Bidragssats på 1.25% Og oprettelses gebyr Nykredit

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90998
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har indhentet et lånetilbud fra nykredit på et F3 lån på 1.7mill

    Bidragssatsen er 1.25%
    Låneoptagelse 6.000kr
    Stiftelsesprovision 4.000kr
    Sags ekspedition 5.000kr
    Kurtage 2.652kr
    Dertil kommer den sædvanlige tinglysningsafgift til staten.

    Spørgsmålet går på om gebyrer samt Bidragssats er på et normalt leje i forhold til andres oplevelser.
    Når jeg kikker på Nykredits hjemmeside mener jeg at kunne finde at deres bidragssatser skulle ligge mellem 0.5 og 0.6%
    Derudover mener jeg at gebyrene er forholdsvise høje.

    Håber der er nogle erfaringer derude

    På forhånd tak
    CST

    #154232
    AnonymForfatter

    Bidragssatsen på et normalt privat realkreditlån ligger omkring 0,6%.

    Hvis du derimod hjemtager realkreditlån til en udlejningsejendom er bidraget over 1%.

    #154234
    AnonymForfatter

    Få et alternativ tilbud fra et par andre realkreditforeninger.

    #154254
    AnonymForfatter

    Ummiddelbart ser tilbuddet fra Nykredit dyrt ud – men Nykredit, RD og BRF har alle planer om / eller har hævet bidragssatsen med omkring 0,25%.

    Indhent tilbud fra Totalkredit (ejet af Nykredit) samt fra RD og BRF.

    Vælg det bedste og prøv om du derudover kan handle med dem (feks. halvt lånesagsgebyr).

    #154256
    AnonymForfatter

    Og husk bidragssatsens størrelse jo de fleste steder er afhængig af belåningsgraden.

    #154260
    AnonymForfatter

    Det kommer an på om der er tale om erhverv eller privat. Erhverv koster ofte mere end privat pga. en højere risiko. Og så kommer det an på, om de opkræver faste gebyrer for låneoprettelsen eller om du betaler en vis procentdel af det beløb, som du skal låne. Og man kunne godt tro det sidste. Hvis du er privatkunde, er de priserne lidt pebrede.

    #154278
    AnonymForfatter

    Hej alle

    Tak for super-hurtigt svar.
    Ejendommen er en tidligere udlejningsejendom der købes fri af et selskab med planer om at ombygge til min private bolig på kort sigt.

    Jeg har prøvet at kontakte RD, de vil gerne give tilbud. Men kun på betingelse af at jeg skifter til Danske Bank hvilket jeg ikke har lyst til.

    Jeg har tilbage i uge 19 2009 bedt om tilbud fra BRF gennem EDC Hans Thomsen.
    Trods flere forskellige vuderingsfolk, med positive vuderinger fra dem alle har jeg aldrig modtaget et tilbud. Jeg har rykket for et svar over 30 gange både pr mail og tlf.
    Og får lovning om svar inden for få dage hver gang.
    Har på fornemmelsen at det er fordi det er en sag hvor det går fra udlejning til Privat. Jeg tror ikke de kan finde ud af hvilken afdeling sagen skal høre under.
    Så efter knap 45 uger har jeg opgiver BRF

    Total kredit henviser til Nykredit.

    Jeg kan oplyse at belåningsgraden er under 80%

    Hvad mener i at man kan presse de forskellige gebyrer ned på. Som sagt synes jeg der findes en massse gebyrer der i bund og grund dækker over det samme.

    Igen, tak for et godt forum
    CST

    #154280
    AnonymForfatter

    Hvorfor ikke give RD chancen – hvis de er meget billigere…

    Så kunne du jo bruge det til at presse Nykredit – Danske Bank er måske også billigere end de nuværende (ihvertfald, hvis du har Nykredit!)

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.