Skifte bank med stort forbrugslån

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87134
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg håber, at nogen her i forum’et kan give mig et godt råd:

    Jeg er kunde i Danske Bank, hvor jeg har et forbrugslån, som jeg selv står for, på 144.000 kr. Renten er 10.0%.

    Deruover har jeg et Master Card med et minus på 26.000, som jeg ønsker at afvikle, men banken har nægtet at lade det komme ind under lånet med den begrundelse, at “det dermed når ca. 170.000 og dermed max. grænsen for et forbrugslån".

    Hvis banken havde sagt ja, så skulle jeg have betalt 4380 kr. pr. md. i 4 år, men nu skal jeg betale 3100 kr. pr. md. i 5 år på de 144.000, og så derudover betale
    1300 pr. måned af på mit Mastercard.

    Jeg har selv en god indkomst med 19.600 udbetalt pr. md, men bor i lejebolig og har dermed ikke nogen “mursten" som jeg kan stille som sikkerhed.

    Kan nogen her i forum’et anbefale en bank, som ville være interesseret i at få mig som kunde, og som evt. ville kunne samle mine poster til et lån på 170.000?

    Jeg prøvede Jyske Bank, men de sagde, “at jeg fra starten var bagud på point", når jeg skulle låne så meget, og at de heller ikke kunne give mig en bedre rente.

    Jeg håber virkelig, at jeg kan finde en anden bank, da jeg gerne vil have høvlet al min gæld af så hurtigt som muligt.

    #106086
    MichaelForfatter

    Det er temmelig svært for nogen herinde at henvise til en specifik bank, da det jo i sidste ende er banken der skal afgøre sagen. Jeg vil istedet anbefale, at du betaler mere af på dit MasterCard således, at du er gældfri her når du ansøger om et nyt lån i anden bank. Jeg ved selvfølgelig ikke hvor mange andre udgifter du har, men med en indtægt på 19.600 burde du kunne betale mere end de 1300 til MasterCard om måneden. Betaler du f.eks. 3000, kan du være gældfri på et lille års tid vil jeg tro (kender ikke renten). Det gør din profil lidt bedre, at du ikke har klatgæld i finansieringsselskaber.

    #106140
    AnonymForfatter

    ja man sidder sku noget i fadet når ingen banker vil over tage ens lån..jeg sidder med et forbrugslån på 289.000 til 13% i rente i bg bank ,,har nu prøvet alle banker ,,og da min ejerlejlighed som jeg ligger på en muligt forurenet grund ( som er under oprytning fra amt og kummune ) er der ingen der tør røre mig med en ildtang" , har ca 300.000 udbetalt om året ,,,og det er sku træls at de ikke vil lave et anstændigt tilbud til en fordi man er singel og deres gearings faktor går over 3.. jeg har samlet gæld for ca 1.400.000

    #106146
    AnonymForfatter

    Hva med at sætte afdraget op på dit forbrugslån? Det vil spare dig for renter og hurtigere gøre dit lån mindre og mere “attraktivt" for andre banker at overtage.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.