overtage hus ved seperation/skilsmisse

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91056
    AnonymForfatter

    Hej…

    Jeg er blevet sep. og sidder nu i tidligere fælles hus. Vil gerne blive i huset. Kan jeg foreslå at jeg beholder huset mod ikke at modtage børnepenge – og så ikke betaler ham noget for at overtage huset? Elelr er det en dårlig løsning? Umiddelbart virker det jo logisk – han sparer børnepenge – som løber op da mange år endnu og jeg sparer at skulle ud og lave nyt lån. Pt. betaler jeg af på hele lånet og selvf. forbrugsudgifter.

    #154980
    HalliHalloForfatter

    Dit spørgsmål mangler vist ret mange oplysninger for at nogen kan svare på det, som f.eks.:

    Hvor mange børn skal der betales bidrag for?

    Og hvor stor er friværdien i ejendommen?

    Det er ikke noget nemt regnestykke, og jeg vil personligt anbefale at tingene ikke blandes sammen.

    #154982
    AnonymForfatter

    Det drejer sig om 2 børn. friværdi har jeg ikke nogen anelse om, da vi før har fået vurderet og det så lå meget mindre end forventet men om det har ændret ved jeg ikke. men købte for ca 550000 for ca 12 år siden – kan sælges for måske 800000 ??? et skud i tågen

    #154992
    testForfatter

    du må aldrig lave en bodeling uden at du er har din egen advokat på sagen og du bør diskutere dette med din advokat.

    Umiddelbart mener jeg nu at du ikke bare kan fraskrive dig de bidrag som man fastsætter til dig.

    Du bør også med advokaten afklare hvem der betaler hvilke omkostninger på huset frem til den endelige seperation og bo deling.

    I relation til deling af jeres værdier kan du bruge et løst skøn over hus prisen til lige så meget eller lige så lidt som de svar du modtager i det her forum. 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.