huskøb

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90785
    AnonymForfatter

    hejsa.

    vi er pt på udkig efter et hus, vi har fundt et vi er interesseret i til 980.000.

    vi har regnet på vores budget og der har vi ca 8000 tilbage efter udgifter.
    vi sidder i et lejet hus til 4800 plus forbrug nu.

    vi har en gæld på 150.000.

    hva er jeres mening. ? er 8000 for lidt til 2 voksne?

    #151374
    testForfatter

    afhænger af hvad udgifter er. Vi har kunne leve fint og godt for 2000 kr om ugen som familie på 5 men så er alt inkl. benzin, tøjpenge,lomme penge også trukket fra dvs. 2000 kr var til mad, gaver og husholdnings artikler. Bankernes rådighedbeløb defineres lidt anderledes. Hvad lever i for i dag?

    #151376
    MichaelForfatter

    8000 kr. er måske lige i underkanten, men det største problem er den usikrede gæld på 150.000 og – formoder jeg – mangel på opsparing. Der er ingen plads overhovedet til uforudsete udgifter på huset eller en stor tandlægeudgift.

    #151378
    AnonymForfatter

    ja de 8000 er til mad. og så plejer kæresten næsten altid at tjene en 1500 mere end vi har regnet med i budgettet.

    benzin er regnet med i vores budget, så det skal vi ik bruge de 8000 på.

    har ingen anelse om hvor meget vi bruger til mad, vi begýndte at skrive ned igår for at få et overblik over hvad vi brugte.

    men min kæreste betaler 4000 på hans lån.

    og jeg skylder 13.000 og betaler 2000 om måden. så hvis lånene kunne lægges om er der jo os lidt flere penge der.

    #151382
    AnonymForfatter

    Et par skal have minimum 9.500 kr til sig selv i rådighedsbeløb efter alle faste udgifter er betalt. Derudover skal man have 2.000 kr pr barn.

    Det gælder i stort set alle banker.

    Hvis I ligger væsentligt under dette krav, kan I glemme alt om at få lov til at låne.

    #151434
    thsvForfatter

    Jeg tror ikke, I kan blive godkendt med den ret voldsomme gæld I slæber rundt på.

    Sæt alt ind på at få afdraget det lille lån først, så har I 2.000 mere om måneden.
    Få lagt budgettet ind i et regneark, lidt ligesom i Luksusfælden, så har I bedre overblik over jeres økonomi.

    Et lån på 150.000 kr med en mdl. ydelse på 4.000 kr bør være afdraget på 45 måneder, og fortsætter I med en ydelse på 6.000 kr bør I være gældsfri om 28 måneder.

    Men forelæg evt. sagen for jeres bankrådgiver, måske kan jeres budget holde, men den manglende opsparing tyder på for høje udgifter i forhold til lønnen.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.