bedste inverstering

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91031
    AnonymForfatter

    Hvem kender den bedste forrentning af 400.000, uanset om beløbet deles i flere mindre puljer eller bevares som en.Pengene kan fastlåses i et år.

    #154578
    AnonymForfatter

    Du bør holde dig fra investering i værdipapirer, når din tidshorisont ikke er længere. Aftaleindlån ville være min anbefaling uden af dele beløbet op. Hvis du er usikker på at binde pengene i et helt år, så nøjes med 3 eller 6 mdr. af gangen.

    #154582
    AnonymForfatter

    Mange tak, men jeg kan godt binde dem i et år, men igen hvor finder man den bedste aftale indlåns rente….???
    Har hørt i nyhederne at visse banker giver 11% i rente på en konfirmations konto..så måske skulle jeg oprette 8 af dem,(har en søn i 15 års alderen som snart har nonfirmation,) i forskellige banker blot er det ikke lykkes mig at finde en eneste bank som giver 11% pr.år.
    Kan du hjælpe…?

    #154584
    AnonymForfatter

    Glem det. Konfirmandkontoen giver kun en god rente for et relativt lille beløb – op til 25.000 kr. tror jeg – og kun i en kort periode. Har du mod på risiko, kan du købe græske obligationer – var det ikke 24% renten var nået op på?

    #154588
    AnonymForfatter

    Mybanker skrev sidste år om, hvilke banker, som gav den højeste rente. Du kan evt. prøve at tage fat i de pengeinstitutter eller afvente lignende undersøgelser for 2010. At oprette så mange konti kan dog være bøvlet. Kun nogle af dem tager imod indskud fra nonfirmander og der kan være krav om lønkonto med mere.
    http://www.mybanker.dk/nyhedsbrev/vis_nyhedsbrev.html?n_id=51

    På almindelig aftaleindlån med en binding på 1 år, skal du nok ikke forvente mere end 2 % i rente. Prøv evt. søgningen her på mybanker.

    Med tidshorisonten på 1 år er obligationer ikke særligt attraktive. Renteniveauet er lavt og selv mindre rentestigninger indenfor det kommende år, kan få kursen på obligationerne til at falde. Det er naturligvis kun en vigtig risikofaktor, hvis obligationer løber længere tid end ens tidshorisont.

    #154590
    AnonymForfatter

    det synes som om at blot en anstændig forrentning er umulig..
    hvis man ikke vil løbe en unødig risiko.
    Jeg synes elelrs at den me d8 konfirmations kontoer kunne være sjov. , nogle giver 5 andre 7.5 og enkelte 10% i rante i op til et år…
    Ja det er da bøvlet at skulle oprette alle disse for om etår at lukke dem, mern så er tiderne måske også blevet bedre på det alm. bank market.

    #154592
    testForfatter

    Uanstændigt rente niveau? Hvadkoster det at låne

    #154596
    AnonymForfatter

    Undskyld Test,men spørger du mig hvad det koster at låne mine 400.000 og med tanker på om min udlånsrente er bedre end bankernes…..!!!????

    #154614
    AnonymForfatter

    Jeg er lidt forvirret.

    Er det dine eller din søns penge?

    Nu kender jeg ikke bankernes produkter til konfirmander, men jeg kan ikke forestille mig, at du kan oprette en konfirmationskonto til dig selv, når det ikke er dig der skal konfirmeres.

    Du er næppe interesseret i, at forære din søn 400.000,- i konfirmationsgave.

    #154620
    AnonymForfatter

    har du set sønnen har du set faderen 🙂

    #181670
    AnonymForfatter
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.