Investeringskredit

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87153
    AnonymForfatter

    Hej.

    Jeg søger en investeringskredit på ca. 100-150.000 kr. Da jeg endnu ikke har konfronteret min Sparekasse om hvad de kan tilbyde, ville jeg lige spørge herinde om der er nogen der kan fortælle mig hvilken rente jeg kan forvente (har set investeringskreditter til ca. 5-6 %)
    Det kunne ligeledes være interessant at høre, hvilken sikkerhed de sandsynligvis vil forlange.

    Investeringen skal foregå gennem et nyt selskab, der stiftes i forbindelse med et køb af en større tysk ejendom / ejendom projekt.

    Det eneste sikkerhed jeg kan tilbyde, er derfor min nuværende BankInvest aktier til ca. 15.000 kr. Derudover kan de sandsynligvis opnå sikkerhed i mine andele i det nye selskab.

    #106200
    AnonymForfatter

    Hej
    tror at banken siger nej eller giver dig et HA lån.
    Du har kun 15.000 kr og vil låne 10 gange så meget , det kan godt være at det er en lortefidus du sætter pengene i og så er det ikke i Danmark.
    Hvis det er Keops så er det ikke en fidus

    #106202
    AnonymForfatter

    Okay… HA lån kan du forklare lidt nærmere.

    Investeringen er rimelig sikker, det er igennem en bekendts eget investeringselskab. Min andel er utrolig lille og jeg blev kun tilbudt andelen fordi, at jeg skal fungere som bygningsrådgiver på projektet.

    Er der andre lånemetoder?

    #106206
    AnonymForfatter

    Der er en tråd der hedder “RKI og HA-Finans 23. november 2004 01:38 " – find den i ‘Se alle’, der forklarer det udemærket.
    Der findes også en ganske morsom film om HA – lån. Den kunne jeg desv. ikke finde på nettet.

    #106210
    AnonymForfatter

    Jeg ville da i din situation henvende mig til Deutsche Bank i Frankfurt, da du jo skal bruge kreditten i Tyskland. Eller du kan prøve at kontakt Flensburger Sparkasse, hvor de taler dansk, ligesom de gør det i Sydbank i Flensburg.

    Om de vil låne dig penge ved jeg jo ikke, men er da et førsøg værd. Et HA-lån vil jeg da fraråde dig, da de jo oftest er “lidt meget" dyrere end bankernes lån.

    Viel Glück!!!!

    #108810
    AnonymForfatter

    Hej

    Normalt hvis du skal låne f.eks. 150.000kr via investeringskredit skal du have 150.000kr investeret i forvejen!!!

    Jeg er selv på vej ind i et investeringsprojekt i Tyskland.

    Hvis du har et privat selskab kommer du til at betale virksomhedsskat ved udbytte (28% tror jeg) og når du trækker penge ud fra virksomheden bliver du beskattet med B-indkomst (op til 59% – virksomhedsskat). Hvis du istedet får udbyttet udbetalt udenom selskab betaler du 28%/40% i skat!

    Hvad er det for et type selskab du opretter? og hvorfor?

    Holdingselskab ville være det bedste, men det kræver revisor mv.

    Mvh
    Phillip

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.