Indlånsrente m.m.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91150
    AnonymForfatter

    Hej Mybanker-folket 🙂

    Jeg er i den dejlige situation at jeg har 70.000 stående på en opsparingskonto, 10.000 på min budgetkonto og 20.000 på min lønkonto. Tallene er blot ca. bortset fra opsparingskontoen. Her til sommer bliver der nok brugt lidt fra opsparingskontien til ferie m.m.

    Jeg er fuldstændig gebyrfri med “gebyrfri hverdag" fra Nordea og er samtidig med i deres Check-in pakke der dækker 18-28 år.

    Mit problem er dog, at jeg kun får 0,25 % i rente af indestående – hvilket jeg syntes er for lidt, i forhold til hvad jeg har stående.

    Jeg har ingen intentioner om at skifte bank, da Nordea altid har behandlet mig godt og været utrolig fleksible med kassekreditter og lån da jeg var studerende. Jeg har heller ikke lyst til at binde pengene i en periode, det vil jeg nok hellere efter 1 oktober, hvis vi for en rentekrig at se, bankerne imellem.

    Så hvad ville en fair rente være, som jeg ville kunne forhandle mig frem til ? Samt evt. gratis fordele ? Jeg kunne nemlig godt tænke mig et mastercard gold, da der er købsforsikring og rejseforsikring med – jeg har dog ikke lyst til, at betale de 350 kr. det koster i årligt gebyr.

    På forhånd tak for hjælpen 🙂

    Så hvad ville

    #156248
    thsvForfatter

    0,25% er en glimrende rente, hvis det er anfordringskonto, hvor du kan hæve frit, Nationalbankens rentesats er jo rekordlav for tiden.

    Din opsparingskonto kan dog give højere rente hvis du vil binde pengene i 1 eller 3 år, men ikke hos Nordea, f.eks giver FIH 2,55% ved 1 års binding og 3,65% ved 3 års binding.

    Alternativt kan du udbyde din opsparing på banktorvet (er gratis i modsætning til Mybanker.biz) og sikkert opnå ca. 3% ved et års binding, selvom beløbet er ret lille.

    #156256
    PrasmusForfatter

    Jeg benytter også Nordea som bank, til pension opsparing samt investering (aktier og obligationer), men ud over det har jeg kun ganske få penge på mine konti hos dem, bla. kun 50kr på min lønkonto.

    Der ud over har jeg en anden bank, hvor jeg har en eller flere konti der giver en bedre indlånsrente, pt. er det BRF bank, hvor jeg benytter en højrente konto uden binding som giver 1.3% i rente, samt en basis konto med betalingsservice, visakort etc. der giver en rente på 1.1% (efter hvad jeg husker). Før BRF bank var det Alm. Brand Bank da de var konkurrence dygtige.

    Når min løn går ind på min konto hos Nordea, overfører jeg den straks til BRF bank. Jeg har altid spillet med åbne kort overfor min bankrådgiver hos Nordea, og det er også med dennes fulde accept at jeg gør som jeg gør. Jeg har naturligvis sagt, at hvis Nordea kan tilbyde samme indlånsrente, så vil jeg da lade pengene stå hos dem, men det kan de ikke.

    Grunden til min løn lige vender Nordea er for at kunne forsætte med at være fordel+ kunde.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.