Hvilken bank har den bedste netbank?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91029
    AnonymForfatter

    Jeg overvejer at skifte bank, efter jeg igen og igen bliver irriteret over den manglende funktionalitet i min nuværende netbank. Det drejer sig om lån og spar-bank, og her er brugerfalden meget kringlet, og funktionerne ofte er begrænsede. Den går også ofte ned.

    En god netbank er selvfølgelig ikke mit eneste krav til en bank, men det er alligevel vigtigt i dagligdagen. Kan I anbefale en netbank, der fungerer?

    #154550
    AnonymForfatter

    Hej

    Det er jo svært at sige, idet det er individuelt hvilke krav man stiller.

    Jeg kender kun Danske Banks netbank, og den er ganske enkelt fantastisk. Nem at bruge, overskuelig og muligheder for hvad man kan er uendelige. Den kan langt mere end jeg har brug for…!

    Det er vel egentlig ikke så overraskende, at Danske Banks Netbank er god. Danske Bank er én af landets største “IT-virksomheder", og der bliver konstant udviklet på hjemmeside, netbank mv. Med bankens selvbetjeningskoncept (24/7), er det også et must, at deres selvbetjeningsprodukter, herunder netbank, fungerer.

    #154552
    testForfatter

    Ja det nye design i lån spar design er ikke godt. Andelskassen, danske bank og eik er ok.

    #154554
    AnonymForfatter

    Jeg har Nordea’s netbank og den er jeg meget glad for. Desværre kender jeg ikke andre netbanker – så jeg kan ikke sammenligne.

    Kan kun sige jeg er MEGET tilfreds og i den tid jeg har haft netbanken, har den kun været “ufrivilligt" nede 1 gang.

    Hilsen fra Hannibal

    #154558
    AnonymForfatter

    For nogle måneder startede jeg en lignende tråd, men fik ikke ret mange brugbare svar. Jeg var dengang kunde hos EIK Bank. For at blive klogere er jeg i mellemtiden også blevet kunde hos Nordea og Danske Bank, så jeg har nu mulighed for at fortælle om mine erfaringer med 3 netbankløsninger. Jeg kender ikke Lån & Spars løsning, så jeg kan ikke sammenligne med den.

    1. EIK Netbank.
    Leveres af BEC, og anvendes også – med andre grafiske designs – af en lang række andre mindre banker, bl.a. Andelskassen, Arbejdernes Landsbank, Amagerbanken (undskyld jeg nævner dem, jeg håber ikke General Prier igen igen bruger anledningen til at fortælle om deres snarlige undergang og generelt dårlige opførsel). Se flere her: http://www.bec.dk/bec/bec.nsf/htmlside?readform&side=Samarbejde/Kunder.
    Der kan være forskelle på hvilke af funktionerne den enkelte bank har åbnet for. F.eks. er der i EIKs version en glimrende budgetfunktion, hvor budgetposterne automatisk sammenlignes med de faktiske posteringer. Denne funktion er ikke aktiv i alle andre bankers version.
    Generelt virker alt ganske glimrende, både de basale dagligdags funktioner, så som betalinger og overførsler, og de funktioner man brger knap så tit, som f.eks. ovenfor nævnte budgetfunktion.

    2. Nordea Netbank.
    Har ikke brugt den så meget endnu, men her fungerer de basale funktioner også glimrende og logisk. Derimod er budgetfunktionen meget simpel og uden kobling til ens konti. Det er bedre (mere fleksibelt) at lave det i et regneark. Nordea er bagud her.

    3. Danske Netbank.
    Jeg har for et par måneder siden oprettet en 24/7-konto hos DB med det formål at prøve deres netbank i real life. Og jeg må sige at det er den bedste af de 3 nævnte. I forhold til de andre er der ikke de store forskelle på de basale funktioner, alt fungerer som det skal for alle 3. Men budgetfunktionen giver baghjul til de andre. Den er så fleksibel at den formentlig kan mere end du har får brug for. Man kan oprette et regnskab og koble det op mod et budget, og de faktiske posteringer vises så i regnskabet, som i EIKs løsning. Et budget og et regnskab kan være for 1 konto eller for flere konti samtidigt.
    Du prøve en demo på http://www.danskebank.dk. Lige nu er der et link til demoen på indgangssiden.

    Min konklusion:
    Danske Netbank er bedst. Først og fremmest er brugerfladen den mest logiske og gennemarbejdede. De har gjort sig stor umage for at lave det så enkelt, logisk og lækkert som muligt. Og med en rigtig god hjælpefunktion, skrevet på et næsten fejlfrit dansk uden at være skæmmet af de efterhånden obligatoriske stavefejl og forkerte ordbøjninger.

    Som det sikkert fremgår ovenfor lægger jeg væg på en god budgetfunktion med opfølgning. Du kan selvfølgelig også have specielle behov eller ønsker. Sig til, vis du har specifikke spørgsmål om funktioner.

    #154564
    AnonymForfatter

    Tak for inputtet! Det kan være man skal sluge kamelen og kigge nærmere på danske bank så.. i lader til at være rimeligt enige. Og ellers Eik 🙂

    Jeg synes også, budgetfunktionen er ret afgørende, og hvis det fungerer, siger det vel også noget om, at de fleste andre funktioner er indrettet relativt brugervenligt?

    #154566
    AnonymForfatter

    Hejsa,
    Jeg er selv indenfor it-faget og har lavet mange skærmbilleder, så ‘lidt’ erfaring har jeg da med at se kritisk på det.
    Jeg kan heller ikke anbefale LÅn og Spar… havde dem selv og brokkede mig flere gange til dem uden held.

    Jeg benytter EIKBANK, og de er stabile. Jeg betaler ikke gebyr, når jeg hæver kontanter i en automat, hvilket er et krav fra min side til en netbank. Eneste minus er at du ikke kan se løbende renter på opsparing. Jeg har brokket mig, og de vil vist lave det om. Når jeg henvender mig, svarer de meget hurtigt.
    Jeg benytter også BRF til noget opsparing, hvilket jeg også er meget tilfreds med.

    #154568
    AnonymForfatter

    Kan kun tilslutte mig de positive input om Danske Banks netbank, men KatrineB – hvad er det for en kamel der skal sluges?

    Og karoline – hvorfor er det et krav at kunne hæve kontanter gratis? Det koster heller ikke noget i Danske Bank, hvis man vel og mærket benytter deres automater. Det skulle ikke være umuligt at finde en Danske Bank filial, hvor man kan bruge automaten. Man kan som regel også få kontanter i alle butikker, hvis man bare beder om, at få “lidt over beløbet"…! Men i disse “kort-tider" – hvorfor så overhovedet bekymre sig om kontanter?

    ALT andet i den daglige økonomi er gratis hos Danske Bank, hvis man har 24/7. Du kan, i modsætning til hos EIK Bank, også møde personligt om og få rådgivning i Danske Bank. At det koster 4 kr. at hæve kontanter i en anden banks automat, skyldes faktisk, at det koster korthavers bank det samme (minus nogle ører), hver gang en af deres kunder gør dette.

    #154570
    AnonymForfatter

    KatrineB, jeg ved ikke om der er nogen grund til at sluge kameler. Uanset hvad man kan mene om Peter Strårup, så ser det ikke ud til at DB opfører sig så dårligt overfor sine kunder som mange af deres mindre konkurrenter, f.eks. Jyske Bank har gjort i de senere år.
    Med hensyn til EIK, så er deres ry efterhånden lidt blakket, efter at de er løbet fra mange af de løfter der tidligere er givet med hensyn til rente på deres boligprioritet, så dem har jeg i al fald mistet tilliden til. Samtidig viser alle uvildige sammenligninger at DB faktisk er en af de billigste banker for langt de fleste almindelige mennesker – det er Norde for den sags skyld også. Men hvis du vægter budgetfunktionen i netbanken, så vælg DB.

    #154572
    testForfatter

    Lån spar bank har jeg haft net bank fra siden man kom på nettet med moden. Der løsning er kun gået ned af bakke siden batch løsningen forsvandt. Jeg vil ha mit 3.6 modem tilbage. Budget løsninger via netbank har jeg aldrig brugt nok fordig jeg bare altid har brugt regneark. Husker i lotus 123? Eller hvad det nu hed? Lige bortset fra lån og spar synes jeg der er så lidt forskel på db, eik og andelskassen og andre kriterier bør være afgørende for valget af bank. Noget der ved hvorfor lån og sprars løsning er så ringe i dag og om der andre der bruger den samme?

    #166718
    AnonymForfatter

    Ja Lån & Spar bank bruger SDC’s netbank, hvilket alle mulige sparekasser og så vidt jeg husker også Basisbank også benytter. Jeg har været Danske Bank kunde og skiftet til SDC’s løsning ved først en sparekasse og efterfølgende Himmerland. Så stort er savnet nu heller ikke, at jeg ligefrem vil skifte tilbage til Danske Bank bare pga. netbanken.

    #166738
    AnonymForfatter

    Danske Bank og Nykredit Bank er flere gange kåret til at have de bedste netbanker vedr. brugerflade og funktionaliteter.

    #166940
    AnonymForfatter

    har tidligere være godt tilfreds med Danske Banks netbank men overvejer nu at skifte til Nykredit, fordi de har en meget mere praktisk implementering af NEM ID. Man skal kun have sit NEM ID kort frem når man vil godkende betalinger. Man skal ikke bruge NEM ID når man bare skal se sit kontoudtog, eller overføre penge mellem egne konti. Jeg synes at hurtig og simpel adgang til Netbank er vigtigst.

    #166942
    AnonymForfatter

    Man skal så tilgengæld bruge en kode fra nøglekortet HVER gang man skal underskrive en transaktion i nykredit modsat danske bank hvor man kun skal bruge en for at logge ind. Jeg foretrækker faktisk danske banks model, også fordi det bruger nogen færre koder.

    #166944
    AnonymForfatter

    Interessant pointe. Jeg havde ellers forstået man kunne samle betalinger sammen i en pulje. Men mit forbrugsmøsnter vil nok alligevel forbruge langt færre nøgler i Nykredits løsning, fordi jeg offtest bare skal tjekke kontoudtoget eller overføre penge mellem mine konti. Hvis jeg skal betale regninger er det meget sjældent mere end een om dagen.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.