Amagerbanken beskyldes for dokumentfalsk

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 51 i alt)
  • Indlæg
  • #156570
    RedaktionenForfatter

    Kære Halli Hallo

    Som jeg tidligere har meddelt, så er der ikke 100% overvågning døgnet rundt, da vi slet ikke har ressourcerne til det. Men det vil hjælpe os meget i vores overvågning, hvis man anmelder et indlæg.

    Og vi er efterhånden hos Mybanker meget trætte af indlæg, om Danske Bank er bedre end Amagerbanken og omvendt. Jeg synes, at det er fint, når nogen er glade for deres bank, men det er mig lidt en gåde, at det skal betyde, at man skal “hakke" på en anden bank.
    Og skriver man noget, der er korrekt om en bank, så er det da helt OK, så længe man holder sig til fakta. Så hvis Y-bank har f.eks. dårlige regskabstal, så er det ikke en kritik af de personer, der har valgt at benytte Y-banken. Det er jo snarere bare fakta, og så er det i mine øjne OK at skrive om dette.

    Men jeg bliver nødt til lige at tilføje, uden at jeg overhovedet vil tage parti for noget som helst pengeinstitut, at du ikke har ret i dit udsagn om Danske Banks gebyrer i forhold til Amagerbankens. Du generaliserer ved at skrive “på næsten alle områder" – men jeg kan sagtens finde masser af områder, hvor Amagerbanken er dyrere end Danske Bank. Jeg kan også finde steder, hvor Amagerbanken er billigere. Alt afhænger af den måde, som man benytter en bank på, så måske din måde at vælge bankydelser på er billigere på XX områder, og person X’ måde at benytte Danske Bank er billigere end den tilsvarende måde at benytte Amagerbanken på. Så man skal passe på med at generalisere.

    Med venlig hilsen
    Mybanker.dk

    Elisabeth Arendt
    Partner

    #156574
    mrgryForfatter

    Fakta:
    – 6 indlæg fra General Prier om Amagerbanken siden april (2010)
    – Flere (mindst 4 personer) er trætte af de mange tråde om Amagerbanken
    – Når HalliHallo bliver for personlig eller ”generaliserer”, får han offentlige advarsler af Mybanker (ved Elisabeth Arendt).
    – Når General Prier bliver for personlig eller ”generaliserer”, får han INGEN offentlige advarsler af Mybanker (ved Elisabeth Arendt).

    Eksempler på personlige / generaliserende beskeder af General Prier:

    1)”Man må da så sandelig håbe, at kunderne få god service i Danmarks dyreste og mest usikre bank Amagerbanken.

    For de betaler kassen for den, ja, de bliver ligefrem flået!” 2/6-2010

    2)”Dine bidrag virker ikke underlødige. De ER underlødige!

    Dit fuldkommen uargumenterede indlæg om guldprisen i en anden tråd er et skoleeksempel herpå!” – 15/5-2010

    3)”Jeg er ret overbevist om dette ikke bliver den sidste politianmeldelse. Der venter mange flere politianmeldelser.” – 20/4-2010

    Hypotese: General Prier får lang stor af Mybanker (hvilket til dels ødelægger stemningen på forummet).

    #156586
    RedaktionenForfatter

    Hej

    Hvordan vi korresponderer med folk er andre skribenter i debatforummet uvedkommende.

    Og der er ingen offentlige advarsler fra min side. Og jeg er ked af, hvis det er blevet opfattet sådan, og så skal jeg beklage mange gange.

    Eneste ønske fra min (vores) side er, at man holder tonen sober – og taler pænt til andre, så der er plads til alles holdninger og meninger. Jeg tror i øvrigt ofte, at folk måske ikke mener ting så hårdt, som de skriver det. Men det virker bare mere “hårdt", når man ser det på skrift. Og jeg må sige, at det er en hårdfin balance at være moderator, for der skal være højt til loftet, men når et indlæg måske kun går ud på at yppe kiv, så har jeg svært ved at forstå den pågældende skribent, og det er uanset hvem skribenten er. Og personligt har jeg ingen holdning til nogen som helst bank. I øvrigt er jeg glad for “min" egen bank, men jeg kunne da aldrig drømme om skælde ud på en anden bank, og det hverken i mit professionelle virke eller som privatperson. Men “min" bank har også været i pressen med nogle uheldige ting, og det synes jeg da er helt OK, at der er nogen, der gør opmærksom på – hvad enten det er i medierne eller i dette debatforum. Folk må jo selv “føle" efter hvilken bank, der bedst for dem, og ingen skal vel have lov til at “kloge" den og skælde ud på dem, som har valgt at blive kunde i en anden bank end dem selv.

    Og jeg vil i øvrigt gøre popmærksom på – hvad jeg har skrevet før flere gange i debatforummet. Vi har ikke ressourcer til døgnets 24 timer til at gennemse debatindlæggene. Vi prøver at se efter sådan løbende, når det passer ind i vores andre arbejdsopgaver. Men en stor hjælp til os vil være, hvis folk bruger “anmeld" knappen ved et upassende indlæg.

    NB. Debatforummet er ikke Mybanker.dk’s “brevkasse", så undtagelsesvist får du svar i denne tråd. Har du mere på hjerte til os, så skriv direkte til os.

    Med venlig hilsen
    Mybanker.dk

    Elisabeth Arendt
    Partner

    #156604
    AnonymForfatter

    Store tab i Amagerbankens pantebrevsselskab

    http://borsen.dk/investor/nyhed/184846/

    “Det er blevet en dyr affære for Amagerbanken at have lånt penge ud til tidligere bestyrelsesmedlem Bent Müller, der røg ud af bestyrelsen i sommeren 2007 efter 17 år på posten, skriver dagbladet Børsen.

    Det viser regnskabet fra Bent Müllers tidligere investeringsselskab Bent Müller A/S, der nu ligger under vingerne af Amagerbanken med en negativ egenkapital på knap 160 mio. kr. og en gæld til banken, der er vokset til en kvart mia. kr."

    Amagerbanken holder helt tydelige denne fallent flydende

    “I øjeblikket bliver gælden bare større og større ved at lade selskabet leve. Selskabets bruttofortjeneste var i 2009 på 3 mio. kr., renteudgifter 21 mio. kr., og gælden til banken voksede 20 mio. kr. fra 218 til 238 mio. kr."

    … selv om det er fuldkommen formålsløst og blot tabsforøgende over tid.

    #156692
    HalliHalloForfatter

    Jeg er ikke ude på at yppe kiv Elisabeth.

    Men når nogen har et had til et bestemt bank og egentlig blot skriver af fra aviserne, så hører min forståelse op.

    Jeg beklager, og mener, der bør også være nogen til at forsvare den svage part, når den slags indlæg ustandselig dukker op.

    #156740
    RedaktionenForfatter

    Kære Halli Hallo 🙂

    Det var nu ikke møntet nogen specifikt – men bare som sådan helt generelt. Personligt synes jeg da, at det er i orden at citere fra en avis, sålænge cet er, hvad der faktuelt står i avisen. Og så behøver den pågældende part da ikke nødvendigvis et forsvar, selvom det står noget mindre pænt i avisen – men selvfølgelig kan et forsvar være på sin plads – men det afhænger jo af den pågældendes udåd.

    Mit eneste ønske er blot, at folk skal tale pænt til hinanden – så der er plads til alles holdninger og meninger.

    Med venlig hilsen
    Elisabeth Arendt
    Partner

    #156756
    AnonymForfatter

    Investorerne i Amagerbanken er nu foralvor bekymrede for bankens fremtid.

    Kursen er i dag helt nede i 24,20

    Jeg kan godt forstå Amagerbankens aktionærer er bekymrede. Amagerbanken har stadig ikke fået tilsagn om at få statsgaranti for den livsvigtige funding af 13,5 mia. kr., og problemet er, at Amagerbanken umuligt kan funde sig i markedet, i takt med fundingen udløber.

    Amagerbankens udlån er over 8 mia. kr, så der er tale om en kæmpe udfording.

    #156762
    HalliHalloForfatter

    Ja, det er da klart at kursen falder, når der er usikkerhed om banken kan låne med statssikkerhed.

    Og det bliver vel afgjort indenfor en uges tid, men mon dog ikke at de i sidste øjeblik også får stillet sikkerhed til rådighed, som mange andre banker får.

    7-8 banker er selvfølgelig gået fallet p.g.a. for store udlån uden den fornødne sikkerhed.

    Så det undrer mig faktisk at AmBk har klaret den så længe, men måske den går konkurs her i weeekenden?

    #156804
    HalliHalloForfatter

    Jeg læser lige at AmbK og Forstædernes Bank holder hånden under Hans Henrik Palm

    Se her: http://www.business.dk/finans/amagerbanken-holder-haanden-under-palm

    Er det ikke fornuftigt at gøre dette? Bankerne må jo påregne at der senere kommer penge i kassen. Danske Bank havde jo nok erklæret ham konkurs på stedet og taget tabet her og nu.

    #156806
    testForfatter

    afhænger jo af om tabet bliver større eller mindre ved at vente. Men man bør jo nok hensætte helle beløbet som tab allerede nu og det er det som nogen banker kvier sig ved at gøre da de så pludselig ikke er solvente mere.

    Personligt tror jeg ikke at boligmarket går op med det første og at faldet skal fortsætte lidt inu. i al fald ingen stigning i stigete. Nu formoder jeg så bare det er boliger vi taler om her men der er slet ikke nogen garanti for at der nogen siden igen kommer penge i kassen.

    #156816
    AnonymForfatter

    At blive ved med at skyde penge i et selskab, der ganske tydeligt ikke kan forrente den lånte kapital er ikke bare nyttesløst, det er en indirekte regnskabsmanipulation.

    Investorerne har gennemskuet “setup’et". Amagerbanken handler i dag helt nede i kurs 23 !

    #156818
    Michael01Forfatter

    Synd for medarbejderne i finanstilsynet, at de skal på arbejde i weekenden 🙂

    #156820
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor må generalen skrive under 2 forskellige navne?

    Har bemærket at Mikael T altid skriver et par linier, når GP har lavet sine meget positive indlæg om Ambk. Det kan da ikke være helt tilfældigt?

    Men måske jeg også bare kan oprette flere navne fra min egen computer?

    Eller hvad siger reglerne herom?

    #156826
    testForfatter

    Nu rabler det da helt for dig. Ud fra samme logik er jeg så dig eller du mig?

    #156828
    HalliHalloForfatter

    Du skal ikke være fræk over for mig Test, der skal iflg. Elisabeth være plads til alle herinde.

    Ved godt at du også tit kører parløb med generalen…

    Det korte af det lange, kan man/må man have flere konti fra samme computer eller IP-adresse?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 51 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.