Omlægge realkreditlån?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91182
    AnonymForfatter

    Som den “grønskolling" jeg nu engang vedr. lån & låntyper, så er det dejligt med et forum som dette.

    Nogen der kan fortælle mig lidt…

    Vores aktuelle realkreditlån er et fastforrentet lån på 5%, men med afdragsfrihed (endnu i 8 år) i det øjemed at betale vore boliglån af i banken det hurtigere. Her skylder vi nu 250.000.

    Er der andre muligheder for at betale hurtigere af på boliglånet i banken? Evt. ved få et F1 lån? Og hvordan er det lige præcist F1 lån fungere? Skal man så ligge lån om igen efter 1 år og hvis så renten er steget meget, må man så igen vælge et fastforentet lån på 4% hvis det stadig er åbent?

    Ja, grøn er jeg 🙂

    Mvh og tak for evt. tilbagemeldinger!

    #156582
    thsvForfatter

    F1-lån er rent variabelt rente, der fastlåses en gang årligt, hvilket sker automatisk og uden gebyrer, medmindre der skal skiftes refinansieringscyklus, f.eks. fra F1 til F5.

    Hvor stort er jeres lån?

    Umiddelbart er risikoen ved Flekslån jo den variable rente, men set over det seneste 10 år har F1-renten været lavere end obl.renten.
    En ide kunne være at fastlåse flexrenten til det lave niveau omkring 2,2% ved et F5-lån, der først skal refinansieres 1/4-2015 hos RD. Det koster dog omlægningsgebyrer at omlægge jeres lån.

    #156590
    AnonymForfatter

    Vores realkreditlån er på 1.200.000

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.