RKI Snart ude!!!

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91123
    AnonymForfatter

    Nu har jeg kæmpet med RKI i 5 år, men blev regiteret sidste pga nogen problemer med en boligforening!

    For et stykke tid siden købte jeg en bil 11.000 kr. Den solgte jeg igen nu da jeg vil ud af RKI for 15000 kr. og jeg skylder i ialt 22000 kr. dvs skylder jeg stadig 7000 kr.

    Mit spørgsmål er så, hvor kan jeg skaffe de penge? Tror I hvis jeg går i banken og fortæller dem min situation låner de mig de sidste 7000 kr.?

    På forhånd tak!

    #155878
    AnonymForfatter

    Hvorfor vil du skynde dig ud af RKI ved at låne? Hvad hjælper det, om banken betaler dig ud og du så skylder dem?

    Hvis det er fordi, du så åbner op for muligheden for at låne igen, så synes jeg lige du skal tænke sagerne igennem igen… Hvis man er i en situation, hvor man føler man har brug for at kunne låne, så er der noget galt.

    Vent du hellere og afdrag du stille og roligt, så du kan få betalt det sidste helt ud. Eller misforstår jeg hvorfor du vil skynde dig ud af RKI?

    #155890
    AnonymForfatter

    Neej, jeg vil ikke låne nogen penge eller noget som helst. Det bare fordi jeg ønsker jeg skal ud igen. Det er lidt mere rart til hverdagen, desuden mangler der kun 7000 kr. tilbage.

    #155892
    OBSForfatter

    Det gør jo ikke nogen praktisk forskel for dig i hverdagen om du står i RKI eller ej, andet end at du ikke kan gå ud og låne penge. Så jeg ville bare fortsætte med afdrage de 7.000 kr. som du gør nu og så ikke gøre mere ved det.

    Tænk også på at banken måske vil have et gebyr for at låne dig de 7.000 kr. og så vil der bare gå det længere tid inden du er ude af den gæld.

    #155894
    AnonymForfatter

    Du har vidst nok ret i det egentlig. 🙂

    Men er der ikke renter på når jeg betaler tilbage???

    #155902
    OBSForfatter

    Medmindre et lån er rentefrit, så løber der renter på lånet uanset om du afdrager på lånet eller ej.

    Noget andet er så om den ydelse du betaler udelukkende dækker renten eller ydelsen også dækker afdrag på gælden.

    #155904
    AnonymForfatter

    Altså det jeg betaler tilbage nu er det som får mig ud af RKI. Så det tror jeg ikke.. Jeg spurgt en, som fortalte mig, at hvis jeg betaler til de selvskaber og holder mine betalinger, så kommer der ingen ydere renter. Men hvis jeg derimod ikke betaler noget som helst, så bliver rente ved.

    #155918
    AnonymForfatter

    Nu ved jeg ikke hvad renten for de 7000 du skylder nu er på, men jeg vil tro at det er en værdig investering, ikke at låne for at afbetale det lån. Set ift. bankens syn på dig.

    Hvis du viser dem, du kan klare dig uden dem, så er det et plus.
    Hvis du viser dem, du skal have hjælp til et lille lån på 7000, sender det et uheldigt signal.

    Sådan vil jeg i hvert fald tænke 🙂

    #155920
    AnonymForfatter

    Ja, det har du ret i :=)

    Men jeg venter sgu bare. Det er bare at betale 1000 kr. måneden. 7 måneder og jeg er ude 🙂 Super. Istedet for jeg skulle ha’ ventet til 2014 🙁

    #156032
    AnonymForfatter

    Har du købt den til 11.000 kr. og solgt den til 15.000 kr. ? I dit andet indlæg skriver du at du sælger endnu en bil til 15.000 kr, eller er dette den samme bil?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.