Omlæg lån med RKI

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • mr. umuligtForfatter
    Indlæg
  • #90963
    mr. umuligtForfatter

    Jeg har en bolig med offentlig værdi 300.000 og restgæld på 160.000. derudover er jeg i RKi for 35.000. Jeg har forsøgt at få omlagt lånet i realkredit til 240.000, men de vil ikke omlægge før jeg ikke er i RKi. Så mangler desperat en mulighed for at få fjernet de 33.000.
    Samlet sparer jeg både afdrag og renter selv ved at få omlagt lånet, men bankerne er lidt svære at tale med for tiden.
    Jeg forsøgte med min bank i første omgang, men de afviste. Så nu er jeg lidt i vildrede over muligheder.

    #153732
    AnonymForfatter

    Med så lav en boligudgift som du må have burde det da ikke være noget problem at betale de 35.000 tilbage over forholdsvis kort tid. Skær dine øvrige udgifter ned til et absolut minimum og betal så alt hvad du kan ned på lånet således at det er væk om et års tid.

    Det lyder simpelt og det er det også. Du vil blive overasket over hvor hurtigt lånet falder hvis du afdrager f.eks. 2000 om måneden.

    #153738
    MichaelForfatter

    Derudover ringer alarmklokkerne når trådstarter ønsker at låne 80K ekstra selvom RKI-gælden kun er på 35K. Hvad skal de 45K misbruges på?

    Men som altid: RKI = 0,00% chance for lån

    #153740
    AnonymForfatter

    Hvor kommer de ekstra penge han vil låne fra? Et tidligere indlæg måske? Det har jo så ikke lige læst og vil derfor ikke kommentere på det.

    Men ja, der kan ikke lånes penge når man er registreret der, men her har vedkommende jo også rigtig gode muligheder for at komme af med gælden forholdsvis hurtigt. En gæld på 35.000 kan hurtigt betales ud når man har så lave boligudgifter som man jo kan regne ud at trådstarter har. Selv en kontanthjælpsmodtager vil i den situation kunne være gældfri om et års tid – og vores ven her har formentlig en højere indtægt da der vist er noget med at kontanthjælpsmodtagere ikke må eje fast ejendom.

    #153742
    MichaelForfatter

    Læs dog indlægget ordentligt:

    “Jeg har en bolig med offentlig værdi 300.000 og restgæld på 160.000. derudover er jeg i RKi for 35.000. Jeg har forsøgt at få omlagt lånet i realkredit til 240.000"

    240.000 – 160.000 = 80.000

    #153744
    AnonymForfatter

    Ok, Jeg indrømmer at jeg ikke lige havde hæftet mig ved de 240.000, men ja, det gør jo kun situationen værre og vidner om, at trådstarter formentlig ikke har tænkt sig at ville betale gælden tilbage.

    Når man er i RKI starter man simpelthen ikke ny gæld og overhovedet at tænke på det er direkte uansvarligt. Jeg har selv tidligere været registreret der for en gæld på 60.000. det lykkedes mig at betale den ud på under to år uden at jeg måtte leve af spaghetti og ketchup hver dag så jeg ved, at det sagtens kan lade sig gøre.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.