bank bank bank

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90783
    AnonymForfatter

    Hej Mybankers,
    jeg er kunde i Nykredit, men ville lige spørge til jeres erfaringer med andre banker.
    Er der andre, der er bedre end Nykredit? Jeg er lidt træt af deres små gebyrer på næsten alt.(konto gebyr, gebyr på overførsel og modtagelse af penge mm)
    Eller er der måske også sådan der fungerer ved andre banker?

    #151362
    thsvForfatter

    Eik bank er ihvertfald uden gebyrer på det nævnte.

    Til gengæld er renten nu nede på 0,5%, men det er da bedre end ingenting.

    #151364
    testForfatter

    i andelskassen er der ingen gebyr og pæne rente hvis man skyder 1000 kroner ind i ansvarlig kapital

    #151366
    AnonymForfatter

    Hej

    Vi er tilfredse kunder i Danske Bank. Vi “udfordrer" vores bankforretninger hver anden år og fik i den forbindelse et samlet tilbud fra Nykredit, hvilket var langt fra det vi havde i Danske Bank.

    Jeg ville tage mine papirer (årsopgørelse, lønseddeler, kontoudskrifter mv.) med ind til et par banker og bede om et tilbud – det kunne være Danske Bank, Nordea, en lokal sparekasse og en mellemstor bank som f.eks. Spar Nord.

    Så kan du jo se, hvad de kan tilbyde og så forhandle med dem!

    #151368
    AnonymForfatter

    Ja, jeg er lidt utilfreds, da jeg synes helt bestemt, at jeg ingen dårlig kunde er!
    Jeg skylder ca. 500 000 dkk i real kred. lån, 245 000 dkk for bilen og har lidt opsparing stående. Men vi har lidt for mange konti: 2 x løn konto, 1 budget, 1 billån, 1 realkredit, 1 opsparing, nr. 2 opsparing samt 1 friværdi konto.
    der er mange konti og mange gebyrer- små beløb, men over mange år er det ganske mange penge. Dertil skal der siges, at vi er blevet “rådgivet" 2 gange HELT forkert- og hvis jeg ikke var vågen nok, ville det koste mig ganske meget!!!

    #151370
    AnonymForfatter

    Der er lige lagt meddelelse om at renten sænkes til 0,25% 🙂

    #151372
    AnonymForfatter

    Jeg kan anbefale dig, at arbejde med mindst 2 bankforbindelser.
    Det holder konkurrencen igang.
    Det er yderligere lettere, at skifte bank – når du har været delkunde i en årrække.
    Man skal gøre sig uafhængig i disse tider.

    #151380
    AnonymForfatter

    Forudsat I har noget friværdi, vil jeg anbefale jer at få kogt hele jeres løsning ned til 2 (allerhøjst 3 produkter).

    Dansk Bank 24-7 konto (løn og budgetkonto i et)
    – Gratis pengeoverførsel
    – Gratis visa dankort
    – Gratis mastercard
    – Gratis AMEX kort

    Danske Prioritetplus som “kassekredit" til bilkøb m.v.

    Hvis I føler i har behov for en budgetkonto, kan I oprette det.

    #151386
    AnonymForfatter

    Jeg vil sige som flere af ovenstående, få et tilbud fra et par banker og meld klart ud hvad du vil have.

    få et skriftlig tilbud og sammenlign ud fra det.

    Jeg mener ikke der er så stor forskel mellem bankerne, men der er forskel på hvordan de gør. Nogle har kasser og hvis du passer ind i dem så er det billigt (f.eks nordea) andre lave et tilbud til dig efter hvad du efterspørger. Det gør vi hvor jeg arbejder i jyske bank og mener det er sådan i mange af de mindre banker også-

    Jeg tror du skal gøre op med dig selv hvad du vil have.

    Meget eller lidt rådgivning
    mange eller få filialer
    fast rådgiver

    Hvad er dit behov (tror ikke på der er en bank der er billigst for alle)

    Jeg vil selvfølgelig anbefale min bank, ligesom mange andre gør ved deres banker herinde.

    #151396
    AnonymForfatter

    Mange tak for de gode råd allesammen…

    For mig er vigtig:
    fast rådgiver/sælger – gider simpelthen ikke at gå gennem flere forskellige folk
    og gebyrfri zone- f. eks. for nylig har jeg overført nogle penge til udlandet og derefter kommer der udskrift både på min eboks samt som brev- for denne tjeneste vil banken have 10 kr!- for at udsende et brev om overførslen- men på den anden måde kan jeg ikke vælge denne tjeneste fra!!!

    Jeg tror jeg samler min mappe med alle relevante papirer og besøge landets banker.
    Tak allesammen

    #151468
    thsvForfatter

    Men ingen meddelelse om at boligprioriteten nu stiger yderligere 0,75% pr. 1/4-2010.

    Dermed er renten på 3,4%, hvor et F1-lån står til 1,6% plus 0,3% i adm.bidrag (0-40%), altså en merrente på 1,5%, selvom vi blev lovet en rente, der var lavere end noget realkreditselskab kunne tilbyde.

    Jeg må på det skarpeste fraråde alle, at blive kunde i Eik bank, de holder ikke de indgåede aftaler.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.