Det koster mig 15 kr. at hjælpe Sydbank

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • FredensborgForfatter
    Indlæg
  • #90864
    FredensborgForfatter

    En for mig vildtfremmed person har fejlagtigt indbetalt 1.000 kr. på min konto. Jeg ringer til banken og gør dem opmærksom på fejlen. De vil gerne fjerne de 1.000 kr., men Sydbank skal ha’ 15 kr. for at udføre jobbet, altså føre pengene tilbage til personen.

    Kan det være rigtigt at jeg skal betale fordi jeg uheldigvis har fået 1.000 kr. ind på min konto fra en person jeg ikke kender og fordi jeg har været ærlig at give banken besked?

    #152442
    AnonymForfatter

    Hvis du ikke selv synes det er rimeligt, er du total afsporet. ærlighed har jo aldrig betalt sig 😉

    #152444
    MichaelForfatter

    Det lyder som en dårlig vittighed. Hvis Sydbank skal have et gebyr skal de da naturligvis hente det hos den der fejlagtigt har overført pengene til dig.

    #152446
    AnonymForfatter

    Nej, det er på ingen måder rimeligt.

    Meddel Sydbank, at de penge bliver stående, indtil de dropper gebyret på 15 kr.

    Meddel dem iøvrigt også, at du vil minde redaktionen på forbrugermagsinerne Kontant og Basta om Sydbanks mærkværdige praksis.

    Min erfaring er, at det træk altid hjælper.

    #152456
    Michael01Forfatter

    alternativt tilbageføre 985 kroner 🙂

    #152462
    thsvForfatter

    Helt enig, bed dem om at tilbageføre 985 kr., altså uden gebyr for dig.

    Så kan Sydbank forklare de 15 kr i gebyr for den uheldige, der har overført penge til dig.

    #152524
    AnonymForfatter

    “Problemet" er vel stadig at Sydbank tager en vanvittig pris på 15 kr for at overføre de penge.
    Men ja, den eneste mulighed er nok de 985 kr du skal overføre. Så må den uheldige selv slås med banken om de 15 kr.
    Men så ved man da hvor man ikke skal have sine bankforretninger henne:-)

    #152560
    AnonymForfatter

    Tror kr. 15 er meget normalt for en overførelse.

    I sidste ende kommer det vel an på hvem der har lavet fejlen. Når det ikke er dig, skal du, efter min mening, heller ikke betale for at føre dem tilbage.

    Alternativt, kan du bare gøre det i netbank.

    #152584
    FredensborgForfatter

    Tak for de gode svar.

    Lige et NB beregnet til mybanker: Jeg har ikke modtaget en e-mail fra jer så jeg kan fortsætte som medlem her.

    #152600
    AnonymForfatter

    Nej lad endelig være med at minde kontant og basta om noget som helst… Magen til usaglig “EKSTRA BLADS-jouarnalistik" skal man da lede længe efter…
    jvf feks. sagen om dårlig bankrådgivning, hvor Danske bank blev beskyldt for at løbe fra et låne-løfte (RD-lån)… Da man er kort splitsekund så forsiden af dokuemtentet stod der “FORHÅNDSLÅN" med småt… MEn det blev der ikke nævnt noget om i DR`s udlægning så vidt jeg husker… OG RET MIG HVIS JEG TAGER FEJL… Ville egnetlig gerne se det igen… Men gad vide om journalisten ved hvad forhåndslån er, eller om han bare har bragt kundens version af historien… Og gad vide om kunden havde opfyldt alle krav, som var aftalt i forbindelse med oprettelse af forhåndslånet..

    FRI os fra flere af disse latterlige udsendelser

    I øvrigt tror jeg Sydbank vil dø af grin hvis nogle “truer dem" for 15 kr… Er vi nu nede på det stadie igen… Det er da til grin.. Og nej det er ikke en princip sag..
    Det kunne jo tænkes at sydbank var uden skyld i denne sag, og der var tale om overførsler via netbank..

    #152608
    testForfatter

    det er vel igrunden ikke sydbank du hjælper men den stakkel der har tastet forkert?

    #152638
    FredensborgForfatter

    Det er heller ikke for de 15 kr. Ligegyldigt med dem. Jeg kan blot ikke forstå at det er mig som skal betale de 15 kr. Det er da ikke mig som har lavet en fejl.

    #152642
    HalliHalloForfatter

    Selvfølgelig skal du da ikke have ekstraudgifter p.g.a. en anden har begået fejl.

    Er du helt sikker på at du har forstået det rigtigt? Har du det på tryk at du skal betale disse 15 kr.

    Prøv at ringe til banken her i eftermiddag for at forhøre dig på ny, ellers vil jeg gerne ringe til juridisk afdeling i Aabenrå for at forehøre mig generelt, da din sag da også interessrer mig eller rettere jeg er blot nysgerrig.

    Jeg er næste 110% sikker på at du har misforstået hvad banken har fortalt dig. For hvis der skal betales et gebyr, så må det da være den der har forårsaget skadet, der må bøde for fejlen.

    Altså ring til banken, og lad os høre om de fastholder de 15 kr.

    #152778
    FredensborgForfatter

    Jeg har nu igen snakket med banken, og efter at jeg henviste til denne tråd har de igen krediteret mig for 15 kr., men desværre beviser det jo bare at “går den så går den". Jeg foretager mig ikke mere.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.