Højeste rente på bankindskud

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91149
    AnonymForfatter

    Er der nogen der ved hvor man finder de højeste renter på bankindskud?

    Er det blot på mybankers hjemmeside (pt. omkring 3,65% ved 3 års binding i FIH), eller er der andre muligheder?

    Har nogen evt. erfaring med at sætte indskud på “auktion", dvs. kan man opnå en højere rente end de kendte renter på markedet.

    #156214
    thsvForfatter

    Banktorvet bør kunne give dig et tilbud på 3,4% v. 1 års binding og 3,75% ved 3 års binding. Det kan jo nærmest betale sig at belåne sin ejendom med F4-lån og binde pengene, hvis man er helt sikker på at man ikke skal flytte og det ikke koster 1,5% stempel.
    FIH tilbyder ganske rigtigt 3,65% v. 3 års binding, kan du undvære pengene så længe?

    #156216
    AnonymForfatter

    Husk og se renten i forhold til bindingsperioden.

    3,65% bundet i 3 år, er jo ikke nødvendigvis bedre end 3,10% bundet i 1 år, idet renteniveauet indenfor de 3 år jo kan ændres til din fordel (mange spår at renten på indlån vil stige når statsgarantien udløber 1/10-2010).

    Ofte er det de mindre pengeinstitutter der giver den bedste rente, så prøv at tage kontakt til dem og hør hvad de kan tilbyde.

    #156232
    JydenForfatter

    Prøv også at se på de sidste 14 dages bud på http://www.mybanker.biz det giver altid en god pil for hvormeget man kan få på forskellige beløb og indskudstider på aftaleindlån.
    Det er en nem og billig måde at udbyde sine penge på.

    #156252
    thsvForfatter

    Banktorvet er gratis, hvor Mybanker.biz koster et gebyr.

    #156432
    AnonymForfatter

    Til thsv:

    Har du selv brugt Banktorvet? Dine erfaringer med dem?

    #156450
    AnonymForfatter

    Jeg bruger Banktorvet, og har kun godt at sige om det.
    Det er supernemt, og når man har accepteret et bud kommer papirerne automatisk fra banken til underskrift.
    Det er 100% gratis og du er ikke bundet af de bud du accepterer fra banken, før du har underskrevet dokumenterne fra dem.
    Jeg har indtil videre fået højere rente end jeg ellers har kunne finde diverse steder på nettet. (incl. FIH.)
    Jeg bruger Banktorvet til specielle bindingsperioder som ikke lige passer ind i 12-24-36 måneder som bankerne gerne reklamerer med.

    #157266
    PD 99Forfatter

    Vil det stadig være en god ide at vente med at binde penge til efter 1. oktober?

    Nogle har jo ment, at indlånsrenten burde stige hen mod udløb af bankpakke 1.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.