Hjælp til fdm mastercard

Viser 11 indlæg - 31 til 41 (af 41 i alt)
  • Indlæg
  • #151424
    AnonymForfatter

    Uha, ja.

    #151426
    AnonymForfatter

    Til dem der ikke ved det så findes der noget der hedder PBS…

    #151430
    testForfatter

    ja tove og michael

    nu er mastercard jo ikke nyt og det er en af de ting som man så sandelig normalt har lov til at betale en del gebyr for enten i form af renter, betalings gebyr eller overkurs i forhold til visa kortet.

    men ja det er da en skandale at man ikke kan bruge et mastercard i butikker, men det er faktisk et større problem i tyskland.

    Som dansker foretrækker jeg dankortet og siger som Michael at risikoen ved den ekstra kredit er forhøj i forhold til gevinsten

    og til den der skoser en anden for manglende livsindhold. tja hvad med dig selv?

    #151442
    HalliHalloForfatter

    Test, hvad er det for butikker man ikke kan bruge MasterCard i idag? Du kan betale med dette kort nøjagtig de samme steder som med et Dankort, måske med et par få undtagelser.

    Måske du endnu ikke har bemærket, at Netto, Bilka, Føtex, Rema 1000, Kvickly, Fakta og SuperBest alle er begyndt at tage MasterCard eller hvad mener du ellers med din påstand?

    Personlig er jeg også af den opfattelse, som andere herinde, at man får et meget bedre overblik over sine udgifter og dermed økonomi ved at anvende betalingskort.

    #151444
    testForfatter

    vel ja man kan bruge mastercard mange steder men langt fra alle og da slet ikke i tyskland. Du vil måske påstå at mastercard har flere betalingsted ind dankort i DK ?

    #151446
    testForfatter

    ps påstanden over bedre overblik overforbrug forstår jeg ikke. Hvad forskel er de på at ha en dankort med konto og et mastercard med konto? I begge tilfalde har man et kontoudtog og dermed en liste af udgifter. og? hvis man ikke har overblik med det ene har man det heller ikke med det andet

    #151450
    HalliHalloForfatter

    Test, du kan have delvis ret i det du skriver, men hvis du gør det til en fast vane at købe f.eks alle dagligvarer og varige forbrugsvarer på dit MasterCard syntes jeg da bare at det giver et lidt bedre overblik, da lønkontoudtoget så er renset for alle disse mange beløb og ofte mindre beløb, hvorfor dette bliver mere overskueligt.

    Hvorfor kan man ikke bruge MasterCardet i Tyskland? Jeg mener da at jeg har købt benzin på kortet dernede, så egentlig tror jeg at du kan bruge det nøjagtigt de samme steder som i Danmark dog med undtagelse af discountbutikkerne, som Aldi og Lidl, som man jo hidtil heller ikke har kunnet gøre det i Danmark.

    #151452
    AnonymForfatter

    hm, ganske underholdene tråd- det lyder som om vi ikke har ret meget at lave, eller what?

    #151460
    testForfatter

    jeg siger ikke at man ikke kan købe benzin på mastercard. faktisk er benzin nok noget af det der er lettest at købe på kredit kort. herhjemme har du meget længe ind fdb f.eks har åbnet for mastercard kunne bruge det til benzin. prøv at køb noget i aldi på et mastercard. Det kan man f.eks. i finland men ikke i tyskland

    #151464
    HalliHalloForfatter

    Grunden til at mange ikke tager MasterCard, Visa og andre mærkelig kort er jo at forretningerne skal betale kortudstederne mellem 5-6% af salget.

    Der har da også til stadighed her i landet været utilfredshed med at turister ikke kunne betale med deres kreditkort i f.eks Netto, Rema, Fakta og hvad ved jeg, hvilket jo nu er blevet en realitet for under ca. 6 mdr. siden.

    Da jeg ikke går ud fra at de nævnte discountbutikker ikke skal betale disse normale tårnhøje afgifter går jeg ud fra at de har fået en særaftale med PBS og måske ikke betaler mere end de gør for at tage imod Dankortet.

    #176360
    AnonymForfatter

    Rettet specielt til Michael – du har nogle fine pointer almindelige givne betingelser taget i betragtning. Jeg føler dog trang til at sige dette: Ligesom man kan spare sig ihjel, kan man også forsikre sig ihjel. Hvor det overhovedet kan lade sig gøre drop forsikring og invester skejserne i noget som virkelig kan kaste noget af sig eksempelvis kunst ( hvis manglende viden, skaf den ). Vi ved jo af erfaring, at vi stort set aldrig får brug for det utal af forsikringer, vi belemrer os med tvunget eller frivilligt. De chancer man skal være parat til at tage – eller ricici – er til at overse. Hvad tale vi om ? Over 95% chance for at slippe igennem med skindet på næsen helt uden skrammer? Det er vel i den størrelsesorden. Forstil dig så feks. en 30-årig periode med sparede forsikringsudgifter investeret i “sikker" kunst, som så realiseres i klingende mønt! Se det er noget der vil noget, noget der batter i stedet for det foreslåede småfedteri – undskyld udtrykket! Det er farligt at leve på mange måder. Skip angsten og ud over stepperne. En lille personlig og ganske subjektiv tilføjelse: Forsikrinsselskaber indtager ligesom bankerne topplaceringer på min personlige top-10 over økonomiske forbryderorganisationer, hvilket vel næppe er overraskende. Kammerat-med solen og -lige hilsner, Robin H.

Viser 11 indlæg - 31 til 41 (af 41 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.