Straf renter

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91127
    AnonymForfatter

    Hej

    Vi er igang med at lægge nogle kort 20 års fastforretntet lån om og vil gerne konverter til F3X lån uden afdrag for at kunne afdrage på dyrelån.

    Renten incl. gebyr er 2,21 pt. – men strafrenten/beløbet vil være lige knap 23.000 indtil 1.10.2010 ved konvetering nu.

    Vi skal lån 1.640.000 – så spørgsmålet er om vi skal gør det nu med strafrenten.
    eller om vi “tør" vente – jeg har regnet mig frem til at vi kan for et positiv resultat såfremt at renten ikke siger til mere end 2,68 % ? Dette er mit spørgsmål 1

    Spørgsmål 2
    Hvad skal jeg sige til disse gebyr og afgifter – er de rimmelige eller kan man handle her
    Lånsagsgebyr 3000
    Gebyr for tinglysningsekspedition 3800
    Kurtage 2460
    Tinglysning procent og fast 3300
    Rådgivning 1400
    Tingbogattest 400
    Gebyr for rykning af efterstående lån 1400

    #155924
    thsvForfatter

    1) det må være omvendt, i taber penge, hvis F3-renten bliver på under de 2,68%, og tjener, hvis renten bliver højere. Personligt tror jeg ikke, at renterne stiger så meget.
    Jeg ville altså opsige mit lån til termin 81/10) og så omlægge til den tid.

    2) det var mange gebyrer, og de virker lidt høje.
    Reelt er det kun lånesagsgebyr, tinglysningsekspedition, tingbogsattest (koster vist 175,-) og rådgivning, der kan pilles ved, da de øvrige gebyrer er bestemt af det offentlige.
    Taksterne er 2.000 (1.000 for gamle kunder) og 2.800 kr hos RD for de 2 førstnævnte, mens jeg ikke tror de 2 øvrige opkræves af RD.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.