Optimal investering

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91025
    AnonymForfatter

    Jeg har et par mio. liggende i et holdingselskab, som jeg i flere år har haft stående til en kontantrente. Da min horisont er 5-10 år er jeg blevet anbefalet at investere disse. Jeg har ikke den store indsigt i at investere og er generelt ikke interesseret i at bruge tid på det løbende. Jeg er blevet frarådet de mange investeringsforeninger, da der efter sigende er for store omkostninger.

    Er der nogen der har et godt råd til hvordan jeg ville kunne anbringe mine penge med en fornuftig spredning af risiko og samtidig få et fornuftigt afkast. Er der fx et alternativ til investeringsforeningerne der fungerer på samme måde (dog mere gennemsigtigt og uden de store omkostninger) og hvor man kan anbringe sine penge og nyde godt af at disse investeres med en fornuftig spredning og hvor man ikke skal have fingeren på pulsen hele tiden.

    #154532
    AnonymForfatter

    Med så mange penge burde du i de fleste pengeinstituter kunne få individuel rådgivning og ikke bare standardløsningerne hvor pengene investeres i investeringsforeninger.

    Investeringsforeninger er muligvis dyrere end egne køb/salg af aktier eller obligationer. Men når du ikke gider bruge din tid på investeringen, er de okay. De køber og sælger og er eksperter på hver deres branche/land osv. Du får større risikospredning og adgang til flere markeder.

    Hvis man vil kunne læne sig helt tilbage, så er det en “investeringspleje", hvor banken køber og sælger ud fra din investeringsprofil og tidshorisont. Det vil som regel være dyreste, fordi du både betaler administration til banken, eventuelle investeringsforeninger og kurtage. Denne mulighed er måske endnu bedre for dig, for når du ikke gider at bruge meget tid på det, kan det også være svært at vurdere, hvordan værdipapirerne skal sælges igen.

    #154540
    AnonymForfatter

    Du skal da netop vælge investeringsforeninger, når du ikke vil bruge tid på investeringerne. Dog synes jeg ikke du skal bruge de store bankers investeringsforeninger, som Danske Invest, Jyske Invest osv osv.
    Prøv at finde nogle af de billige på ÅOP på f.eks:
    http://www.morningstar.dk/dk/default.aspx?lang=da-DK

    Har selv investeret i LD Invest og Sparindex, Spar invest. Det er nogle af de billigste foreninger og de får lige så gode afkast som andre
    Dog skal du et smut forbi banken, for at få lavet en risikoprofil. Vær dog kritisk med hvad “rådgiveren" fortæller dig.

    Jeg fik alm. rådgivning hos Danske Bank med et beløb på min. 2mio. Tog dog så heller ikke imod deres ubrugelige råd angående deres egne investeringsforeninger.

    #154556
    NultopskatForfatter

    Jeg vil godt advare mod bankernes risikoprofil…min gamle far på 67 fik for et par år siden lavet en risiko profil, der sendte ½ delen af investeringen på højrisikomarkeder.

    Der er simpelthen noget galt, når det kan lade sig gøre.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.