Emne: hjælp til ny bank….stadig i Roskilde bank sump

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • stigmaForfatter
    Indlæg
  • #91045
    stigmaForfatter

    Kære alle

    Jeg håber der er nogle der kan hjælpe med nogle gode råd. Jeg er en af de tilbage-værende/smidte kunder i den gamle Roskilde bank. Jeg har en stram, men velfungerende økonomi med et andelsboliglån på 1.050.000 og en gammel studiegæld på 180.000.

    Jeg tjener udemærket og kun udsigter til at stige i løn. Mit problem er: AT DET ER HELT UMULIGT AT FINDE EN NY BANK. Samtidig har Roskilde bank sat renten op til næsten 14% – og det kan mærkes. Jeg er glad for min lejlighed, og har altid betalt alle mine regninger til tiden vel at mærke.

    Er der nogle der har nogle gode ideer, eller må jeg bare acceptere, at min gæld er for høj til at nogle banker vil acceptere mig som kunde?

    Vh. desperat

    #154866
    AnonymForfatter

    Sælg din andelsbolig – hvis du kan komme ud af gælden.
    14% i rente er helt ude i skoven.

    #154868
    MichaelForfatter

    Søg ny bank når din løn er steget og gælden er betalt noget ned. De tilbageværende kunder i Roskilde Bank har laveste kreditværdighed og kun en forbedring i økonomien kan ændre på dette.

    #155006
    AnonymForfatter

    Hold ud,

    Det Statsejede Roskilde bank vil snart blive afviklet også er jeg sikker på at så for at få lukket butikken så eftergiver man al gæld til Roskilde Bank. Staten tager simpelthen det tab på sig, det er jeg 100% sikker på!

    #155008
    KrisserForfatter

    Det er altså noget vrøvl, Søren. Der er ikke nogen der vil få eftergivet deres gæld, bare for at få lukket Roskilde Bank. Det er muligt at debitorerne vil blive solgt videre for en meget billig penge til andre pengeinstitutter, men gælden vil stadig skulle betales.

    #155010
    AnonymForfatter

    Prøv lige at forklare – hvorfor du er sikker på, at gælden i Roskilde bank bliver slettet.
    Hvis du ikke har en god forklaring – så er dit indlæg til mere skade end gavn.

    #155012
    MichaelForfatter

    SørenDane vrøvler. I “bedste fald" bliver (visse) fordringer solgt til nogen der har lyst til at forsøge at kradse pengene ind, men gælden forsvinder aldrig for kunderne. Det vil IKKE ske.

    #155030
    KrisserForfatter

    Det er snarere Søren der skal forklare hvorfor han mener at gælden vil blive slettet. Det er ham der kommer med postulatet, og derfor også ham der skal argumentere for det.

    Mit argument for hvorfor gælden ikke bliver slettet, er ret simpel: Det er aldrig sket før, nogensinde, overhoved, at simple debitorer har fået eftergivet deres gæld, i forbindelse med at kreditor er gået konkurs. Det giver ingen mening i nogen juridisk eller økonomisk forstand.

    #155032
    AnonymForfatter

    Det skal jeg sige jer hvorfor jeg mener. Hvis en fattig person skylder penge til Kommunen, så hvis Kommunen kan se at vedkommende ikke vil formå at kunne betale pengene tilbage, så sker jævnligning at Kommunen vil ser det som et tab og sletter gælden.

    Da Roskilde Bank (eller resterne af den er ejet af Staten) så er jeg overbevist at hvis Staten ikke kan komme af med gælden, så for at få lukket resterne af Roskilde så vil man vælge at slettet al gæld i resterne af banken!

    #155038
    testForfatter

    at man i en periode opgiver at indrive gælden aktivt er ikke det sammen som at gælden slettes. Hvorfor skulle man da eftergive gæld? Nej gælde man har stiftet tager man med sig med mindre man kan opnå en gældssanering.

    #155048
    KrisserForfatter

    Udover hvad Test skriver, så bliver der jo rent faktisk betalt af på mange af de lån der er tilbage i Roskilde Bank. At dem der betaler så har en meget usikker økonomi, gør det ikke til et tab. Herudover vil gælden altid kunne sælges videre, også selv om det er med en stor rabat. Konsekvensen af at eftergive al gæld vil desuden være, at der vil blive spekuleret i at låne penge i banker med dårlig økonomi.

    Der er ingen saglige argumenter for at eftergive al gælden.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.