Prioritetslån

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87144
    AnonymForfatter

    Er der nogen der kan komme med eksempler på, at bankernes prioritetslån kan være en god ide. Jeg er godt klar over, at det ofte ikke er tilfældet, og slet ikke hvis banken forlanger 1. prioritet og en relativ høj rente.

    #106138
    AnonymForfatter

    Nej det kan være svært at se fordelen ved et prioritetslån.

    Bankernes rentespænd er stort og hvem siger kunderne overhovedet kan forhandle sig frem til den lave rente.

    Men har man et stort indlån og kan få en lav rente på prioritetslånet er det formentlig et godt lån – man skal bare huske at renten er variabel.

    Jeg ville nu hellere bruge det store indlån til indfrielse af gæld i huset, og så optage et billigt og mindre realkreditlån.

    #106142
    AnonymForfatter

    Jeg kan se ret gode fordele i Skandiabankens tilbud. Deres boligpriotetslån er ret smart syntes jeg. Der er kun 2,8% i rente, hvilket skal sammenlignes med flekslån F1 + administartionsgebyr. Dermed er det som regel billigere end F1 lån som ellers er billigst. Hvis man tager et skandiabank 30 årigt lån med 10 års afdragsfrit først og så alligevel betaler som man ellers havde tænkt sig eks. over 20 år, ja så bliver der jo ret hurtigt et ledigt “råderum" mellem det du har betalt og det du skulle betale. Dette råderum kan du frit benytte som “kassekredit" og altså til 2,8% i rente. Det syntes jeg er genialt. Endvidere lader man sin løn osv. gå direkte ind på denne konto og dermed får man altså også 2,8% for det man har indestående (sådan cirka). Det kræver at man selv har godt styr på sin økonomi, men så er det også meget billigt og fleksibelt og uden gebyrer. Alle andre bankers tilbud på dette område er intet værd.

    #106144
    AnonymForfatter

    Kommentar til indlæg fra “Service"…. Det er da kun en god forretning så længe renten er lav og man har brug for en kassekredit. Renten hos Skandiabanken er variabel som i alle andre banker.

    Få høj rente på dit indlånd og få samtidig en billig kassekredit. det er vidst sjældent man har brug for begge dele.

    #106150
    AnonymForfatter

    Ja, Skandiabanken er da en særdeles god og billig bank d.d. , som stadig er blandt de billigste, men hvor længe? På et eller andet tidspunkt vil deres renter og gebyrer også stige, så der ikke er underskud længere. Eller har de ikke det mere? Meb først drejer det sig om – ud fra et fornuftigt markedsføringssynspunkt – at få så mange kunder ind i butikken i håb om at ikke alle forlader dem, når renten/gebyrerne stiger.

    Men husk, den tid der er gået godt kommet sjældent dårligt tilbage…..

    #106152
    AnonymForfatter

    I mit indlæg sammenligner jeg boligpriotet lånet fra Skandiabank med F1 Flekslån, da begge er variabelt forrentet, med de fordele og ulemper det nu engang giver. Skandiabankens rente kan dog ændres fra dag til dag og F1 kun een gang om året. Skandiabanken kan ikke blot hæve renten efter forgodtbefindende. Renten på BoligPrioriteten følger renten på Nationalbankens indskudsbeviser. Den har ikke ændret sig siden 6. juni 2003 (http://www.nationalbanken.dk/DNDK/minfo.nsf/side/Historiske_rentesatser_for_udlaansrenten!OpenDocument).
    BoligPrioritet i Skandiabanken kan altid indfries til kurs 100.
    Der er mange parametre man skal tage i betragtning og jeg siger ikke at Skandiabankens BoligPrioritetslån er det bedste, men jeg er blot fristet til at tage et sådant.
    Min kommentar med hensyn til kassekredit og indlån skulle ikke helt forstås som den tilsyneladende blev af en. Det jeg mener er at vi jo sådan set stort set alle er i “minus" når vi tager vores boliglån med i betragtning. Når man så har sådan et boligprioritetslån kan man eks. få sat sin løn direkte ind på samme konto. Dermed bliver den forrentet med sådan ca. hvad der svarer til 2,8% da man jo i en periode skylder mindre på sit lån, indtil man altså har fået brugt sin løn og så starter hele møllen forfra igen ;o)
    Min største tvivl er det her med indskudsbeviserne kontra andre renter. Jeg aner ikke om de i perioder er meget højere eller lavere end renten på eks. F1 lån. Det kan nok være ret afgørende.

    #106154
    AnonymForfatter

    Har taget en priortets lån hos Skandiabanken og er meget tilfreds med den fleksibilitet det giver. Klart godt, mere fleksibelt og billigere (p.t. anyway) alternativ til F1. Og de kan ikke bare skrue renterne op, de følger Nationalbankens. Dog kan det godt virke lidt uoverskueligt med alle posteringer på én konto, men det er jo prisen på 2,8% på lønkontoen der er vores eneste konto.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.