En kedelig situation.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91138
    AnonymForfatter

    Hej.

    Jeg sidder med en kedelig gæld på 300,000dkr i udlandet, hvor renterne er dræbende, jeg ville istedet gerne optage et forbrugslån eller få lavet en kassekredit i Danmark, det ville være meget billigere for mig. Jeg har arbejder på Thulebasen siden 2008 og har en god indtægt samt et stort rådighedsbeløb, når mine “normale" udgifter er betalt, en månedlig ydelse på et sådan lån ville jeg kunne afdrage med 7.000-10.000dkr og stadig have hvad bankerne kræve man har til rådighed.
    Hvad er mine muligheder ?? Er der nogen banker at fortrække frem for andre ?? Jeg har siden min start her på Thule brugt Spar-bank som nu er solgt til Banknordik og de er ikke til at hugge eller stikke i..

    Mvh

    Nordboen

    #156086
    KrisserForfatter

    Din største udfordring er ikke din indtægt nu. Det bankerne ser på er, at hvis du kommer til skade og ikke kan arbejde (eller dør), kan de ikke få pengene nogen steder fra. Dit arbejde bliver formentlig betragtet som havende en høj risiko, hvilket ikke gør situationen bedre.

    #156094
    AnonymForfatter

    Hej Krisser.

    Jeg kan godt se hvor du vil hen og jeg må nok give dig ret, nu ligger landet sådan at jeg godt kan betale gælden, jeg er bare træt af de meget høje renter og vil gerne finde en billigere udvej, sikkerheden er selvfølgelig et problem for den bank som evt vil gå ind og rede trådene ud. Jeg har en pension igennem firmaet som der betales til hver lønperiode, der står ca 150.000dkr pt og den stiger med ca 75.000dkr om året, kan banken bruge den pensionsopsparing som noget af sikkerheden ? eller er det lukket land ??´

    Mvh

    Nordboen

    #156096
    testForfatter

    Måske hvis den ikke er en der udbetales til ægtefælle, samlever eller børn ved død. Hvis det er et depot som går til boet så mener Jeg der er muligt at en ny bank kan få pant i den. Hvad betaler du i rente i dag?

    #156098
    AnonymForfatter

    Hej Test

    Der er ingen som står til at få min pension hvis der sker mig noget, så hvis det er muligt for banken at tage sikkerhed i den ville det være ok.
    Renten nu er direkte vanvittig, jeg skulle have kastet håndklædet i ringen lang tid før jeg endelig gjorde det, men det er altid nemt at være bagklog : ( Renten er 3% pr måned 36% per år…Det er meget træls.

    Mvh

    Nordboen.

    #156100
    AnonymForfatter

    Renten er faktisk 42,58 % pr. år. (1,03^12) og ja det fuldstændig vanvittigt.

    #156102
    AnonymForfatter

    Hej jpusa

    Det gjorder mig lige yderlig nedtrykt : ( Det er godt at jeg lidt humor og selvironi, ellers så det skidt ud : )

    Mvh

    Nordboen.

    #156108
    testForfatter

    hvad med at lave en slags “salgsbrev" til bankerne hvor du skriver om dig selv, dit job, din kontrakt og din pension. Ring så til bankerne og se om du kunne få mulighed for at få en email adresse til en bank rådgiver efter at have forklaret lidt om din situation. husk at fortæl om den kontrakt, løn og den pension du vil stille som sikkerhed. Om det kan lade sig gøre ved jeg ikke men hvad har du at miste? jeg tror at det bestemt vil øge dine chancer hvis du kan forligge en kopi af din ansættelse kontrakt. De senest løn sedler og pensions papirer.

    #156112
    AnonymForfatter

    Hej Test

    Du har helt ret i at min løn og rimelig sikre job ( medmindre Obama vil lukke Thulebasen ned) er mit salgsmærke, jeg har da også sendt en føler ud til et par banker, men et af mine problemer er at jeg har været meget længe væk fra Danmark og ikke har haft tilknytning til nogen banker fra 1996 til 2008 hvor jeg startede heroppe, så beskeden jeg tit får er at jeg er for ukendt for dem, hvilket jeg egentlig godt kan forstå, på den anden side synes jeg det er lidt forkert fordi jeg har indtægten til at betale et sådan lån.
    Det var det samme da jeg startede hos Sparbank i Nuuk her i Grønland, aftalen var så at jeg skulle være kunde et års tid, så de kunne følge min indtægt, at de så bliver solgt til Banknordik var ikke en del af planen, og deres politik ændredes ret så meget på min lille sag.

    Mvh

    Nordboen.

    #156114
    AnonymForfatter

    Har du prøvet “naboen" GrønlandsBanken? Jeg tror da de ville fryde sig over at snuppe en kunde fra den lokale konkurrent 🙂

    #156116
    AnonymForfatter

    Hej Thomas

    Nej det har jeg ikke, men det var måske slet ikke nogen dårlig ide : )

    Mvh

    Nordboen.

    #156118
    HalliHalloForfatter

    Jeg undrer mig lidt:

    Alle der har været på Thule i Grønland kommer normalt hjem som millionærer eller i hvert fald nok så rige mennesker.

    Og du har været der oppe i over 2 år og slæber rundt på en gæld på 300.000 kr.?

    #156120
    AnonymForfatter

    Hej HalliHallo

    Nu har jeg jo haft et liv før jeg begyndte på Thule i november 2008 : ) og der var gælden betydelige større, så jeg betaler skam troeligt alt hvad jeg kan. Det jeg ønsker er at finde et lån med en billigere rente end det rod jeg står med nu, jeg føler at jeg er kørt lidt sur processen og henvendte mig her for at få nogle nye synsvinkler på sagen.

    Mvh

    Nordboen

    #156122
    AnonymForfatter

    Ellers er der muligheden for at gå den lidt mere bøvlede vej.

    http://gemoneybank.dk/

    Der kan du låne de første 200.000. og det er til en max ÅOP mellem 9 og 23%. Det er stadigvæk ikke lige så godt som i banken, men det er langt bedre end 43%.

    Det ville jeg da overveje, hvis det i banken ikke lykkedes.

    #156124
    AnonymForfatter

    Hej Mora19

    Det er da hver at prøve, hvis det ikke lykkedes at finde en bank. Tak for oplysningen : )

    Mvh

    Nordboen

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.