Hjælp til fdm mastercard

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 41 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90781
    AnonymForfatter

    Jeg har lige fået et fdm mastercard med en kredit på 30.000 kr.
    Jeg har igår købt varer for ca. 20.000 kr via nettet. Idag ville jeg så tanke penge på min telefon, men dette blev afvist.

    Nogen der kan fortælle hvorfor?

    #151244
    AnonymForfatter

    Der findes nogle fast definerede grænser for hvor meget man pr dag og pr måned må hæve på sine betalingskort (Visa, Master, Amex osv).

    Jeg går ud fra du har overskredet grænserne.

    #151246
    AnonymForfatter

    Den eneste begrænsning der står på under fdm mastaercard betingelser (administret af lån og spar bank), er 15.000 kr i kontanthævninger og 30.000 køb pr. måned. Jeg har kun brugt 20.000 så derfor jeg undrer mig.

    #151272
    testForfatter

    er du meget rig?

    for det må man da være hvis man har råd til at betale for sådan en kredit som du straks køre op på max.

    Har du regnet på hvor meget det kommer til at koste dig og hvordan du betaler retur?

    #151278
    AnonymForfatter

    Hej Test,

    Jeg indfrier hele beløbet til hver den første, så jeg har gratis kredit op til 42 dage.
    Men har du et bud på hvorfor der kun kan bruges 20.000?

    #151294
    testForfatter

    på de kort typer jeg har haft eurocard, master og VISA. Hvor jeg i øvrigt aldrig selv har brugt kreditten var der både et maksimum per uge og per måned. Så måske kan du godt trække op til 30.000 men kun så og så meget på pr. uge.

    check kort bestemmelserne. Kortet kan naturligvis også være spæret. Jeg fik en gang en sød mail fra pbs om at de ville spærre mit kort med mindre jeg bekræftede at vedlagte transaktion fra japan, tror jeg det var, var min. Jeg havde hævet i 3 lande på 10 dage, men det var skam mig.

    Så enten har du nået maks eller også er kortet spæret. Kontakt udsteder og check kort bestemmelserne.

    #151296
    testForfatter

    ps husk nu at check at du dels ikke øger dit forbrug og at der ikke løber renter på. Så vidt jeg husker skal man selv gøre noget aktivt for at der ikke løber renter på

    #151312
    AnonymForfatter

    Opdatering:.

    Har hertil morgen fundet ud af at PBS har spærret mit kort i deres “warning" afdeling. Har fået at vide at det kan være pga. evt. misbrug.
    Banken har bestilt et nyt kort til mig idag.

    #151314
    MichaelForfatter

    Ja, man må undre sig over at folk gider og fedte med den slags kreditter. I gennemsnit vil man få 21 dages gratis kredit. Ved en indlånsrente på 1½% og et køb på 20.000 kr. betyder det en ekstra renteindtægt på 17 kr. FØR skat. Det er da komplet og aldeles spild af tid hvis man ligger inde med kontanterne i forvejen – klip kortet i stykker og betal med Dankortet. Så er der heller ingen risiko for dummebøder hvis man glemmer at sætte kontoen i 0 den efterfølgende måned.

    Der er andre og bedre måder at optimere sin økonomi på. Tag f.eks. et forsikringscheck hvilket ofte kan give flere tusinde kroner mere om året ved 1-2 timers arbejdsindsats.

    #151316
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor skal du have et nyt kort lammeskind?

    Jeg har nemlig prøvet det samme med et Dankort, men det skulle da bare genåbnes af banken, så derfor forstår jeg ikke rigtig hvis det er nødvendigt med et helt nyt kort.

    #151318
    AnonymForfatter

    Bankdamen sagde at hun godt kunn åbne det men at hun ikke ville da det som sagt var blevet spærret i deres “warning" afdeling. Kortet kunne ha været udsat for misbrug. Så må jeg jo bare til at lære en ny pinkode uden ad ;o)

    Kortet bruges samtidig som medlemskort hos FDM og ved visning af kortet eller betaling visse steder opnår jeg yderligere debat som godt kan betale sig for mig.

    #151338
    testForfatter

    det er jo så det sammen som jeg har prøvet med mit VISA/dankort men det klarede vi nu med en email. De ville så ikke fortælle mig hvorfor det var på “muligmisbrugslisten" men mon ikke det var 3 lande på 7 dage og for mastarkortets vedkommende “meget hurtigt op på 20.000 kroner"

    Men jeg siger nu som Michael. Det er en glidebane med sådan en kredit for ingen penge.

    Det er som gyldendalsbogklub. Billige gode bøger lige til man glemmer at afbestille noget man ikke gider at ha

    #151344
    AnonymForfatter

    Forstår ikke folk med en kredit på 20.000 kr…

    Hvorfor? Hvis man ikke har 20.000 kr på kontoen, så er det nok heller ikke nogle man skal bruge.. Hvad så når din månedsløn går ind, så skal den dække din kredit, plus faste udgifter..

    Tvivler på du tjener kassen, med sådan et FDM mastercard.

    #151350
    HalliHalloForfatter

    Jeg fik som tidligere skrevet også engang fået spærret min Dankort, men det var fordi jeg havde købt og samtidig hævet penge i 3 butikker for ialt 9000 kr. indenfor 1 time.

    Men da der var penge på kontoen, så blev den selvfølgelig genåbnet straks, da jeg bad om det.

    Hvorfor advarer I allesammen om at have en mindre kreditramme på 20.000 kr.? Nu om dage kan man jo ikke leve uden sådanne kort, bare at blive 24/7-kunde, så bliver du vist påtvunget kreditkort, jeg tror 3 stk., og en kreditramme på 50.000 kr.

    Og personer der rejser i udlandet skal da have mindst et par kort i lommen i reserve, hvis nu det ene er/bliver spærret uden grund eller lignende.

    Og trådstarteren har oplyst at han hver måned afregner sine køb, hvilket vel 90% af kortbrugere gør.

    Så frabed mig venligst denne barnepigementalitet, da det jo i sidste ende er folks eget ansvar og ikke mindst kortudstedernes.

    #151352
    testForfatter

    halihalo
    der er stor forskel på at rejse og ligge penge ud for flybilletter hoteller og så videre for en virksomhed for så senere at få dem refunderet og så at køre privat forbruget over et mastercard for at spare på en kredit. Ja ja har haft masser er kort med kredit ramme, jeg tror faktisk det var 50 eller 70 kkr på mit guldmastercard men jeg har aldrig brugt dem til privat køb selv om det faktisk var privat kort i det sidste firma jeg arbejde som sælger i.

    Det der er faren her er fokusset på den marginale besparelse i relation til risikoen for overforbrug og renter.

    Du er der masser af grund til at advare om overforbrug hvis man betænker de talrige tråde der handler om mere eller mindre bundløs forbrugsgæld.

    måske kan vi sammenfatte dit råd til “brug løs og løb fra regningen" hallihalo !

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 41 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.