Privat Gæld

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 37 i alt)
  • Indlæg
  • #199690
    HalliHalloForfatter

    Hej

    Michael Mølgaard Vikkelsø Sørensen

    Det var meget trist at høre, at du også er blevet snydt og bedraget.

    Til gengæld har du meget fine navne, så det skal nok gå alt sammen.

    #202246
    AnonymForfatter

    Hej. Jeg er i en ligende situiation, hvordan er din endt?

    #202248
    AnonymForfatter

    Hej. Jeg har en ligende sag, hvordan er din endt?

    #202264
    HalliHalloForfatter

    Ja, man er altid spændt på at høre udfaldet af den slags indlæg, men må desværre konstatere, at man ofte ikke høre mere. Grundene hertil kan man jo så blot gætte på…………..

    #213244
    AnonymForfatter

    jeg har et spørgsmål- Min søn har lejet sit værelse ud imens han har været ude og rejse til samme omkostninger han har ved at have det- Men nu er pigen der lejede det gået i huslejenævnet og skal have 12000 kr tilbage- Min søn ejer intet- og lejer selv- Hun har betalt 3500 kr for værelset,midt i KBH , nu siger husleje nævnet at hun kun må betale 2200 og at han skal betale hendes em regning i hele perioden hun boede der.

    Han har kun a kassen og ejer ingenting- Hvad kan hun gøre? Og i hvor mange år kan man gå efter et sådan beløb?

    #213250
    OBSForfatter

    @Casamona:

    Jeg ved ikke hvad mulighederne for at indkræve et sådant beløb er. Men jeg tænker på at din søn må kunne rejse en lignende sag mod sin udlejer, og på den måde ende med at blive holdt skadesløs.

    #213252
    AnonymForfatter

    Det vil han ikke- Han har jo selv aftalt at han vil leje til den pris- Og han vil ikke være sådan en person der siger ja til noget og så går efter folk bagefter- Men man kan jo ikke klippe håret af en skaldet- Så der er vel intet de kan gøre

    #213254
    MichaelForfatter

    Hvis han ingenting ejer kan pigen indlysende nok ikke hente noget, men kravet består jf. gældende regler for forældelse og kan i princippet holdes i live resten af din søns liv således at det kan realiseres senere hvis det bliver muligt.

    #213256
    AnonymForfatter

    Det er meget arbejde for dem- Men så kan det jo være at han senere i livet har de 12000 – Lige nu har han ikke

    Og det forældes jo efter 3 år og det er kun 12000 kr som er totalt snyd- Da piger begge to sagde ja til 3500 kr for et værelse og det er under hvad folk betaler på Frederiksberg. De gjorde dette med vilje-

    #213278
    HalliHalloForfatter

    Ja, selvfølgelig er det ejeren af lejligheden, der skal betale pengene tilbage, men lidt underlig sag om fremleje af et fremlejet værelse.

    Mon der sker mere i sådan en sag? Hvis jeg havde fået ret og personen kan dokumentere at han intet ejer, så ville jeg da blot afskrive beløbet. Andre kan have en anden opfattelse!

    #217690
    AnonymForfatter

    Der er faktisk i lejeloven en anden beregnings model der ikke handler om m2. men hvis du kan sandsynliggøre at 3 lignende lejemål koster det samme eller mindre end hvad du opkræver så kan det ligge til grund for vurderingen. Det er jvf. lejeloven men kan ikke fortælle dig paragrafen.. den må du kigge på nettet efter.. men det sker for mange at de gældende m2. giver et lavere beløb end markedet koster.. og det udnyttes af de gridske der gerne vil have boligen og lave aftaler, men derefter også vil have penge og egentligt løbe fra den aftale de har indgået..

    #217728
    HalliHalloForfatter

    Velkommen til Mybanker, Mr. Homeless

    Er du lejelovsadvokat? Eller hvor har du din store viden fra? Er bare nysgerrig.

    #217730
    AnonymForfatter

    Nej, jeg har arbejdet med hjemløse en del år, og har en rimeligt bred funderet indsigt i lejelov etc.
    Men ingen juristisk eksamenog kan absolut heller ikke svare alle spørgsmål..

    #227510
    Jysk InkassoForfatter

    Desværre ser det ud til at din sag nu er forældet, medmindre du har fået skyldner til at underskrive en selvskyldner erklæring, har du det er du velkommen til at kontakt os med henblik på inddrivelse. Jysk inkasso, vi er statsautoriseret inkasso virksomhed, og det koster dig ikke noget før sagen ender i fogedretten hvor vi han skal betale eller fogeden laver udlæg, gebyret som du skal lægge ud 700 kr ud disse får du igen når skyldner har betalt.

    Venlig hilsen

    Søren Nielsen

    #227512
    Jysk InkassoForfatter

    Hej Michael
    du er velkommen til at kontakte os direkte på jyskinkasso.dk det koster ikke noget at få ført din sag.

    Venlig hilsen

    Søren Nielsen
    Jysk Inkasso

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 37 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.