Quik lån

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90881
    AnonymForfatter

    Hejsa jeg syntes det er mærklig jeg ikke kan få lov at låne penge i de hurtige lån

    brutto sider jeg med 22000 om måned så

    #152668
    thsvForfatter

    Vær du glad for, at du ikke får lov at stifte dyr gæld!
    Spar istedet op til det du ønsker dig, forventningens glæde er oftest den største.

    Det kan jo ikke være noget problem at spare f.eks. 1.000 kr op hver måned, så har 12.000 kr + lidt renter om et år.

    Et kviklån over 12 måneder på 10.000 kr vil typisk koste dig de samme 1.000 kr om måneden i ydelse, da du skal betale en høj rente og et oprettelsesgebyr.

    #152670
    MichaelForfatter

    Nu bruger du svære ord som renter og gebyrer thsv, så du skal nok ikke regne med at Christian forstår hvad du siger

    http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=28959108

    #152672
    AnonymForfatter

    De unge lærer intet i skolen om regneark og budgetlægning samt beregning af Rådighedsbeløb …

    De unge lærer heller ikke noget om (kalorier)Kcal, kostfibre og sundhed, herunder motion ..

    Hvis ovennævnte blev indført i undervisningsplanen, vil meget være nået 🙂

    #152674
    AnonymForfatter

    Hejsa ved en del og kan godt forstå det der bliver skrevet 🙂 er 27 år så.

    forstå bar ikke når man har en fast indtægt at man ikke kan

    #152676
    AnonymForfatter

    BoSol

    arbejde som kok så en del har jeg forstadn på af alt det 🙂

    #152702
    AnonymForfatter

    Hej Christian
    Ud fra din bruttoindkomst er der ingen, der kan forklare, hvorfor du ikke kan få et hurtiglån. Fortæl lidt mere!
    – Hvordan ser din økonomi ud? Husleje, faste omkostninger, gæld?
    – Er du registreret i RKI?
    – Hvorfor vil du gerne låne penge?
    – Hvorfor går du ikke i banken i stedet for at vælge et hurtiglån, som er rasende dyrt?
    osv.

    #152712
    AnonymForfatter

    Ikke rki

    ca 6000 om med alt som kører over buget

    ikke noget gæld

    det er kun forbrug det er til

    og det med banken er at jeg ikke gider dem mer. skulle bruge 3 timer på at få et overtræk fordi lønd ikke lige kom til tiden og vant en sag på 60.000 kr som de viste der vil komme 2 uger efter så dem gider jeg ikke mer

    #152722
    PrasmusForfatter

    Hvis du ikke “gider" banken, hvad så med at skifte til en bank hvor der er en gensidig respekt ? Men tænk over om det måske er banken der har “ret"… og har grunde til at være tilbageholdende.

    Ang. lån til forbrug. Du skriver at du har fast arbejde men skal låne til forbrug, dvs. du har ikke nok i kun din løn. Med et lån får du flere udgifter og din løn vil stadig ikke slå til, betyder det så at du skal have et lån mere og så et til og endnu et for forsat at holde den kørende ???

    Du må kunne se den ikke holder, det er skruen ende – og jeg kan garantere dig at synes du det er surt nu, så er det ingen ting imod hvordan din situation er om 5 år og en håndfuld dyre forbrugslån, for på et eller andet tidspunkt skal de betales tilbage.

    Tænk også på: Banken vil gerne tjene penge og det gør de bla. ved at låne penge ud, så som udgangspunkt vil de meget gerne låne penge ud. Men for at kunne tjene på at låne ud, kræver det at låner er i stand til at betale tilbage med renter, og vurder banken at det nok bliver svært for en, så låner de naturligvis ikke ud, det ville være en dårlig forretning. Banken kan naturligvis tage fejl, det sker, men i langt de fleste tilfælde har de ret, det er trods alt deres arbejde og eksepatise at lave sådanne vurderinger…

    Det har jeg selv sandet… Jeg lånte selv til start af en butik, 4 banker sagde nej, de troede ikke på projektet, en bank sagde ja med forbehold. Jeg lånte og det gik fint de første 6 måneder, derefter gik det kun ned ad bakke og til sidst måtte jeg opgive (dette er den ultra korte version). Konklusion: Bankerne havde ret, selv den som gav lånet for de gav det kun mod anden sikkerhed. Jeg troede jeg viste bedre, men nej…

    Måske har jeg misforstået dit spørgsmål/situation, i så fald må du undskylde.

    Peter

    #152754
    AnonymForfatter

    Det var mer noget ferie jeg tænkte på økonoami er super her syntes jeg selv kan godt få mit forbrug til at kører rundt er også lige glad med at skulle betale måske 13000 for 10000 over 2 år røer mig ikke så meget 🙂

    har osgå selv en foretningsplan som snart bliver sat i gang 🙂 familie og venne hjælper med på den 🙂

    #152758
    MichaelForfatter

    Her demonstrerer Christian så sin flotte viden om økonomi.

    ÅOP hos en typisk hurtiglåner for et lån på 10000 over 2 år ligger typisk på mellem 25-30%, så tilbagebetalingen løber ikke op i 13000, men nærmere 15-16000. Og ja, man kan da godt være ligeglad med de par tusinde kroner over nogle år. Det kan du også når fladskærmen skal finansieres i Elgiganten – så snupper du da bare endnu et lån på 100000 over et par år. Når næste års ferie skal betales snupper du endnu et lån (selvom dette års ferie stadig afdrages). Når computeren skal skiftes, ja så er Peter fra Leasy klar med et godt tilbud på en PC. Cyklen kan da også lige knaldes af over et par år – no problem og så kan du samtidigt lige låne 5-6000 ekstra til “det løse".

    Men hov? Nu begynder de månedlige ydelser at blive for høje for din økonomi, så hvad nu? YES! Du tager da bare ENDNU et lån og kan på den måde holde festen kørende i endnu nogle måneder.

    Velkommen i RKI – husk at skyde skylden på samfundet når du skriver et indlæg herinde igen om et par år med titlen “Hvor kan jeg låne selvom jeg er i RKI".

    Velbekomme

    #152762
    MichaelForfatter

    Der skulle naturligvis stå 10.000 og ikke 100.000 vedr. fladskærmen – medmindre Christian da VIRKELIG vil stramme skruen…

    #152772
    thsvForfatter

    Du tager fejl, helt så dyrt bliver det nu ikke:
    >Samlede kreditomkostninger bliver 3.368,- og de årlige omkostninger i % (ÅOP) udgør 33,95 %. Pålydende rente 1,95 % pr. måned, svarende til en årlig nominel rente på 26,08 %. Oprettelsesgebyr udgør 495,- uanset lånets størrelse.<
    Mdl. ydelse på 557 kr hos D.E.R. i 24 måneder.
    Men et ferielån bør afvikles på max. 12 måneder plus opsparing til næste ferie.

    Du må igang med at lægge et budget udfra dine kontoudtog, så kan du se hvor der kan spares, så der kan blive råd til en ferie.

    #152774
    MichaelForfatter

    Fair nok thsv – jeg fastholder dog min konklusion om Christians deroute hvis han vælger at kaste sig ud i den slags. Vi ser det gang på gang: Hurtiglån er som narko – første gang og du er hooked. Næste lån tager man ikke så tungt på og så kører rouletten (uden mulighed for gevinst dog)

    Ferie er altså ikke noget man låner penge til. Enten betaler man kontant eller så bliver man hjemme.

    #152776
    thsvForfatter

    Jeg er helt enig, blot ærgerligt man ikke hurtigt kan omregne den ÅOP til en ydelse, ikke sandt.

    Og enig i, at Christian skal spare sammen til sin ferie, forventningens glæde….

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.