Ændring af prioritetslån

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87146
    AnonymForfatter

    Jeg talte med banken om forskelligt, bla. ville jeg gerne ha en bedre rente på mit prioritetslån (DanskePrioritet) Og de hævdede at det ville kræve at det blev tinglyst igen, med deraf følgende stempelafgifter. Kan det passe, Lånebløbet ændrer sig jo ikke?

    #106156
    AnonymForfatter

    Der kan vel højst blive tale om fast tinglysningsafgift (1400 kr) for en ændring (“allonge") til det eksisterende pantebrev. Tjek det tinglyste dokument for at se om nogen af de ting du vil have ændret er tinglyst. Sidst jeg havde banklån i ejendommen (men det er godt nok lang tid siden) var pantebrevet et såkaldt ‘ejerpantebrev’ hvor der slet ikke stod noget om lånet. En sådant skulle ikke ændres hvis renten ændres.

    Hvis banken prøver at give dig indtryk af at der skal betales 1,5% af pantebrevets beløb, så er de på vej ud på dybt vand. Selv ved en forøgelse af beløbet skulle der kun betales 1,5% af selve forøgelsen.

    #106162
    AnonymForfatter

    Det er noget vrøvl – Typisk Danske Bank. Specielt hvis pantebrevet er et direkte pantebrev, altså ikke et ejerpantebrev. Heri står en pasus omkring variabel rente ligesom eks. et pantebrev på et flekslån.

    Det eneste som du skal betale, er et evt. ekspeditionsgebyr.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.