NEM ID

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91103
    AnonymForfatter

    Hvis man nu forestiller sig at man er af en lidt kontrær personlighed, hvordan slipper man så for NEM ID?

    Jeg overvejede om man kunne oprette en udenlandsk lønkonto, er der noget lovgivningsmæssigt i vejen med det?

    Jeg kan se at det er ved at blive muligt at få betalingsservice fra en udenlandsk konto:
    http://ec.europa.eu/news/economy/091104_da.htm

    Er der andre måder at slippe for NEM ID, hvis man fortsat gerne vil benytte en netbank?

    M.v.h.
    Frederik

    #155590
    KrisserForfatter

    Hvis du med ‘snart’ mener november 2014, som anført i artiklen, så ja. Spørgsmålet er så, om du har brug for at betale nogen regninger i de fire mellemliggende år.

    Hvis du vil kunne betjene dig selv online overfor det offentlige, gennem banker eller lignende, så er det ikke muligt at ‘undgå’ NemID. Jeg kan dog ikke se hvad der skulle være farligt ved systemet. Tvært imod vil det skabe større mobilitet. For eksempel vil det jo fremover være meget lettere at skifte bank, da netbankadgangen principielt vil kunne aktiveres med det samme.

    #166460
    AnonymForfatter

    Det der ikke er smart, det er at ens underskrift er administreret centralt og endvidere af et privat selskab. Det bryder jeg mig ikke om. Det kan i princippet misbruges af virksomheden og endvidere gør det os meget sårbare overfor nedbrud.

    #166462
    AnonymForfatter

    Jeg har ladet mig fortælle, at hvis man afvikler sit netbank over en PowerPC, så kan den ikke køre NemID (og en helt masse andet for den sags skyld). Alle banker tilbyder et alternativ logon til deres netbank, som man så derfor vil blive tilbudt.

    Det er dog en noget spøjs løsning som ikke lige til hjørebenet for alle og enhver.

    #166464
    testForfatter

    hvorfor sku noget blive mere sikkert af at blive håndteret decentralt? Der er jo også flere resurse til rådighed ved en samordning og en koordinering. Hvad synes du om at ha et person nr.?

    Sikkerheden i nemid er flyttet væk fra brugerens pc og over på nøgle kortet. Hos danid over våger man så resten af systemet. Jeg kan ikke se hvad det er for et misbrug du er nervøs for.

    #166466
    AnonymForfatter

    Aha. Jeg kan dog læse at den mulighed er lukket :o(
    http://mediamac.comon.dk/index.php/news/show/id=22705

    #166472
    AnonymForfatter

    test: Fordi løsningen er idiotisk, den personlige og offentlige nøgle ligger hos DanID. En fundamental design fejl.

    #166478
    testForfatter

    Yes klart nok Frederik du er meget klogere ind alle de sikkerheds experter der har arbejdet på nemid. Bankerne har sikkert allerede sat milliærder af til tab.

    #166480
    AnonymForfatter

    Jeg gider sku ikke at høre på den tone der, drop det der retorik og forhold dig til fakta istedet.

    Løsningen er en åben ladeport for Man In The Middle angreb.

    http://nejtilnemid.dk/teknisk

    http://www.computerworld.dk/art/112702/it-fuseren-2010-vi-takker-for-prisen?a=fp_art&i=9

    #166482
    testForfatter

    Jo jo flot en www afstemning og en hjemme side. Vil du ha at link til en side der beviser at usa aldrig var på månen?

    #166486
    AnonymForfatter
    #166578
    AnonymForfatter

    NEM ID viser vejen som Danmark går. Nem ID viser afslutningfasen på det demokrati som vi kender og et klart eksempel på politikere,
    som bevidst fører befolkningen bag lyset.
    Bag lyset fordi de hævder, at et digitaliseret samfund øger service. Det passer ikke!
    Vi har så meget digitalising af samfundet, med det gamle signatur, som vi skal bruge.
    Dem som ikke kan bruge digital signatur som det “var", kan heller ikke bruge NEM ID.
    Nem id viser hvordan staten styrer banken. Med penge selvfølgelig!
    Det har resulteret i et nyt konto som kunden og banken alene, ikke har styr på mere.
    Nu bestmmer staten over skatten, ens PC og ens konto og dets navn.
    Men ingen opdager at demokratiet forsvinder!
    Om 10 år har vi tilstande ligesom i Tyskland. Uden reel demokrati.
    Tyskeren kan stemme, men alle partier gør det samme. Anglika Merkel er sådan set “Dronningen" i Tyskland.
    Bare gå ned på gågaden i en tysk by og spørg borgerne.
    Endnu mærkes demokratiets forfald ikke sådan, at det gør rigtig ondt, men det kommer.
    Det kommer fordi med NEM ID forsvinder også den sidste rest af tiltro til regeringen.
    Det er de unge, uddannede, innovative, dynamiske og dygtige, som ser sig om efter “en bagdør"!
    Men ingen gør noget og det bliver dyr til sidst.
    60èr generationen er ligeglade, fordi de har fået hvad de skulle. En inflation i slutningen af 70 erne og
    begyndelsen af 80 erne, som betalte deres gæld. Da de byggede hus, fik de en måned efter alt betalt moms i forbindelse med byggeriet tilbage,
    som de så købte rødvin for nede hos købmanden i Tyskland med det krøllede jakkesæt, en ny Opel Rekord og rejser til Mallorca.
    Deres børn, som nu har magten, har arvet det hele og det er i de fleste tilfælde ikke småting, er ligeglade.
    De sidder i deres sommerhus i Blåvand og holder grisefest med de andre, som også har arvet det hele.
    Allesammen er ligeglade med NEM ID og “demokratiets langsomme forfald".
    Så er det bl.a. os herinde på forummet, som vil fjerne NEM id i det mindste fra Bankerne. Vi er demokratiets nye forkæmpere
    og et sidestykke til den dem, der “udvandrede" før i tiderne. Måske vi skulle gøre som Keld og Hilda?
    Vi kan se at det hele med NEM ID er noget lort og Topstyring er en realitet.
    Vi har egentlig næsten tabt, fordi dem vi kæmper side om side med, for at fjerne NEM ID og genskabe demokrati,
    hellere vil have billig vaskepulver i et år, end et ordentlig demokrati.
    NEM ID er ligesom dengang den nye “tryk-let-tube" kom frem. Alle stormede hen i butikkerne og købte den, men da de så trykkede på den,
    kom der ikke noget ud!
    Måske vi, for de flestes vedkommende, slet ikke har fortjent et demokrati?
    Men så kan disse da flytte ned til “Kong Mohammed VI" i Marokko og få vaskepulver nok med til et helt liv og få NEM ID med.
    Det var sku bedre for os andre!

    NEM ID er noget lort.
    Mvh Niels B

    #166582
    AnonymForfatter

    Der er ingen tvivl om at Danmark er ved at blive mere topstyret. Alene det faktum at vi har afgivet meget suverænitet til EU, som ikke er demokratisk, er en indikator for hvor vi er på vej hen. Vi ser det over det hele, vi bliver behandlet som børn, far bestemmer hvilken slags hund vi må få, far bestemmer at vi ikke må have hobbyknive, far bestemmer at vi skal bruge NemID o.s.v.

    Til dem der er uenige. Hvad hedder EU’s præsident? NEJ, det er ikke Barroso! Hvad hedder han? Har du stemt på ham? Nå? Hvem har så valgt at han skal være præsident? Det har kommissionen! Har du stemt på kommissionen? Nej du har ej! Du har ikke en skid ret til at stemme kommissionen ind, som sidder med defacto magten i EU. Hvem har valgt kommissionen? Nej, det er ikke parlamentet, det er kommissionsformanden Barosso. Har du stemt på Barosso? Nej du har ej! Det er pralementet der har stemt på Barosso. Ja, det er rigtigt, du fik lov til at stemme folk ind i parlamentet, men de har ikke stort at skulle sige i Europæisk politik. Det var sådan man gjorde i Politburo under Stalin, det har ikke en skid med demokrati at gøre.

    I øvrigt, fik du lov til at stemme om den sidste suverænitetsafgivelse? Nej du gjorde ej. Juhuu, vores “demokratiske" politikere har ødelagt vores grundlov, uden folkeafstemning! Vi blev næsten reddet da EU konstitutionen blev stemt ned af andre lande sidste gang, men så relancerer man den bare under et nyt navn, Lisabon traktaten, og den får landene i hvert fald ikke lov til at stemme om, denne gang SKAL den nemlig bare igennem.

    Vi lever i en hullet illusion af et demokrati. EU er et oligarki, med en lille demokratisk sikkerhedsventil i form af et parlament. Men vidste du at parlamentet ikke engang har vetoret i forhold til alle typer love? Ja, der er visse ting som aldrig ser demokratiets lys, f.eks. når det drejer sig om udlevering af personoplysninger til USA.

    Vi er blevet røvrendt, erkend det eller lev i en illussion.

    #166584
    testForfatter

    Så er det jo helt klart, de to sidste indlæg bekræfter at konspirations teoretikerne har overtaget nemide debatten. Nemid passer ind i og beviser den verdensomspændende konspiration der er rettet mod dem. Tak for kaffe. Gå til læge med det OG det er ikke ment som en hån men som et seriøst råd.

    Jeres tvangstanker ender med at styre jeres liv

    #166594
    AnonymForfatter

    Hej Test
    Du skal nok være en flink fyr ingen tvivl om det, men hør nu lige efter.
    Du skriver “konspirations teoretikerne" og læge osv. Eftersom du har skrevet over tusind indlæg tror jeg nok at det er dig der er lidt usikker på benene. Er det normal?
    Tror du ikke, at du skulle få dig et liv?
    Jeg synes du skal gå hen til din mor om lidt og sige, at du snart flytter hjemmefra!
    Så køber du dig en ryksæk og drager ud i verden, ligesom mange har gjordt. Mig incl. Så skal du bare se! Kom så hjem om nogle år og lad os snakke om, hvad det betyder når en stat styrer og blander sig i private virksomheder; eller omvendt.
    Jeg er ny i debatverdenen og mener fuld og fast at staten skal holde sig ved det de er gode til og holde fingrene væk fra det private. Og især bankerne! NEM ID skal væk fra det private-Punktum

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.