Bank fejl

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91055
    AnonymForfatter

    Hej vi har været meget igennem de sidste par år.
    sidste år fik vi så et nyt lån i banken. og der var 2 med til at lave vores budgetkonto. samt en stor krontrol. vi lånte penge til at vi kunne få lavet nogen ting så vores hus kunne sælges. vi lånte det halv af vores forældre..
    alt skulle regnes på løn regninger. virkelig alt.. Banken lavet en budget, og vi sage det var okay også at vores børnepenge gik ind på den konto. vores rådighed beløb var meget lille. men det ville kun være til huset blev solgt. efter et halv år gik det så godt så selv banken sage, vil i ikke blive i huset nu det går jo så godt..
    Men så her sidste uge fik jeg en mail. hvor min bank rådgiver har lavet en stor fejl i regskabet på vores bugetkonto. børnepengne er står der 2 gange men de kommer jo kun ind en gang. det vil sige vi kommer til at skal betale over 31.000 kr mere om året.
    sidste år i august skrev jeg en mail til hende, og skrev at i trækker børne penge 2 gange. hun skriver tilbage fejlen er rette. og alt er fint. men nu skriver hun en mail at fra den 1 juni skal jeg betale 2600 kr mere.
    og det kan jeg bare ikke. jo det kan jeg måske. men vi har bare ikke penge til at købe tøj sko og hygge med vores børn. i vil nok skrive i kan jo bare sælge huset. men den gang vi købte huset var der så mange fejl. vi fik en masse penge af vore forsikring og manglet også en del derfor lånte vi, af banken. og der er stadig en del fejl og huse bliver jo ikke så nemt solg.. jeg syntes bare ikke det kan være rigtig at de kan lave sådan en fejl, jeg har jo gjort hende op mærksom på det.for et år siden hvor hun skriver hun har rettet det. nu står jeg her og river mig i håret. og tænker jeg har 3 børn der fylder år i juni.. kan hun bare side der og sige jeg har lavet en fejl og så tage 2.600 ud af det rådigheds beløb vi har som er under 6500 kr om måneden..

    #154964
    AnonymForfatter

    Uanset at banken har lavet en fejl med børnepengene, så har de indregnet et rådighedsbleøb som er alt alt for lavt.

    En familie med 3 børn skal som minimum have et rådighedsbeløb på 16.000 kr.

    Det kommer I slet ikke bare i nærheden af, og derfor er huset blevet købt på et fuldkommen uansvarligt grundlag.

    Jeres bank er formentlig erstatningsansvarlig for den fejl de har lavet, og erstatningen gives typisk i form af et afslag på 50-75.000 eller ved at renten på boliglånet reduceres 1%.

    #154972
    MichaelForfatter

    Nu ved vi jo ikke hvordan familiens økonomi så ud på købstidspunktet. Der er tilsyneladende givet ekstra lån og trådstarter har ikke oplyst rådighedsbeløbet på købstidspunktet, som principielt jo godt kan have været fornuftigt.

    Derudover vil jeg sige, at jeg simpelthen ikke fatter at nogle voksne mennesker med børn ikke kan finde ud af noget så simpelt som at lægge et budget. Det vidner om økonomisk invaliditet og hænger slet ikke sammen med køb og salg af fast ejendom.

    #155016
    AnonymForfatter

    det eneste der er sket siden den gang er at vi har fået 2 børn mere. og et lån mere og ja måske var vi dumme den gang at købe et hus vi, slet ikke havde råd til. men efter som der den gang også var fejl i banken regnskab. og de fortalte os at vores rådighed beløb var meget støre en den var. og så kom der jo et hus med fejl, som skulle laves og det var nødvendig, at låne til det for at komme ud af det. så måske fatter du ikke hvordan det er at være i en krise, men husk lige vi har ikke selv valg dette. og slet ikke at banken nu igen har lavet fejl. vi har aldrig beklaget os over, de lavet regne fejl fra starten, for ja vi var dumme at låne de penge. til det her hus. som var et sminket lig. og fik næsten 800.000 kr for de fejl, af forsikring og et lån mere på 200.000 kr. men at de laver denne fejl med over 30.000 kr og jeg for et år siden skriver er der en fejl. og hun så skriver igen nej den er rettede og alt nu er fint. men der så er en fejl på over 30.000 kr et år efter. fatter jeg ikke. og det er de 30.000 kr jeg gerne vil vide om banken har et andsvar for… og jeg tror enlig de fleste mennnesker fuld ud stoler på sin bank. og at de kan lave ders arbejde rigtig. lige så dårlig jeg er til at stave jeg vi til at regne. og nok ikke alle mennnesker som dig Michael har så stor en hjerne så man selv kunne være andsat i en bank..

    #155018
    MichaelForfatter

    Man behøver ikke kunne regne for at lave et simpelt budget. Har du hørt om regneark?? Jeg er selv husejer og her får du posterne fra mit budget.

    Faste udgifter:

    Kreditforening
    Husforsikring
    Indboforsikring
    Ejendomsskat
    Renovation
    Grundejerforening
    Fibernet
    Internet/TV/Tlf-abon
    Daginstitution

    Variable udgifter:

    Vand
    Spildevand
    El
    Telefon
    Husholdning

    Bil:

    Grøn ejerafgift
    Forsikring
    Værksted
    Benzin
    FDM

    Læg det hele sammen og du har de månedlige udgifter. Så sammenligner du med lønindkomst + børnefamilieydelse og voila! Du har nu et fuldt overblik.

    Er det virkelig SÅ svært?

    #155022
    AnonymForfatter

    Rent juridisk har i ikke lidt et tab og derfor vil i ikke kunne få erstatning for beregningsfejlen. I har hvad man kalder for “skuffede forventninger". Derfor er det nok bedst at prøve at finde en løsning med banken.

    #155028
    AnonymForfatter

    Jeg tror ikke det er sværere eller mindre simpelt end at skrive på en ikke-nedladende måde. Men det kan du jo ikke finde ud af, og således kan du nok heller ikke forlange at andre, at de skal have forstand på økonomi, Fætter Guf. 😉

    #155042
    HalliHalloForfatter

    Nu har jeg aldrig haft min bank til at udarbejde et budget for mig, men jeg ville da tro at sådan et budget laves i fællesskab mellem banken og kunden, og at man derefter skriver under på at tallene og dermed rådigsbeløbet er rigtigt.

    I øvrigt afsiger pengeinstitutnævnet meget snart kendelse i en sag om rådighedsbeløb i forbindelse med køb af fast ejendom. Det er en sag som journalisterne på Luksusfælden har anlagt for et par i Haslev på Sjælland mod Max Bank i Næstved.

    #155044
    testForfatter

    ens økonomi er alt for vigtig til at man kan overlade den til en bank og man må aldrig glemme at dem der sider i banken er sælgere.

    nå det er sagt er i kommet i en næste håbløs situation. Som skrevet andetsteds ville jeg nok forsøge at forhandle rente ned begrundet i de fejl banken har lavet. En endeligt erstatning er det nok umuligt at få.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.