Laan fra banken

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91007
    AnonymForfatter

    Hej,
    jeg sad lige og surferede lidt rundt paa nettet om hvordan man kunne tage et laan fra banken? jeg sidder nemlig i en lille penge situation angaaende lejelighed. Jeg er i gang med at finde ny lejlighed, og har fundet den perfekte paa noerrebro og huslejen er billigt. Vi er 2 der skal flytte ind, men vi skal ligge et depositum paa 30.000kr og saadan nogle penge har vi ikk lige nu.. Vi tjener begge to cirka 10-13.000 pr. maaned? Er det overhovedet muligt at tage et laan naar man tjener under 20.000? Jeg skal laane 20.000 kr fra banken hvis det er muligt, og de faar dem tilbage om et aar eller to naar vi evt flytter ud. Eller hvordan er det nu det virker?

    Haaber jeg kan faa lidt raad om hvad jeg skal goere, tak! 🙂

    #154348
    AnonymForfatter

    Siden andre endnu ikke har svaret, vil jeg give mit gæt.
    30.000 er et forholdsvis lille lån, og det er jo ikke til forbrug, men indskud. Med jeres indkomst, og hvis I ikke har andre lån (end evt. SU), så ser jeg intet, der skulle stoppe jer.

    Man får et lån, ved at kontakte sin bank omkring det 😉

    #154360
    AnonymForfatter

    Nu får man normalt ikke sit indskud tilbage, når man flytter ud af en lejlighed. Pengene bliver brugt til at istandsætte lejligheden, så den er fin til den næste lejer, og har man behandlet lejligehden dårligt, kan man blive afkrævet yderligere betaling.
    Så regn hellere med, at hvis du bevilges et lån, starter tilbagebetalingen fra dag 1.

    #154364
    NultopskatForfatter

    Det er en af de få gange jeg er 100 % enig med Tove…
    Som prof. ejendomsinvestor indenfor bolig/lejligheder, kan jeg bekræfte at indskuddet typisk kun dækker halvdelen af istandsættelsesomkostningerne. Alene maling og afslibning af gulve og hovsa, der røg indskuddet.
    Og JA restbeløbet bliver sendt til advokat/inkasso.

    #154370
    AnonymForfatter

    Det var dog den dummeste kommentar til dato, Nultopskat!

    Hvis 30.000 kr. ikke kan dække afslibning af gulve og maling af vægge, så er der formentlig tale om en fup-modernisering, hvor ejeren både ejer udlejningsejendommen og det firma der varetager istandsættelsen.

    Selv en halvdårlig advokat vil med lethed kunne få afvist det krav denne udlejningshaj måtte fremsætte i retten. Betalingen står ganske enkelt ikke mål med det udførte arbejde!

    #154378
    AnonymForfatter

    Angående renovering, vil jeg gerne komme med et eksempel på hvad det kan koste.

    Min kone og jeg flyttede ud af vores 104 m*m lejlighed i starten af 2008.
    Maling af vægge: 5445,-
    Maling af lofter: 2205,-
    Rengøring efter håndværkere: 1468,-
    Ialt 9118,-

    Lejligheden var velholdt og grunddigt rengjort.
    Boligforeningen betalte for at alle gulve blev letslebne og lakerede, da de kun var udsat for normalt slidtage.

    Da vi får 1% rabat på istandsættelsen for hver måned vi har boet i lejligheden, blev vores egenbetaling på 5561,-

    Der er altså stor forskel på hvad man skal betale for istandsættelsen, og skal du kun bo i lejligheden i et år eller to, kan denne post have betydelig indflydelse på, hvad lejligheden koster per måned.
    Du kan evt. forhøre dig hos udlejeren hvor meget tidligere lejere har måtte betale for istandsættelse.

    Vores indskud var på 12.500,- så det kan godt passe, som der bliver nævnt, at indskuddet er en indikator for hvor meget en normal istandsættelse vil koste.

    Skulle istandsættelsen mod forventning være dyrere end indskuddet, håber jeg Nultopskat sender regningen til lejeren uden om inkassofirmaer.

    #154398
    AnonymForfatter

    Det er et lille beløb, som i ønsker at låne. Men den som låner pengene, bør sørge for at have råd til at sidde i lejligheden alene, hvis nu den anden smutter fra det hele. Man kan være nok så gode venner eller nok så forelskede, inden man flytter sammen.

    Regn ikke med at få en krone tilbage i indskud, især hvis det er hos en privat lejer og vær opmærksom på, at der i få lejekontrakter står, at indskuddet ikke returneres. Så sørg for at indskuddet er tilbagebetalt indenfor det antal år, som i har tænkt jer at bo der. Og hvis i får penge retur, når i flytter, så skal i kun ud og låne halvt så mange penge til et nyt indskud eller har nu en opsparing eller penge til en lille ferie.

    #154400
    testForfatter

    har nu kun haft gode erfaringer med retunereing af indskudt ved private udlejere og hos boligforeninger. så en gang på en lejlighed hvor udlejeren mente at jeg skulle betale for istandsættlsen og betale indskud. den to jeg så ikke men så var man nok ogås blevet tøret. men hvor om alting er så spørg i banken svarne her kan i aligevel ikke “låne af".

    dem der skriver at i ikke skal regne med at få indskudet retur har ret i forhold til den måde i skal tænke på lånet på men jeg håber bestemt ikke det er den type udlejer i har valgt. held og lykke med projektet.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.