Gætteri – hvem kommer til at betale for bankpakkerne???

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90851
    AnonymForfatter

    Bankerne har jeg selv bragt sig i denne situation hvor det var nødvendigt at ‘spænde et sikkerhedsnet’ under dem.

    De ku være lidt interessant at diskutere hvem som kommer til at betale for disse ‘pakker’…

    Jeg har 1 gæt…og ja det er menigmand på gulvet! Så ser vi til den tid hvem der får ret, ok…smile…så ja jeg ka være forkert på den…men lad os se…smile

    Det ku være lidt interessant om nogen ved et site hvor man ka følge med i hvad chefernes bonus er år for år de næste 10 år. Findes et sådant site?

    #152248
    testForfatter

    tja som sådan er der faktisk et kæmpe overskud til staten på bank pakkerne. men det hvad du nok ikke gættet ved neptun

    #152250
    testForfatter

    det kan man f.eks. læse her

    http://www.finansraadet.dk/danish/menu/Nyheder_og_presse/KAPITAL+NYT/KAPITAL+NYT+nr.+8+2009/Leder+-+Staten+st%C3%A5r+til+overskud+p%C3%A5+bankpakkerne/

    Staten kan kun få et underskud på Roskilde Bank og bankpakkerne under ét, hvis der kommer så mange bankkrak, at de overstiger 25 mia. kr. Alt tyder på, at de første 25 mia. kr. er nok til at dække underskuddet for de nødlidende banker. Den seneste opgørelse lyder på en regning på 4,6 mia. kr. Der er altså stadig rigtig stor afstand op til de 25 mia. kr., og staten vil derfor formentlig ende med et betydeligt overskud på bankpakkerne – også inkl. regningen for Roskilde Bank, der for nuværende er på ca. 4 mia. kr.

    #152416
    AnonymForfatter

    Ja, indtil nu…men vent og se hvis der kommer dyk nr. 2…derfor ej jeres egendom så vidt muligt uden mange lån…så ka ingen ta jeres ‘assets’ fra jer og smide jer på gaden.

    Jeg håber selvfølgelig ikke at dyk nr. 2 kommer…men jeg er forberedt hvis det skulle ske!

    #152418
    testForfatter

    hvad har mulige tab i bank pakken at gøre med en personlig konkurs?

    Men som sagt burde mener de fleste eksperter at der er meget gode chancer for at staten tjener på bankpakkerne

    #152420
    Michael01Forfatter

    Ja, de taler sågar om at de mange penge, der bliver i overskud måske kan gives til folkeskolerne

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.