Private banking eller ej…

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91156
    AnonymForfatter

    Hej alle i gæve penge-folk…
    Står netop nu med et stort beløb efter en lang periode med aftaleindskud til en god rente, men det er jo slut nu jvf. markedsvilkårene.
    Er virkelig meget lidt risikovillig og har ladet mig fortælle at jeg kan vælge Nordea Private Banking (PB) med laveste risiko med en horisont på 3-5 år.
    Den anden metode er at lave 6-12 mdr. aftaleindskud til en – synes jeg – meget lav rente.
    Og så håbe renten er noget bedre om 6-12 mdr. ved næste binding.
    Samlet beløb ca. 1,5 mill. kr. Horisont max. 5 år gerne mindre.
    Nok til at lave en PB aftale som jo lyder besnærende – så er jeg også fri for at “vedligeholde" pengene de næste mange år…..men jeg ved at de selvfølgelig skal tjene på mig – det er jo klart – men spørgsmålet går egentlig på:
    Er man overhovedet en “brugbar" kunde til PB når man ikke vil løbe nogen risiko eller falder man så ikke uden for “konceptet" – meningen er jo at de skal have frie hænder til at forvalte formuen med – men hvad nytter det med en kunde som mig der helst har pengene stående “på bogen"….er det så dødfødt fra starten eller hvad siger i kloge folk herinde???
    Man kan vel sige at hvis man antager at jeg forlanger korte obligationer eller kontantindskud som den måde de forvalter mine penge på er slutresultatet måske bare en udgift til PB afd. og et afkast som jeg selv ville kunne have opnået via eks. Mybanker.biz…?
    Ja, jeg ved godt der er mange andre alternativer til de 2 jeg stiller op men det er dem jeg er kommet frem til jeg gerne vil anvende – det er lidt enten eller…..baggrunden er nok de sørgelige lave renter samt – har jeg lige erfaret – et væsentlig forringet afkast på korte obligationer + ringere skattefordel ved disse – eller har jeg misforstået noget?
    Er egentlig kunde i Alm. Brand Bank men ville så flytte det hele til Nordea da det giver nogle fordele mht. gebyrer jvf. deres “gratis hverdag" koncept.
    Håber nogle af jer rare mennesker vil komme med nogle gode råd omkring lige præcis ovenstående – måske nogle kommentarer der kan lette min beslutning lidt – på forhånd mange tak derude!
    Mvh
    Pluto

    #156284
    AnonymForfatter

    Jeg tror, at bankerne snart stopper 3,5% rente – 3 år.
    Bankerne får store indskud – og kun få kunder vil låne p.t.(solide kunder).
    Nr. Nebel Sparekasse giver 2,5% på anfordring – max. 2 hævninger pr. år – uden dekort.
    Der er mulighed for højere renter i bankerne efter 1. okt. 2010 – når statsgarantien udløber.
    Hvis du binder en mindre del af beløbet på 3 år – og resten på anfordring – så kan du opnå en nogenlunde gennemsnitrente på det totale beløb.
    Private banking indeholder udgifter og risiko – og kun banken er sikker på indtjening.
    Efter min mening – så hellere få “for lidt" i rente i en periode – og samtidig være fleksibel i placering – i disse tider.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.