har erfaring med så noget. Men har du aftalt at undgå en registrering, såfremt alle betalinger falder til tiden, virkder det besynderligt, at de har gjort det.

    #156750
    AnonymForfatter

    I min grønne ungdom havde jeg købt møbler på afbetaling – ikke noget stort beløb – men en dag kom der en meddelelse om, at jeg IKKE havde betalt mine afdrag, hvilket jeg selvfølgelig kunne bevise iflg. kvitteringer.

    Det viste sig, at de havde konteret mine indbetalinger på en adresse, der lignede min og så var den “tyv hængt" hvis du kender det mundheld.
    De undskyldte trods alt – det var før netbanktiden – men jeg måtte tage fri fra arbejde, komme derind, præsenterede mine kvitteringer (girokort), og det synes jeg også, du skal gøre.

    Man har altid ret, når man kan bevise, man betaler rettidig, men lov mig, du ikke aflevere de originale kvitteringer, men få lavet kopier, ellers er du på herrens mark, og de vil bruge det imod dig, fordi du så ingen beviser har.

    #156798
    AnonymForfatter

    Hej.

    Tak for svarene:-).

    Men har snakket med dem, og det var åbenbart en fejl, og de har slettet registeringen igen. Det viste sig, at fordi at jeg havde betalt før d. 1/6 (betalte d. 28/5), så havde de ikke fanget den hmmmmmm… Nu skal man åbenbart også registreres som “dårlig" betaler, fordi at man betaler for tidligt, men for fremtiden så betaler jeg sgu først til den første..

    #156814
    AnonymForfatter

    Det var jo det, jeg skrev, når man har kvitteringer og betaler, er det ikke din fejl, men fejl kan jo ske, hvor der er mennesker involveret.
    Tillykke alligevel og pas godt på dine kvitteringer, de er faktisk en formue værd i den sidste ende.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.