Pension

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90985
    AnonymForfatter

    Min arbejdsgiver har glemt at sætte min pension ind i banken i 2009 . Han skulle have sat 3.320,11 kr. ind d. 1-7 + 1-8 + 1-9 + 1-10 + 1-11 . Nu har jeg gjort min arbejdsgiver opmærksom på forglemmelsen , men hvor mange penge skal min arbejdsgiver med renter i virkeligheden sætte ind når min arbejdsgiver sætter pengene ind d. 1-5-2010 . Hvis der er nogen der kan hjælpe mig med det regnestykke vil jeg være meget taknemmelig . Mvh . Jan S

    #154080
    AnonymForfatter

    Det behøver du slet ikke at tænke på – hvis ellers du er medlem af en fagforening?

    #154192
    AnonymForfatter

    110 kr * din rentesats – hvis renten er fast i perioden.
    (fx er renten 2%, er svaret 220 kr.)

    Er renten variabel, så bliv enige om en gennemsnitsrente.

    (der er ikke regnet rentes rente, men det beløb er minimalt (< 1 kr * din rentesats)

    #154202
    AnonymForfatter

    Ved forsinket indbetaling af atp-bidrag fra arbejdsgiver (check også lige om din arbejdsgiver har glemt det) betales 1,5% per påbegyndt måned i strafrente, således, at hvis pengene eksempelvis er 6 måneder forsinkede betales 9% i rente. Dette er lovreguleret.

    For arbejdesmarkedspensioner er det overenskomstafhængigt, men normalt betales ikke strafrenter af virksomhederne. Medlemmerne får dog alligevel deres indståender forrentet, som om de var indbetalt til tiden. Fejlen (de manglende penge) dækkes i disse tilfæde af fællesskabet / pensionsselskabet.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.