Nyhed: Amagerbankens individuelle solvensbehov forhøjes yderligere

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91106
    AnonymForfatter

    Så er der igen nyt om Amagerbanken.

    Problemerne bliver stadig tydeligere.

    Amagerbanken har hævet sin vurdering af sit individuelle solvensbehov til 13,4 pct. fra tidligere 12,1 pct.

    Det sker i forbindelse med bankens ansøgning om individuel statsgaranti fra Finansiel Stabilitet. Banken har revurderet en række af bankens store engagementer og har derefter fundet, at det individuelle solvensbehov var fastsat for lavt.

    http://borsen.dk/finans/nyhed/183739/

    Kursen er nu helt nede på kurs 27, så investorerne er ved at have lugtet problemerne.

    Som jeg har sagt før, så tror jeg ikke på Amagerbanken overlever, og det ekstraordinært høje individuelle solvensbehov er et symptom på de alvorlige problemer banken har.

    #155634
    AnonymForfatter

    Nu må galskaben stoppe med de her tråde om Amagerbanken!

    Brug dog eksisterende tråde!

    #155636
    AnonymForfatter

    Det her vedrører et nyt indlæg, som Børsen har bragt om Amagerbankens situation – en ny overskrift.

    Børsen skriver jo heller ikke bare videre på en gammel artikel, når der kommer nyt i en sag!

    #155646
    AnonymForfatter

    Nyt slag i ansigtet til Amagerbanken.

    Amagerbanken får muligvis ikke den livsvigtige statsgaranti for de lån, der fremadrettet skal indgå i Amagerbankens funding.

    Situationen kan blive meget alvorlig for Amagerbanken:

    http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2078519.ece

    #155664
    AnonymForfatter

    Forskellen er, at du ikke er Børsen, og at Mybanker ikke er nyhedsformidler. 😉

    #155698
    HalliHalloForfatter

    Her ses også at MYBANKER gør forskel på sine kunder, da du i en uendelighed tildeles ret til at oprette oceaner af uinteressante indlæg om AmBk.

    Enhver ved efterhånden at du hader denne bank.

    Forleden forsøgte jeg at oprette et indlæg vedr. DanskeBanks imageproblemer, men dette blev lynhurtigt slettet af redaktøren.

    #155872
    AnonymForfatter

    Hold dog op menneske!

    Du bestiller ikke andet end at brokke dog over form, i stedet for at debattere indhold. Jeg tror det er den primære grund til du er i bad standing.

    Det er et forum hvor man diskuterer og sammenligner bankprodukter, valg af bankforbindelse osv. Og her kommer man altså ikke uden om at et pengeinstituts finansielle rubusthed, eller mangel på samme er interessant i forhold til dette valg.

    #156042
    AnonymForfatter

    Hallo General Prier .
    Blot dette for at meddele at jeg d.d,har hævet et rente beløb på 52000 kR,I Amagerbanken,da min konto som har været bundet i 2 År udløb dags dato.
    Jeg har gennem tiden fulgt dine indlæg nærmest perfide indlæg omkring Amagerbanken
    Da jeg først blev bekendt med måden du udtalte dig blev jeg en smule urolig,men med den gode og venlige behandling jeg modtog i bankens cityfilial kom jeg til at tænke følgende
    Gad vide om GP-var en tidligere medarbejder ,som var blevet bortvist af en eller anden upassende grund ,for der måtte da være en form for hævnagtig årsag for at mobilisere en så nederdrægtig omtale af Amagerbank.
    MVH
    JB.

    #156044
    AnonymForfatter

    Her er lige et eksempel på hvor meget de har styr på det, har ikke været kunde hos dem siden 11/09 og har ikke haft et mastercard hos dem siden 06/11.

    Så i dag får jeg et brev om at mit mastercard kan blive opgraderet…..

    #156050
    AnonymForfatter

    Bentzen tillykke med du har hævet renteindtægter, fra en konto du jo udemærket ved er 100% garanteret af den danske stat jf. Bankpakke 1.

    Hvad skal vi bruge det til, og hvad siger det om Amagerbankens kreditværdighed, eller mangel på samme?

    Lad os nu se hvordan det vil gå Amagerbanken, når den ubegrænsede statsgaranti bortfalder til oktober.

    Nåe nej…

    Amagerbanken har jo netop ansøgt staten om at få en individuel statsgaranti for 13 mia. Dvs. de vil have staten til at dække hele deres låntagning.

    Det viser jo et eller andet sted hvor utrolig sårbar Amagerbanken er, og jeg hæfter mig ved at Finansiel Stabilitet netop har sagt, at man ikke nødvendigvis vil imødekomme alle statsgarnatiansøgninger.

    Mit gæt er at Amagerbanken er enddog meget dårligt stillet, hvis de får afslag på ansøgningen!

    #156052
    AnonymForfatter

    De omgår deres kundekartotek lige så lemfældigt som de omgår deres nedskrivningskonto ser jeg 🙂

    #156056
    HalliHalloForfatter

    Hallo General Prier .
    Blot dette for at meddele at jeg d.d,har hævet et rente beløb på 52000 kR,I Amagerbanken,da min konto som har været bundet i 2 År udløb dags dato.
    Jeg har gennem tiden fulgt dine indlæg nærmest perfide indlæg omkring Amagerbanken
    Da jeg først blev bekendt med måden du udtalte dig blev jeg en smule urolig,men med den gode og venlige behandling jeg modtog i bankens cityfilial kom jeg til at tænke følgende
    Gad vide om GP-var en tidligere medarbejder ,som var blevet bortvist af en eller anden upassende grund ,for der måtte da være en form for hævnagtig årsag for at mobilisere en så nederdrægtig omtale af Amagerbank.
    MVH
    JB.

    Jeg er helt enig med dig i at man stort set kun møder dygtige og engagerede medarbejdere i Amagerbanken.

    Det samme kan jeg desværre ikke sige om medarbejdere i DanskeBank. Dem man desværre lede længe efter i denne bank, men det er jo også den bank med det aller dårligste image i hele landet.

    #156066
    AnonymForfatter

    Har skrevet til mybanker og gjort dem opmærksom på, at det er trættende at sitet bruges til useriøs og gentagen brok over bestemte banker. At gentage tingene gør dem ikke mere rigtige.

    #156068
    AnonymForfatter

    Når formen er så indlysende retarderet, er der intet i vejen med at diskutere den. Hvis du benytter den samme form når du står ansigt til ansigt emd folk, må du jo være et sølle, socialt isoleret menneske – hvilket måske forklarer den bitre tone du excellerer i herinde.

    #156088
    AnonymForfatter

    Man må da så sandelig håbe, at kunderne få god service i Danmarks dyreste og mest usikre bank Amagerbanken.

    For de betaler kassen for den, ja, de bliver ligefrem flået!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.