Finansiering af boligkøb i Dubai

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90973
    AnonymForfatter

    Jeg overvejer at købe en mindre bolig i Dubai, primært til udlejning. Kigger kun efter færdige projekter – ikke off-plan.

    Mulighederne for at få købet finansieret i UAE når man ikke er bosiddende/arbejder i UAE er stærkt begrænsede efter udviklingen de seneste par år. De boliger jeg har kig på, har en kontant pris på 4-600.000 DKK hvoraf jeg selv har ca. 200.000DKK, så det er ikke en svimlende sum jeg brug for.

    Jeg har en sund økonomi i DK men ejer intet, jeg kan stille som sikkerhed – bor i lejebolig. Min egen bank vil ikke røre ved det.

    Er der forslag til låneudbydere i Skandinavien der måske ville have en mere positiv tilgang til mine planer?

    #153874
    testForfatter

    tror det kan være ganske vanskeligt at finde den form for risikovillig kapital i de her tider. du vil kort sagt låne uden sikkerhed til at købe noget som ingen ved hvad er værd.

    #154014
    AnonymForfatter

    Du har givetvis ret. Dog har Sydbank bedt om oplysninger om min økonomi samt eksempler på salgsopstillinger.

    #154016
    testForfatter

    man kan jo kun ønske al muligheld og lykke med at blive rig men lig lidt info om Dubai. Dubai er et diktatur hvor udlændingen ingen retssikkerhed har især ikke hvis du kommer op mod de lokale. Dubai er hoved byen og navnet på en af de syv emirater der udgør UAE og den meste fattige af emiraterne. PT. lever de på de andres nåde så at sige. De har faktisk på trods af olie ekspandere for lånte midler. Bolig priser er som andre stedet faldet meget men hvem ved om det er bunden vi ser?

    #154018
    AnonymForfatter

    Tak for dine råd. Jeg arbejder i regionen og opholder mig i Dubai ca. hver 6 uge. Mig bekendt er Abu Dhabi i øvrigt hovedstaden i UAE. Har ingen ambitioner om at blive rig ved at handle bolig i Dubai, jeg kigger efter en feriebolig i et område med et behageligt klima under vores vinter, god infrastruktur osv. Taknemmelig om du ville underbygge dit usagn om, at udlændingene ingen retssikkerhed har i Dubai.

    #154020
    testForfatter

    prøv f.eks. at tal med en servitrice eller en der arbejder i en bar. du har da set historien om ham der blev kørt over et par gang af en bil med en politimand i? ham der blev tortureret af politiet blev det på bestilling fra en han lavede forretninger med ikke. og hvem var det han lavede foretinger med? gad vide om det kunne ske i Europa?

    dubai er både navet på en af de 7 emirater ikke og navnet på en by. var der selv mens der stadig var ørken mellem lufthavnen og byen

    #154022
    testForfatter

    ps jeg skrev ikke at dubai var en hovedstad men hoved byen i den af de 7 emirater der heder dubai. altså dubai er både navet på en af de 7 emirater og navnet på en by. personligt har jeg aldrig brudt mig om dubai. Bahrain er min favorit hvis jeg da i det heletaget skal vælge et sted der nede. dubai er for dyrt for kedeligt og uden rigtig dybde. mærkeligt nok kunne jeg bedre lide at være i Parkistan eller for den sagsskyld i kina.

    men held og lykke med det som sagt.

    #154024
    testForfatter

    ps jeg skrev ikke at dubai var en hovedstad men hoved byen i den af de 7 emirater der heder dubai. altså dubai er både navet på en af de 7 emirater og navnet på en by. personligt har jeg aldrig brudt mig om dubai. Bahrain er min favorit hvis jeg da i det heletaget skal vælge et sted der nede. dubai er for dyrt for kedeligt og uden rigtig dybde. mærkeligt nok kunne jeg bedre lide at være i Parkistan eller for den sagsskyld i kina.

    men held og lykke med det som sagt.

    #154026
    testForfatter

    pps
    http://rtsf.wordpress.com/2010/01/11/dubai-sheikh-shakes-off-torture-charges/

    det er ikke alt der er helt så smukt og pænt som man skulle tro i dubai.

    dubai er pap og plastik

    #154028
    testForfatter

    Omkring 80% af landets befolkning er immigranter. Human Rights Watch har rapporteret at disse gæstearbejdere lever under umenneskelige forhold.
    så som sagt dubai er et sympatisk sted på overfalden

    #154030
    AnonymForfatter

    Tak for dine indlæg. Er enig i, at der stadig sker krænkelser af menneskerettighederne i UAE, men det skal du ikke ret langt uden for DK, for at støde på. Eksempelvis Tyrkiet, hvor tusinder af danske ikke ser problemer i at efterlade deres feriekroner. Men mon ikke der gør det i endnu større stil i Kina, som du holder af? For så vidt angår servitricen kunne man formode, at de penge hun tjener sendes ud af landet, og det kunne være, at de var med til at betale for eksempelvis hendes børns uddannelse i hjemlandet, og dermed er med til at løfte næste generation ud af fattigdom.

    Vil gerne om vi kunne forlade den værdiprægede debat og vende tilbage til trådens formål; finansiering af bolig køb. Det har du som sådan svaret på. Jeg savner dog stadig noget mere konkret på, at jeg og 80% af befolkningen som “udlænding" ingen retssikkerhed har? Særligt i forhold til boligkøb. Tak.

    #154040
    testForfatter

    Retssikkerhed har da betydning i forhold til den fremtidige værdi af din investeringer og risikoen. Og ja det var jo og er også et problem i kina. Spørg google

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.