Nordea og Danbolig Samarbejde ????

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90946
    AnonymForfatter

    Hej alle sammen.

    Jeg har et gammelt andels hus som jeg har gået og sat i stand i 2 år. Det var færdigt sidste år og banken ville have det vurderet hvilket jo er fint nok i sig selv. Tegnede lånet i min nuværende sparekasse. Godt nok lidt dyrt lån men ok dengang. Nu har jeg lige fået godkendelse til at låne pengene i nordea langt billigere med afdrags frihed osv. Men problemet er at DE VIL have det vurderet af DANBOLIG fordi det er deres samarbejds partner. Mit problem er at den ejendoms mægler som vurderede det sidste år kostede 2000 ,- ex moms. Jeg måtte selv finde en valuar sagde min sparekasse. Nu vil nordea have det vurderet af danbolig som tager 5000,- ex. moms. Kan de virkelig forlangde det ? Syntes det lugter langt væk af et knapt så heldigt samarbejde mellem Nordea og Danbolig ????

    #153492
    AnonymForfatter

    Hej

    Det kan ikke være rigtigt, at DanBolig tager så meget for at udfylde et skema, sætte en salgspris og tage et foto, det tager max. 1/2 time!!!

    Du kunne jo helt “uskyldigt" ringe til DanBolig og sige at du påtænker at sælge dit hus og gerne vil have en vurdering. Se det koster IKKE noget. Og denne tager du så med i Nordea og siger: Værsgo her er en vurdering fra DanBolig.

    Normalt bryder jeg mig ikke om sådanne numre, men ovennævnte beløb er optrækkeri.

    Har lige set på Nordeas hjemmeside om andelsboliger, at det koster i etableringsomkostninger kr. 3.800 + vurdering kr. 1.500 + evt. vurdering af ejendommen dine ovennævnte kr. 6.250. Det betyder at du skal betale ialt kr. 11.550.

    Synes du skal prøve at kontakte Nykredit og høre hvad de kan.

    #153502
    AnonymForfatter

    da jeg sidste år fik vurderet mit andels hus af lokal bolig som min bank forlangte kontaktede jeg lokal bolig og de tog 2000 ,- ex moms …….. denne vurdering sendte jeg bare til banken…. Det kan da ikke være rigtigt at Nordea skal bestemme hvilken valuar jeg bruger… Og da slet ikke når nordea åbenbart er meget dyrer en lokal bolig ?

    #153504
    AnonymForfatter

    jeg SKAL ikke sælge.. blot vurdering til omlægning af lån…. og skifte bank.. men er det overhovedet tilladt at bestemme hvem jeg skal vælge som valuar ?

    #153510
    AnonymForfatter

    Realkreditinstituttet, Nordea Kredit, har naturligvis ret til at bestemme hvilken valuaer de vil anvende. Ellers bliver det jo et rent tag selv bord for kunderne.

    Du har kort sagt tre muligheder.
    1. Lev med Nordea, og betal gebyret.
    2. Flyt dine lån et andet sted hen.
    3. Lad være med at foretage omlægning.

    #153548
    thsvForfatter

    Prøv Bank med hjerte eller evt. Swedbank istedet for Nordea.

    #223722
    Emil KaasForfatter

    Hej Mads Olesen

    Vi er to journalister fra DMJX i Aarhus, der er i gang med et projekt om bankers samarbejde med ejendomsmæglerfirmaer. Vi har læst, at der tidligere har været sager om, at bankkunder blev “tvunget” til at vælge en ejendomsmægler udpeget af banken.

    Vi vil høre om, du vil dele din historie og dine erfaringer med bankers påvirkning af valg af ejendomsmægler?

    Du kan kontakte os på mail: emi.kaas@gmail.com

    Mvh Emil Kaas og Mads Illum

    #223724
    Freddy EriksenForfatter

    jeg efterlyser en ny rating på 40 af de danske pengeinstitutter- jeg kan kun finde en rating fra 2014 / vh Freddy

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.