Er Danske Bank på vej mod afgrunden?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 37 i alt)
  • HalliHalloForfatter
    Indlæg
  • #90867
    HalliHalloForfatter

    Det oplyses, at ovennævnte bank har tabt så mange penge på erhvervs- og private lån på deres irske eventyr, så der er fare for dens solititet og at den måske snart vil gå konkurs.

    Er der nogen der ved noget mere?

    #152458
    AnonymForfatter

    Hej,

    Danske Bank kom godt nok ud med et meget dårligt resultat underskud, dette skal ses sammen med deres tab mod Irland. Dog tror jeg næppe Danske Bank vil gå konkurs dels på grund af deres størelse og markedsandel i Bank verden herhjemme og i Norden.

    Jeg er tror på Danske Bank vil leverer et noget flottere regnskab for 2010 end 2009 som har været et helved ang. afskrivninger på LÅN.

    Men er meget optimistisk overfor året 2010.

    #152466
    AnonymForfatter

    Folks uvidenhed kender dog igen grænser.

    Trods betydelige problemer i Irland og visse problemer i Baltikum, har Danske Bank rent faktisk klaret sig rigtig pænt gennem finanskrisen.

    Mens banker som BRF Bank, Eik Bank, Almindelig Brand, Amagerbanken, Morsø Bank, Morsø Sparekasse, Skælskør Bank og en lang række banker (you name it) er kommet ud med enorme underskud, har Danske Bank leveret et overskud, og jeg gentager OVERSKUD, i såvel 2008 som 2009.

    Danske Bank har ikke i et eneste år tabt penge på bankvirksomheden, og det er faktisk ganske godt gået. Over 85% af pengeinstitutterne i Danmark er kommet ud med tab i enten 2008 eller 2009.

    #152470
    AnonymForfatter

    Ja Danske Bank og især Nordea er dem der har klaret sig rigtig godt under finanskrisen, dog har Danske Bank mistet meget på deres image.

    Nykredit Bank og BRF Bank er godt på vej op. Nykredit bliver en mere og mere populær bank, BRF Bank har mistet en del, dog kun på deres realkredit, og ikke nær så meget i deres bank del. Grundet fordi deres bank del er nyt.

    #152480
    AnonymForfatter

    Jammen det er da rigtigt, men det er dog bemærkelsesværdigt, at til trods for vi har været gennem den værste bankkrise i Danmark siden 1920’erne, så har de store danske pengeinstitutter faktisk klaret sig hæderligt igennem. Danske Bank, Sydbank og Jyske Bank. Nykredit har faktisk også klaret sig godt, hvis man lige ser bort fra købet af Forstædernes bank.

    Den svenske storbank, Nordea, har foreløbig klaret sig helt enestående gennem finanskrisen. Det er virkelig godt gået.

    På den modsatte side står, at en række små og mellemstore banker klarer sig rigtig skidt gennem finanskrisen. Hovedårsagen er at bankerne er for koncentrerede mod bestemte problemramte brancher, så som eksempelvis Amagerbankens hovedløse eksponering mod ejendomme (60% af udlånet). Storbankernes diversifikation på geografi, produkter og delmarkeder har netop vist sin styrke under finanskrisen.

    #152532
    HalliHalloForfatter

    GP – Jeg ser lige, at du nu selv indrømmer at andre banker, bl.a. Nordea har klaret sig langt bedre gennem krisen end DanskeBank.

    #152566
    AnonymForfatter

    Endnu ikke et tegn på, at Danske Bank vil gå konkurs.

    Har du et tal på dit underskud? – Tjek gerne årsrapport fra Danske Bank – De har overskud.

    #152570
    HalliHalloForfatter

    Nej, det ved jeg ikke, men jeg ved bare, at bestyrelsesformanden Alf Duck – iflg pressen – på deres sidste generalforsamling oplyste, at hvis ikke banken fik del i Bankpakke I, så havde de ikke nogen penge at låne ud, og uden penge, så ville de gå konkurs.

    Mere præcist kan det vel ikke siges, men måske de har reddet stormen af i mellemtiden.

    Formanden for bankens aktionærforening har bedt banken udlevere den DVD, som hele generalforsamlingen blev optaget på og hvor dokumentation for denne udtalelelse skulle ligge på, og det skulle være et privat firma, der har stået for optagelserne.

    Nu hævder banken til alles forbavselse, at DVD-en er destrueret. Dette tyder vel også på at banken ikke har rent mel i posen. For man kan da ikke tro at den vil gøre dette af hensyn til bankens historie m.v.

    Af dette ses også at bestyrelse og direktion sikkert ved mere end meningmand får oplyst, ligesom de sikkert allerede nu ved at det synger på sidste vers, og at bankens historie kan være slut i løbet af meget kort tid siden, hvorfor det ikke findes nødvendigt at opbevare DVD-en.

    Og hvorfor har Peter Straarup solgt sine aktier i banken, hvis de nu skulle være så meget værd?

    #152572
    AnonymForfatter

    Vi skal vist til at kalde dig Neptun, Hallo Hallo, du lyder efterhådnen lige så grænsepsykotisk i dine udtalelser.

    #152586
    HalliHalloForfatter

    Velkommen i klubben GP. Jeg mener nemlig at dine flere hundrede indlæg om Amagerbanken virker totalt latterlige og sygelige, ja undskyld at jeg må udtrykke mig på den måde.

    #152594
    AnonymForfatter

    Amagerbanken – kursfald fra 500 til kurs 27.

    Behøver man sige meget mere? Det begynder med K og ender på RAK.

    #152610
    HalliHalloForfatter

    Og Danske Bank, som blev din for yndlingsbank for ca. 1 år siden, har tabt 80-90% af sin A/S-kapital.

    Det tegner desværre ikke godt for denne bank, men om den går konkurs ved hverken du eller jeg. Men udelukket er det bestemt.

    Derimod er der større chancer for at AmBk klare skærere, da den har haft en noget bedre kreditvurdering. Som mange andre banker har det dog haft en 4-5 store kunder som har påført den store tab, men deres afskrivninger er nu på plads eller under kontrol.

    Siden du i tide og utide opretter tråde om Amagerbanken må man jo formode at denne bank har generet dig godt og grundigt på et tidspunkt. For normal er din adfærd bestemt ikke. Prøv at få en samtale hos en psykolog for at høre hans mening, jeg er sikker på at han har samme opfattelse som undertegnede.

    #152678
    AnonymForfatter

    Forumets nar digter videre.

    Som sagt har Danske Bank haft overskud i både 2008 og 2009. Det er et beviseligt faktum, som fremgår af regnskabstallene.

    Egenkapitalen er forøget i den periode, ikke reduceret. Der har overhovedet ikke været kapitaltab i Danske Bank!

    Du lyver bare videre, og man må da sige at du nu har opbrugt den sidste beskedne rest af troværdighed, din løgnhals!

    #152682
    AnonymForfatter

    Helt ærligt, så synes jeg John Norden burde træde i karakter og banne Halli Hallo permanent, for de vedvarende og grove usandheder der igen og igen fremsættes.

    #152688
    AnonymForfatter

    Enig!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 37 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.