Råd og hjælp

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87164
    AnonymForfatter

    Hej ….

    Jeg står i en lidt “trels" situation: Har i mine yngre dage været lidt løs med mine penge og mangel på samme, så i dag står jeg med et forbrugslån på lidt over de 200.000 kr samt et bil lån på 120.000 kr. Jeg er død træt over mit økonomiske råde rum. Jeg betaler glædeligt hvad jeg skylder det er ikke det. Jeg er meget bevidst om hvordan jeg forvalter mine kroner, jeg har en pæn løn, men ville så gerne have lidt flere penge da de kun lige slår til…

    Jeg ejer intet af værdi anden min et år gamle bil..

    Jeg ville gerne lande på en mindre rente på mit forbrugslån men min Bank (DDB) er ikke til at tale med, mine forsikringer og bil finiancering har jeg i alm. Brand…

    Måske det var en mulighed at samle det der, kan bare ikke overskue det helt…

    Måske skulle man låne pengene af ens forældre…?

    Nå hvis der er nogle der har nogle råd, så lytter jeg meget gerne!!!

    Glædelig Jul

    Casper

    #106322
    MichaelForfatter

    Hvis jeg var dig, ville jeg sælge bilen og indfri billånet. Så har du allerede skåret 1/3 af gælden. Det du så sparer på autoforsikring, vedligeholdelse, ejerafgift osv. osv. kan du bruge på at nedbringe den dyre forbrugsgæld. Nej, det er ikke et særlig sjovt råd, men det virker til gengæld. Når du så er gældfri, kan du overveje at gå ud og låne til en bil igen.

    #106366
    AnonymForfatter

    Ja, Michaels råd er godt og nok det der ‘batter’ mest.

    Men sjovt er det jo ikke. Du kan jo glæde dig næste gang en af vennerne taler om sin store mekaniker-regning, men lad være at grine højt.

    Det næste råd er nok: Økomistyring. Du skriver at du har en god løn. Hvis du gennemgår din økonomi i detaljer vil du derfor nok opdage at der – ud over en hel masse uundgåelige udgifter – er en smule til ‘sjov’. Glæd dig over det og hold så dit budget meget stramt. Når du har gjort det et stykke tid kan du tage det hele med til en anden bank: “Se – hvis I låner mig penge til billigere rente end DDB så tjener I alligevel noget og får ikke vrøvl med at få pengene tilbage". Så kan du jo dele de sparede renter mellem ekstra afdrag på lånet og en lille udvidelse af budgetposten ‘sjov'".

    #106382
    AnonymForfatter

    Har du undersøgt muligheden som “Dobbeltkunde" i Alm. Brand Bank?
    De tilbyder en check hvert år på op til næsten halvdelen af dine forsikringspræmier (undtaget ulykke, tror jeg…) hvis du skifter til deres bank.
    Med de priser vi betaler for især bilforsikring kan det blive til en del.

    #106384
    AnonymForfatter

    Jeg har *ikke* undersøgt dette, men som udgangspunkt må du som kunde i Alm. Brand Bank betale 1. for rabatten og 2 for reklamespots i tv.
    Derfor vil jeg gå ud fra at det ikke kan betale sig indtil det modsatte er bevist og derfor ser jeg umiddelbart ingen grund til at kigge på Alm Brand Bank.

    Jeg spørger ikke efter hvor mange procents nedsættelse man kan få, men hvilken pris man kan få det til.

    #106462
    AnonymForfatter

    Hejza

    Min kæreste havde 90.000 krs gæld da vi begyndte at komme sammen. Efter at have set på hvad hun skyldte lavede vi en plan, så hendes gæld er væk om 2 år.

    Først tog vi fat i alle “småbeløbende" altså lån på 10.000 kr og derunder. Det lavest lån betalte hun ud over nogle måneder, og tog så fat på det næste. Det er måske ikke særlig praktisk, men psykologisk set er det rigtig godt at man kan se at de forskellige lån forsvinder et efter et.

    Nu har vi lavet et regneark, som tager fat i hvert enkelt lån, og giver en saldo pr. måned, samt fortæller hvor mange renter man betaler af på de enkelte lån hver måned. Her valgte vi så det lån hvor rente var størst, Acceptcard. Over de næste 6 måneder, betaler hun 20.000 kr af og kan afslutte det i august.

    Det skal lige siges at hun kun betaler bundskat, og ingen aktiver har, så det har ikke været nemt, men det kan lykkes.

    Håber du kan bruge det eller andre kan:-)

    Hilsen Kris

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.