Føler mig behandet som en forbryder

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91115
    AnonymForfatter

    hej igen har jeg haft et sammenstød med min bankmand angående jeg gerne vil have lavet min 1 sal færdig og banken nægeter fordi rådighedsbeløbet er for lille fair nok. Men hvis kreditforeningen så mener der ligger en friværdi i vores bolig på ca 140000 kr så vi kunne få mere i rådighed pr mdt og få gjort vores første sal færdig ved at indfrie et par dumme lån vi har og derved kun ca får 10.500 kr til rådighed til os selv. men nej nej vi skal have 14000 efter Danske Bank jeg mener sku virkelig de pisse os langt ned af ryggen fordi jeg desværre er på kontanthjælp og sidder fast i systemtet fordi jeg har en ankesag kørende angående pension. Og det ville koste os ca 500 kr at låne de 130.000 kr vi mangler. Vi har altid betalt for regninger til tiden så jeg føler mig virkelig som et eller andet usel skum siden jeg har snakket med ham i dag. For vi er jo vant til at leve for de ca 7000 kr om måneden og har altid gjort det så hvorfor kan man så ikke bare se at vi godt kunne klare det.

    #155712
    MichaelForfatter

    Jeg antager, at indlægget er en vittighed?

    #155716
    AnonymForfatter

    michael hvorfor skulle det være en vittigehed det er min situation så hvad er der så sjovt i den

    #155718
    AnonymForfatter

    men selvfølig hvis du synes det er her en vittighed så værgo jeg søger en fornuftig råd fra andre og ikke nogle dum smarte bemærkninger.

    #155720
    AnonymForfatter

    Nu kender jeg ikke Michael … men mit bud ville være at det er meget svært at
    se hvor du vil hen med dit indlæg.

    Du burde tage denne diskussion med din bank da

    1. De kender dig og din/jeres økonomi
    2. De bestemmer

    Ønsker banken ikke at hjælpe dig .. så bør du komme videre med livet og glemme
    alt om den 1. sal indtil situationen ændrer sig.

    /FuTuRaMa

    #155724
    AnonymForfatter

    måske nogle der kunne anbefale en bedre bank eller et eller andet så der måske var en måde vi kunne få det færdig på og nej den 1 sal er skisme vigtig når man kun har 64 kvm at bo på 4 mennesker

    #155728
    AnonymForfatter

    Som kontanthjælpsmodtager må du ikke have en formue over 10-20.000 heri indberegnet friværdi.

    Derfor er der ikke noget at sige til at bankerne ikke vil røre jer med en ildtang!

    #155742
    testForfatter

    du kan ikke forvente at værdien af jeres hus øges med mere ind det som i skal bruge på at lave en første sal. Så regne stykket hænger hverken sammen forfra eller bag fra. Beklager. nok derfor michael mener det må være en joke. held og lykke med ankesagen.

    #155818
    AnonymForfatter

    tak for det men nu ville vores hus stige til 1060000 kr mener den ejendomsmægler vi har haft uden og han har 25 års erfaring ikke fordi vi nogensinde skal flytte herfra. Og kreditforenningen sage at hvis han træk lidt fra ville der kunne låne 140.000 kr i vores hus men ergo jeg er total fastfrosset til Danske Bank indtil jeg for en afgørelse og det må jeg jo desværre accepter, men ligeså snart der sker noget i min sag flytter jeg for jeg synes skisme der er dårlig kundebehandling af gammel trofaste kunder som aldrig har misset en betaling men det er lige meget vi må bare give fortabt og vente

    #155822
    MichaelForfatter

    Du fatter stadig intet. Det handler ikke (kun) om en ejendomsvurdering, men i langt højere grad om din status som kontanthjælpsmodtager. I den situation er kreditværdigheden lig nul og det er totalt irrelevant at du har været kunde i 150 år og betalt alting til tiden.

    Noget andet er, at jeg som GP skriver ikke forstår du overhovedet KAN modtage kontanthjælp. Som husejer bør/vil man blive tvunget til at sælge huset og leve af evt. overskud indtil der ikke er mere tilbage. Sådan er reglerne for alle og dermed også dig.

    #155826
    AnonymForfatter

    Det gør jeg…

    Men i dette tilfælde har han ret, selvom han ikke magter at formidle budksbet på en sympatisk måde.

    Dele af dette indlæg er redigeret af Mybanker da det strider imod vores forum- og debat-regler.

    #155830
    thsvForfatter

    Din situation er sikkert ikke sjov, men reelt bør I sælge huset og flytte i lejebolig, når du er på kontanthjælp. Som skrevet i senere indlæg bør du ikke kunne modtage kontanthjælp, når i bor i en ejerbolig med friværdi.

    #155834
    AnonymForfatter

    nej sikkert ikke men kommunen sage da jeg fik bevilligt kontanthjælp at jeg kunne blive i mit lille hus fordi jeg aldrig kunne finde noget billiger at bo i. Og det er stadigvæk deres holdning min sagbehandler er helt inde i min sag og jeg er altså ikke en fusk men tak for jeres svar og jeg behøver ikke flere jeg har fattet det er et umuligt projekt som jeg ville gerne have lavet færdig.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.