Er dette fornuftigt?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • spickyForfatter
    Indlæg
  • #91015
    spickyForfatter

    Skal købe ny bil, og skal bruge 235.000 men aner ikke hvad der er en billig,middel og dyr rente.

    Hvad synes i om nedenstående. Kan det gøres billigere?

    Månedlig ydelse kr. 3716 baseret på variabel rente
    Gennemsnitlig låneydelse efter skat kr, 3473
    Renteinformation: Pålydende variabel rente 6,75 % p.a., ånr 6,96 % p.a., åop før skat 8,79 % p.a. og åop efter skat 6,43% p.a.

    #154414
    testForfatter

    Hvad der er fornuftigt afgøres ikke af renten men om du har råd til bilen osv. Om du betaler en procent mere eller mindre er noget. Helt andet. Det råd jeg ville gi dig var at checke pris flere steder. Held og lykke

    #154416
    AnonymForfatter

    Renten ligger i et niveau der må betegnes som middel !

    #154420
    spickyForfatter

    Middel?? Det vil sige det kan fåes billigere. Det undrer mig ikke,selvom firmaet her “praler" af at være biligst på billån.

    Nu kan jeg selvfølgelig godt betale bilen,men hvorfor skulle jeg betale mere end godt er?

    #154422
    spickyForfatter

    Test:

    Jeg tror ikke helt jeg forstår dit indlæg????

    #154426
    AnonymForfatter

    Køber du en bil til 195.000 kr. i stedet for 235.000 kr. – så betyder det ikke så meget at du skal betale en procent mere i rente.

    – mon ikke det er det test mener.

    #154428
    testForfatter

    du bruger bare ordret fornuftigt. en høj eller lav rente ville jeg kalde dyrt eller billigt. hvis du spørg om det er fornuftigt at låne så mange eller så få penge til en bil er svaret jo et helt andet. IKKE

    men som GP siger rente er ikke helt vedsiden af men de bedste rente gives jo til dem der basalt set ikke har brug for lånet. hvis du forstå.

    god fornøjelse med bilen

    #154436
    spickyForfatter

    De fleste tager den på beløbet eller betaler kontant når de er ude at handle. Det er altså de færreste, der går ned til bilforhandlere og smider en kuffert op på bordet med 235 tusindkronsedler i, eller skriver en check. For ikke at tale om huskøb, der let er 10 gange så dyrt. Det ville da være skønt om det kunne lade sig gøre, men så skal man vist ikke være alm lønslave

    #154448
    AnonymForfatter

    Tjek Bank Med Hjerte (aftale mellem Swedbank og Coop) – det er billigere! Krav om 10 % i udbetaling. Derudover skal bilen være miljømærket A, B eller C.

    #154458
    testForfatter

    spicky
    se det indlæg forstod jeg så slet ikke. Det der er nok meget få mennesker med penge der bære dem rundt på den måde altså i en kuffert. Men rent praktisk betaler man da en bil med enten dankort eller en check uanset hvordan man så har finasieret det beløb man betaler med. Godt nok har jeg kun købt bil 3 gange. Første gang med check og de to sidste gange med dankort. og nej man kan godt trækker mere ind 10.000 kroner på et dankort. 🙂

    #154580
    AnonymForfatter

    Du skal kigge på ÅOP før skat og du kan kun sammeligne ÅOP for lån som har samme provenu og løbetid. Så hvis det skal været billigst, er det det du skal gå efter. Du kan dog overveje om du har behov for bankens fleksibilitet, hvis bilen pludselig skal repareres og du har behov for at få udskudt et par ydelser. Det er væsentlig lettere i banken.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.